CeleCelem studiów jest przygotowanie do umiejętnego prowadzenia działań z zakresu Public Relations z uwzględnieniem zarządzania kryzysowego oraz komunikacji pomiędzy organizacją a każdą grupą publiczności.
Profil słuchacza / wymogiZe względu na swój charakter, studia z tego zakresu powinny zainteresować osoby pracujące lub zamierzające pracować w działach i agencjach PR oraz w działach marketingu i promocji, jak również menedżerów i przedstawicieli wielu organizacji, banków, agencji po organy rządowe i partie polityczne, organizacje społeczne oraz instytucje edukacyjne i kulturalne.
Szczegółowe informacjePublic Relations
Ukończenie studiów Public Relations daje poznanie z jednej strony wszelkich narzędzi public relations od podstaw, które ułatwią zrozumienie budowania relacji przedsiębiorstwa, z drugiej strony przygotowanie do prawidłowego zarządzania informacją o organizacji w sytuacji szczególnie trudnej w tzw. kryzysie. Zajęcia mają w dużej mierze charakter praktyczny, prowadzone są treningi i zajęcia warsztatowe.
Program Podyplomowego Studium Public Relations
Strategiczne znaczenie PR w zarządzaniu 8 h
PR w Polsce i na świecie; Podstawowe pojęcia i środki komunikacji; Istota public relations; External i Inernal PR; funkcja i rola PR; budowanie strategii PR; PR w strukturze organizacyjnej firmy; public relations jako zawód; współpraca z agencjami public relations; działalność stowarzyszeń zawodowych i kodeks etyczny public relations; Ocena skuteczności działań PR
Komunikacja marketingowa a PR 4 h Podstawowe funkcje marketingu; rola informacji w zarządzaniu marketingowym; komunikacja marketingowa; reklama a PR; funkcja i rola reklamy reklama jako element wsparcia w sytuacji kryzysowej
Zarządzanie marketingowe 4 h kampanie reklamowe; BTL; komunikacja b2b, b2c; tworzenie więzi z klientami poprzez programy lojalnościowe, kluby klientów, itp.; wykorzystanie więzi z klientem w sytuacji kryzysowej; marketing bezpośredni;
Rola i funkcja badań społecznych i rynkowych 4 h przegląd metod i technik badawczych; procedura badań; zasady współpracy z agencją badań rynkowych; analiza i interpretacja danych narzędzia i instrumenty promocji
Media Relations 8 godz. charakterystyka mediów - rynek mediów w Polsce i na świecie; mailing lista; baza danych dziennikarzy; formy współpracy z mediami; rodzaje informacji prasowych *charakterystyka informacji prasowej organizacja konferencji prasowych; press kit .
Rzecznik prasowy i techniki dziennikarskie 8 h rola i zadania rzecznika prasowego w organizacji* techniki dziennikarskie: zasady komunikacji z mediami - udzielanie wywiadów dla prasy, radia i telewizji; monitoring serwisów informacyjnych; modyfikacja standardów w sytuacji kryzysowej.
Nowoczesny monitoring mediów 4 godz. wykorzystanie monitoringu mediów do tworzenia systemów wczesnego ostrzegania; możliwości weryfikacji przyjętej strategii antykryzysowej; postrzeganie sytuacji kryzysowej przez media i otoczenie; monitoring mediów elektronicznych
Kampanie PR: studium przypadków 12 h PR korporacyjny; PR produktu; PR w instytucjach non-profit, rządowych i samorządowych. Kampanie społeczne; Marketing polityczny; budżet PR.
Praca z tekstem w PR 4 godz. warunki skutecznego pisania; struktura tekstu; rola i formułowanie tytułu; redakcja tekstu
i informacji na użytek prasy; pisanie sprawozdań i raportów na potrzeby firmy.
Prawne aspekty PR 4 godz. prawne aspekty wykonywania pracy w zakresie public relations; dobra osobiste i ich ochrona prawna; prawne aspekty przyrzeczenia publicznego, wprowadzenia w błąd; pojęcie i zasady ochrony tajemnicy państwowej, służbowej i gospodarczej; prawo a etyka
Prawo prasowe 4 godz.
zagadnienia ogólne prawa prasowego; uprawnienia i obowiązki dziennikarza; sprostowania i odpowiedzi; komunikaty i ogłoszenia; prawo autorskie a prasa; dostęp do informacji publicznych
Lobbing a Public Affairs. Relacje inwestorskie. 8 godz.
PR a lobbing, Public Affairs; rodzaje działań lobbingowych; prawne i etyczne metody działań lobbingowych; metody pozyskiwania inwestorów; przygotowanie materiałów informacyjnych o firmie; obowiązek udzielania informacji o stanie firmy w świetle przepisów Giełdy Papierów Wartościowych; przygotowanie materiałów w przypadku sytuacji kryzysowej.
Zarządzanie kryzysowe w PR 8 godz. profilaktyczne i kryzysowe PR; definicja i istota kryzysu; rodzaje i fazy kryzysów; uczestnicy kryzysów; procedura postępowania w sytuacji kryzysowej; podręcznik zarządzania kryzysowego; książka alarmowa; struktura i działalność sztabów kryzysowych; zarządzanie kryzysem a komunikacja w sytuacji kryzysowej; komunikacja z mediami podczas kryzysu. Konsekwencje kryzysu; symulacja sytuacji kryzysowej - - warsztat.
