CeleCelem studiów podyplomowych jest : * przekazanie wiedzy na temat public relations, * poszerzenie kompetencji w zakresie stosowania technik i narzędzi public relations, * kształtowanie umiejętności posługiwania się metodami skutecznej komunikacji społecznej (komunikacji interpersonalnej, organizacyjnej, masowej, politycznej, publicznej), * rozwijanie umiejętności kreowania wizerunku organizacji i jej liderów oraz budowanie i podtrzymywanie pozytywnych kontaktów z otoczeniem firmy.
Profil słuchacza / wymogiAdresatami studiów są osoby zatrudnione w specjalistycznych agencjach lub działach PR, reprezentujące przedsiębiorstwa, banki, agencje reklamowe i marketingowe, instytucje państwowe i samorządowe, partie polityczne, organizacje społeczne, a także osoby planujące rozwój własnej kariery w kierunku PR, które rozumieją, jak istotne znaczenie dla osobistego sukcesu, a także sukcesu firmy ma kultura organizacji i kreowanie odpowiedniego jej wizerunku.
Szczegółowe informacjePublic Relations
Program studiów, w wymiarze 180 godzin dydaktycznych, obejmuje m.in. następujące zagadnienia:
Nowoczesne zarządzania organizacją
Podstawy marketingu.
Istota i zasady organizacji działań PR.
Psychologia w komunikowaniu.
Komunikacja interpersonalna.
Strategie PR.
Techniki reklamy i public relations.
Public relations wewnętrzne.
Zarządzanie zasobami ludzkimi.
Kształtowanie wizerunku lidera organizacji.
Zarządzanie wizerunkiem w sytuacjach kryzysowych.
Internet - nowe możliwości PR.
Zasady współpracy z mediami:
warsztaty telewizyjne i radiowe
pisanie tekstów
organizacja konferencji prasowej
warsztat rzecznika prasowego
Sztuka wystąpień publicznych i autoprezentacji.
Lobbing.
Sponsoring - kształtowanie wizerunku firmy.
Negocjacje.
Protokół dyplomatyczny.
Prawne i etyczne aspekty PR i reklamy.
Ochrona własności intelektualnej.
Program uwzględnia potrzeby słuchaczy z różnych środowisk zawodowych, dla których zarówno komunikowanie się wewnątrz organizacji, jak i z otoczeniem firmy (zwłaszcza z mediami) stanowi istotny element pracy, a wymiana i wykorzystanie informacji pozwala na tworzenie pozytywnego wizerunku, co stanowi podstawę sukcesu organizacji. W trakcie zajęć słuchacze poznają możliwości zastosowań wszystkich narzędzi i technik public relations. Nauczą się kształtowania poprawnej komunikacji wewnątrz organizacji, jak też z jej otoczeniem. Uświadomią sobie potrzebę kreatywnej współpracy z dziennikarzami, konieczności skutecznego budowania wizerunku organizacji i jej liderów oraz postępowania w sytuacjach kryzysowych. Zajęcia mają w dużej mierze charakter praktyczny. Równolegle z wykładami prowadzone są zajęcia warsztatowe i treningi w zakresie psychologii, komunikacji społecznej, wystąpień przed kamerami i z mikrofonem.
Zajęcia odbywać się będą w soboty i niedziele, średnio co dwa tygodnie. Po obronie pracy końcowej słuchacze otrzymują świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych KPSW w Bydgoszczy (wg wzoru MNiSW).
Wymagane dokumenty:
podanie (formularz dostępny na miejscu lub na stronie internetowej ),