CeleWszechstronnie obudowane bloki tematyczne (m.in. media relations, internal relations, public affairs) mają przygotować specjalistę zdolnego samodzielnie diagnozować sytuację oraz budować i realizować perspektywiczne plany public relations w gminach oraz nawiązywać partnerskie stosunki z przedstawicielami jednostek samorządowych w państwach Unii Europejskiej. Program obejmuje także trening umiejętności interpersonalnych, zajęcia z marketingu politycznego i lobbingu oraz kontakty z Unią Europejską. Wykładowcami studium są pracow nicy Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej oraz specjaliści z największych polskich agencji public relations, dzien nikarze prasowi i telewizyjni oraz przedstawiciele korpusu dyplomatycznego. Studium współpracuje z Deutsche Public Relations Gesellschaft.
Profil słuchacza / wymogiStudium przeznaczone jest dla praktyków - menedżerów, rzeczników prasowych oraz przyszłych pracowników agencji i komórek public relations.
Szczegółowe informacjeZagadnienia wprowadzające:
- Podstawy public relations
- Public relations w transformacji ustrojowej i gospodarczej
- Samorząd terytorialny w systemie politycznym Polski
- Polityka regionalna Polski i polityka regionalna Unii Europejskiej
Podstawy public relations dla jednostek administracyjnych i samorządowych:
- Media relations
- Internal relations
- Public relations w sytuacjach kryzysowych
- Personal public relations
- Kształtowanie wizerunku urzędu administracji i samorządu terytorialnego
- Planowanie i realizacja kampanii public relations dla jednostek administracyjnych i samorządowych
- Negocjacje
Public relations jednostek administracyjnych i samorządowych w Unii Europejskiej
- Samorządy terytorialne w krajach Unii Europejskiej
- Promocja jednostek administracyjnych i samorządowych w Unii Europejskiej
- Przykłady międzynarodowej współpracy międzyregionalnej i transgranicznej
- Elementy prawa międzynarodowego regulujące współpracę międzyregionalną
- Protokół dyplomatyczny
- Lobbing w Brukseli
Zagadnienia uzupełniające:
- Marketing polityczny
- Podstawy marketingu gmin
- Analiza i wykorzystanie informacji o społecznościach lokalnych Seminarium podyplomowe
Liczba godzin ogółem: 180.
Egzaminy z przedmiotów (dwa do wyboru):
Podstawy public relations
Media relations
Planowanie i realizacja kampanii public relations dla jednostek administracji samorządowej
Samorządy terytorialne w krajach Unii Europejskiej