Studia Podyplomowe - Public relations - media i komunikowanie
CeleCelem studium jest przygotowanie profesjonalnej kadry, która będzie odpowiedzialna za kreowanie pozytywnego wizerunku instytucji i przedsiębiorstw zarówno na rynku, jak i jej wnętrzu.
Profil słuchacza / wymogiAdresatami studiów podyplomowych na kierunku „Public relations – media i komunikowanie” są osoby posiadające wyższe wykształcenie oraz planujące i realizujące się zawodowo w obszarze związanym z prowadzeniem strategii komunikacji w firmie.
Szczegółowe informacjeStudia Podyplomowe
Public relations - media i komunikowanie
Nie ma chyba na świecie osoby, której nie zależałoby na dobrej opinii. Nie ma też szefa firmy, który nie pragnąłby dla swojego przedsiębiorstwa jak najlepszego wizerunku. Uświadomienie potrzeby budowania i utrzymywania pozytywnego wizerunku firmy to początek sukcesu. I początek drogi. Często długiej i żmudnej. Jeśli dobrze zaaranżowanej - zawsze zwieńczonej sukcesem.
Słuchacze będą mieli możliwość nabycia lub uzupełnienia umiejętności prezentowania swojej firmy i siebie, podtrzymywania kontaktów z pracownikami i klientami, prowadzenia polityki informacyjnej oraz skutecznego komunikowania się. Uczestnicy studium biorą aktywny udział w zajęciach praktycznych takich jak: komunikacja i autoprezentacja (przygotowywanie i przekazywanie informacji ustnych i pisemnych, wyst1pienia publiczne), czy psychologia w PR uzupełnianych teorią z zakresu: działań marketingowych, instrumentów oddziaływania na otoczenie oraz prawa prasowego i autorskiego.
Metodyka: Zajęcia prowadzone są przede wszystkim za pomocą interaktywnych metod pozwalającym słuchaczom na poznanie poszczególnych narzędzi public relations i ich wykorzystanie w ich codziennej pracy. Zajęcia prowadzone są przez specjalistów z zakresu objętego tematyką studiów.
Tematyka studiów
BLOK WPROWADZAJĄCY
Wstęp do zarządzania marketingowego
Podstawy komunikacji społecznej
Wprowadzenie do public relations
Psychologiczne podstawy PR
BLOK – PUBLIC RELATIONS W UJĘCIU OPERACYJNYM
Wewnętrzny PR
Media relations
Podstawy budowy tekstów użytkowych w praktyce PR
Technika wystąpień publicznych, prezentacji i przemówień
Praktyka studia radiowego - ćwiczenia wstąpień przed mikrofonem i znajomość praktyki zachowań w studiu
Praktyka studia telewizyjnego - ćwiczenia wstąpień i znajomość praktyki zachowań w studiu
Corporate identity – identyfikacja wizualna firmy
PR w sytuacjach kryzysowych
Sponsoring
Organizacja wydarzeń specjalnych
Lobbing
Aspekty prawne PR
BLOK – PUBLIC RELATIONS W UJĘCIU STRATEGICZNYM
Strategia public relations w przedsiębiorstwie
Przygotowanie planu PR
Finansowanie działań PR
Organizacja działań PR
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu
BLOK UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKICH
Przywództwo i zarządzanie zespołem
Autoprezentacja – kreowanie wizerunku własnego
Etykieta w biznesie
Seminarium dyplomowe