Współpraca z instytucjami w zarządzaniu kryzysowym 4 godz. komunikowanie się z instytucjami angażowanymi do rozwiązania sytuacji kryzysowej; policja; straż pożarna; służba zdrowia; spotkania z rzecznikami prasowymi poszczególnych instytucji
Prezentacje i wystąpienia 8 godz. komunikacja i środki komunikowania; przygotowanie wystąpienia publicznego; technika przemawiania; argumentacja i perswazja emocjonalna; wykorzystanie pomocy technicznych; metody skupienia uwagi słuchaczy; własny styl prezentacji; panowanie nad stresem; higiena głosu; prezentacja firmy; case study.
Praca z kamerą - praca w grupach 6 godz.
Corporate identity - system identyfikacji wizualnej firmy 4 godz. księga identyfikacji wizualnej; podstawowe elementy; wizualne; druki firmowe; kolory firmowe -; budowa i zasady tworzenia logotypu; systemy zapisów plików graficznych; elementy identyfikacji zewnętrznej firmy
Komunikacja wewnętrzna - Internal PR 8 godz. rola i zadania komunikacji wewnętrznej; system komunikacji wewnętrznej w firmie; kultura organizacji; wykorzystanie public relations wewnętrznego w celu kreowania wizerunku firmy; badania opinii pracowniczych -pozapłacowe formy motywowania pracowników; pozyskiwanie pracowników jako grupy wsparcia dla zespołu anty-kryzysowego. narzędzia i techniki komunikacji wewnętrznej;
Drukowane wydawnictwa firmowe. Tworzenie profesjonalnych gazetek skierowanych do pracowników 4 h
Eventy - organizacja imprez 4 godz. event a strategia firmy, instytucji; - rodzaje imprez; zasady organizacji imprez; imprezy maso-we - Analiza sytuacji wyjściowej - plan przygotowania imprezy - case study.; Imprezy specjalne.
Wykorzystanie Internetu i nowoczesnych technologii w kampaniach PR 8 godz. Internet w organizacji jako narzędzie komunikacji (portale korporacyjne, wortale tematyczne, dostępne narzędzia komunikacyjne); Intranet, Extranet, poczta elektroniczna; strony www; edytory wortali informacyjnych do błyskawicznego reagowania i możliwości zmian; wykorzystanie serwisów internetowych; prezentacje multimedialne i ich wykorzystanie w komunikacji; wykorzystanie sieci mobilnej telefonii komórkowej do zaawansowanych usług informacyjnych w firmie
Kształtowanie wizerunku osób w biznesie. 8 h Savoir-vivre menedżera. Symbole wizerunku. Autoprezentacja a własny styl. Pierwsze wrażenie. Wygląd. Techniki promowania i zwiększania własnej wiarygodności. Budowanie zaufania u innych. Pewność siebie a psychologiczne mechanizmy kształtowania wizerunku. Budowa wizerunku przez telefon, listownie.
Techniki wizażu i stylizacji – 4 h
Warsztaty w mediach: radio, TV 6 godz.
Przedmioty uzupełniające:
Podstawy zarządzania 4 godz. zarządzanie strategiczne; wybrane metody analizy strategicznej; wizja i misja firmy; struktury organizacyjne; style kierowania; zarządzanie zespołami ludzkimi; podejmowanie decyzji; zarządzanie; Work-Out w firmie.
Psychologia w biznesie 8 godz. komunikacja interpersonalna; wykorzystanie NLP w celu poprawy skuteczności komunikacji; mowa ciała; kreatywność w biznesie; kreatywne myślenie; podejmowanie decyzji
w warunkach stresu; asertywna komunikacja; psychologia tłumu; psychologia grup społecznych; Inteligencja emocjonalna
Komunikacja interkulturowa i etyka w biznesie 8 godz. definicja kultury; kultura biznesu; misja i wartości firmy* szok kulturowy; kontakty z cudzoziemcami; zasady komunikacji interkulturpwej; globalizacja w biznesie; zarządzanie międzykulturowe w firmie; zasady etyczne w praktyce życia gospodarczego; protokół dyplomatyczny i kultura przedsiębiorczości; korespondencja; bilety wizytowe; organizacja spotkań oficjalnych i przyjęć
Negocjacje 8 godz. istota i cele negocjacji; podstawowe style negocjowania techniki negocjacyjne; style i strategie negocjowania; umiejętność skutecznego negocjowania (wykorzystanie technik komunikacji interpersonalnej oraz postaw asertywnych); konflikt a negocjacje. erystyka - sztuka prowadzenia sporów; wykorzystanie fachowego negocjatora w sytuacjach kryzysowych; etapy negocjacji; socjotechnika w negocjacjach; techniki i taktyki negocjacyjne; zakończenie negocjacji; zasady pisania umowy.
Konsultacje z wykładowcami i praca własna słuchaczy 8 godz.