Studia Podyplomowe - Public Relations dla Insytucji Samorządowych
CeleStudium przeznaczone jest dla praktyków: polityków i działaczy samorządowych, asystentów, rzeczników prasowych i pracowników biur prasowych, pracowników agencji i komórek public relations. Celem studium jest przygotowanie specjalisty zdolnego samodzielnie diagnozować sytuację oraz budować i realizować perspektywiczne plany public relations i promocji politycznej w samorządach i administracji lokalnej oraz sztabach partii politycznych, zwłaszcza lokalnego (wojewódzkiego, powiatowego i gminnego) szczebla. Na program składają się wszechstronnie obudowane bloki tematyczne (m.in. techniki i narzędzia public relations, media relations, public affairs, negocjacje, komunikacja niewerbalna). Wiele uwagi poświęca się problemom budowy wizerunku społecznego polityków i instytucji, włącznie z opanowaniem podstawowych technik komunikacyjnych i wizażu. Program obejmuje także psychologiczne aspekty komunikacji społecznej, zajęcia z marketingu politycznego, sponsoringu i lobbingu oraz metody badań opinii publicznej. Wykładowcami Studium są pracownicy poznańskich uczelni, wybitni praktycy - samorządowcy, specjaliści z ogólnopolskich agencji PR, dziennikarze prasowi i telewizyjni.
Profil słuchacza / wymogiWymagane dokumenty * podanie do rektora WSHiR (dostępne w biurze rekrutacji) Aby ściągnąć je z naszej strony przejdź na stronę pobierania, po czym wybierz właściwy kierunek), * odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych, * kserokopie 1,2,3 i 6-ej strony starego dowodu osobistego lub obydwóch stron nowego, * wypełniony kwestionariusz osobowy (dostępny w biurze rekrutacji). Aby ściągnąć go z naszej strony przejdź na stronę pobierania, * 2 zdjęcia legitymacyjne, * dowód wniesienia opłaty wpisowej na konto WSHiR lub osobiste dokonanie wpłaty w kasie WSHiR.
Szczegółowe informacjePublic relations dla instytucji samorządowych
Program studiów
1. Wstęp do PR
1. Przedmiot, narzędzia i metody PR
2. Wstęp do Marketingu Politycznego
3. Podstawy prawne polityki informacyjnej samorządów terytorialnych
2. Media Relations
4. Kontakty z mass mediami
5. Redagowanie tekstów prasowych
6. Współpraca z Radiem i TV
7. Prawo prasowe
3. Techniki i narzędzia samorządowego PR
8. Personal PR
9. Techniki negocjacji
10. Psychologiczne aspekty komunikacji społecznej
11. Zarządzanie kryzysowe
12. Sponsoring i fund raising jako narzędzie PR
13. Planowanie i realizacja samorządowej kampanii promocyjnej
14. PR administracji publicznej
15. PR-promocja miasta (analiza wybranego przypadku)
16. Aspekty organizacyjne i finansowe promocji terytorialnej
17. Kształtowanie wizerunku policji (lub straży miejskiej) na terenie gminy
18. PR-promocja wybranego regionu
4. Przedmioty komplementarne
19. Lobbing
20. Metody badania efektywności PR
21. Protokół dyplomatyczny
22. Wizaż
5. Seminaria dyplomowe