CeleCEL STUDIÓW Celem studiów jest dostarczenie słuchaczom użytecznej wiedzy i praktycznych umiejętności do prowadzenia działalności promocyjnej instytucji i firm w otwartym społeczeństwie i globalnej gospodarce. Wśród umiejętności doskonalonych podczas studiów szczególny nacisk położono na zarządzanie projektami PR w sferze biznesu, polityki i działalności społecznej. Spotkania z praktykami i zajęcia warsztatowe pozwolą słuchaczom zapoznać się z wykorzystaniem w działalności PR współczesnych narzędzi medialnych.
Profil słuchacza / wymogiADRESACI STUDIÓW Studia przeznaczone są dla szerokiego kręgu słuchaczy planujących rozwój swojej kariery zawodowej w dziedzinie Public Relations, jak i osób pracujących już w tym zawodzie a pragnących pogłębić teoretyczną wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie efektywnej komunikacji społecznej. Kompetencje zdobyte podczas Studium pozwolą jego absolwentom na profesjonalną działalność PR dla biznesu, przedsiębiorstw, instytucji i organizacji finansowych, jak również w administracji samorządowej i państwowej, organizacjach pozarządowych czy partiach politycznych. O przyjęcie na Studia Podyplomowe i MBA mogą ubiegać się absolwenci studiów wyższych magisterskich, licencjackich lub inżynierskich. Wyjątkiem od tej zasady są studenci ostatniego roku studiów (licencjackich, magisterskich lub zawodowych), którzy również mogą ubiegać się o przyjęcie na studia podyplomowe. W takich przypadkach świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zostanie im wydane z chwilą przedstawienia dyplomu ukończenia studiów (magisterskich, licencjackich, zawodowych). Przy zapisie na studia MBA dodatkowo jest wymagane minimum dwuletnie doświadczenie zawodowe. Warunkiem przyjęcia na studia jest złożenie kompletu dokumentów i dokonanie opłaty. Słuchacze studiów jednosemestralnych dokonują opłaty jednorazowej, w przypadku studiów obejmujących większą liczbę semestrów przy zapisie wnoszą opłatę minimum za pierwszy semestr. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Szczegółowe informacjeRAMOWY PROGRAM STUDIÓW Public Relations
MODUŁ I
Wprowadzenie do PR - wykład 12
Historyczne korzenie i ewolucja koncepcji PR 2
Istota i funkcje PR we współczesnym społeczeństwie 8
Stan aktualny i perspektywy rozwoju PR w Polsce i na świecie 2
MODUŁ II
Elementy wiedzy o organizacji i zarządzaniu - wykład 12
Organizacja i jej otoczenie 4
Podstawy zarządzania 4
Zarządzanie projektem 4
Psychologiczne uwarunkowania działań PR - konwersatorium z elementami warsztatu 8
Społeczny i kulturowy kontekst PR - wykład 4
Prawo prasowe. Prawo autorskie - wykład 8
Etyka i profesjonalizm w działaniach PR - konwersatorium 4
Sterowanie procesami komunikacji w PR - wykład 20
Komunikacja interpersonalna 4
Komunikacja społeczna 4
Komunikacja korporacyjna 8
Komunikacja w sytuacjach kryzysowych 4
MODUŁ III
Zarządzanie procesem PR - wykład + case study 16
Strategia i planowanie w PR 4
Organizowanie i realizacja kampanii i działań PR 8
Ocena efektywności działań PR 4
Rodzaje i specyfika PR - wykład + case study 20
PR w biznesie 8
PR w polityce (administracja, samorządy, partie polityczne) 8
PR w działalności organizacji non-profit 4
MODUŁ IV
Zajęcia warsztatowe - warsztaty 58
Retoryka wypowiedzi publicznych 8
Pisanie tekstów PR 8
Organizacja konferencji prasowych 4
Monitoring mediów 4
Internet w PR (witryny internetowe, fora dyskusyjne, blogi itp.) 8
Specyfika działalności agencji PR, konsultanta PR i działu PR 4
Metody i techniki badania opinii społecznej 4
Kreowanie wizerunku 4
PR globalny 4
Spotkania z wybitnymi praktykami 10
MODUŁ V
Seminarium dyplomowe 20
ORGANIZACJA ZAJĘĆ
Studium jest dwusemestralne – 182 godziny.
Zajęcia trwają od października do czerwca i odbywają się w systemie sesji sobotnio-niedzielnych.
Forma: wykłady, konwersatoria, zajęcia warsztatowe, case study.
WARUNKI UKOŃCZENIA
Warunkiem pozytywnego ukończenia Studium jest obrona pracy dyplomowej – projektu kampanii PR.
Prace przygotowywane są w małych, maksimum czteroosobowych grupach.