Studia Podyplomowe - Public Relations

Więcej informacji

Studia Podyplomowe - Public Relations

  • Cele Wszechstronnie obudowane bloki tematyczne (m.in. media relations, internal relations, public affairs) mają przygotować specjalistę zdolnego samodzielnie diagnozować sytuację oraz budować i realizować perspektywiczne plany public relations w gminach oraz nawiązywać partnerskie stosunki z przedstawicielami jednostek samorządowych w państwach Unii Europejskiej. Program obejmuje także trening umiejętności interpersonalnych, zajęcia z marketingu politycznego i lobbingu oraz kontakty z Unią Europejską. Wykładowcami studium są pracow nicy Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej oraz specjaliści z największych polskich agencji public relations, dzien nikarze prasowi i telewizyjni oraz przedstawiciele korpusu dyplomatycznego. Studium współpracuje z Deutsche Public Relations Gesellschaft.
  • Profil słuchacza / wymogi Studium przeznaczone jest dla praktyków - menedżerów, rzeczników prasowych oraz przyszłych pracowników agencji i komórek public relations.
  • Szczegółowe informacje Zagadnienia wprowadzające:
              - Podstawy public relations
              - Public relations w transformacji ustrojowej i gospodarczej
              - Samorząd terytorialny w systemie politycznym Polski
              - Polityka regionalna Polski i polityka regionalna Unii Europejskiej

    Podstawy public relations dla jednostek administracyjnych i samorządowych:
              - Media relations
              - Internal relations
              - Public relations w sytuacjach kryzysowych
              - Personal public relations
              - Kształtowanie wizerunku urzędu administracji i samorządu terytorialnego
              - Planowanie i realizacja kampanii public relations dla jednostek administracyjnych i samorządowych
              - Negocjacje

    Public relations jednostek administracyjnych i samorządowych w Unii Europejskiej
              - Samorządy terytorialne w krajach Unii Europejskiej
              - Promocja jednostek administracyjnych i samorządowych w Unii Europejskiej
              - Przykłady międzynarodowej współpracy międzyregionalnej i transgranicznej
              - Elementy prawa międzynarodowego regulujące współpracę międzyregionalną
              - Protokół dyplomatyczny
              - Lobbing w Brukseli

    Zagadnienia uzupełniające:
              - Marketing polityczny
              - Podstawy marketingu gmin
              - Analiza i wykorzystanie informacji o społecznościach lokalnych
    Seminarium podyplomowe

    Liczba godzin ogółem: 180.

    Egzaminy z przedmiotów
    (dwa do wyboru):

    Podstawy public relations
    Media relations
    Planowanie i realizacja kampanii public relations dla jednostek administracji samorządowej
    Samorządy terytorialne w krajach Unii Europejskiej

    oraz egzamin końcowy.

    Czas trwania studium: dwa semestry
Więcej informacji

Inne informacje związane z public relations

  • Studia Podyplomowe - Public Relations dla Insytucji Samorządowych

  • Centrum: WSHiR-Wyższa Szkoła Handlu i Rachunkowości w Poznaniu
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Public Relations

  • Centrum: WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe- Public Relations

  • Centrum: Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Menedżer PromocjiPublic Relations

  • Centrum: Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Zarządzanie

  • Centrum: WSHiU-Wyższa Szkoła Handlu i Usług w Poznaniu
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Dyplomacja i Negocjacje Międzynarodowe

  • Centrum: WWSTiZ-Wielkopolska Wyższa Szkoła Turystyki i Zarządzania w Poznaniu
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze

  • Centrum: WWSTiZ-Wielkopolska Wyższa Szkoła Turystyki i Zarządzania w Poznaniu
  • Więcej informacji