Studia Podyplomowe - Psychologia wpływu i komunikacja perswazyjna w biznesie i przywództwie
Szczegółowe informacje
Modułu 1: Stan wewnętrzny lidera, czyli wywieranie wpływu na samego siebie Czas trwania: 3 sesje Tematyka:
Techniki uzyskiwania pożądanych stanów wewnętrznych, dostępu do swoich zasobów,
Motywowanie samego siebie
Techniki twórczego myślenia
Radzenie sobie ze stresem - praktyczne zapoznanie się z zestawem technik kontroli umysłu, redukujących poziom stresu i napięcie nerwowe.
Moduł 2: Działanie wybranych wzorców językowych na umysł odbiorcy. Perswazja i manipulacja. Czas trwania: 2 sesje Tematyka:
Wybrane wzorce językowe w wywieraniu wpływu: presupozycje, ukryte polecenia, implikacje
Język czasu i scenariusz dla wyobraźni – jak wpływać na czyjeś doświadczenie
Prawa perswazji. Ćwiczenie formułowania argumentów perswazyjnych.
Moduł 3: Wpływ społeczny bazujący na automatyzmach reagowania i bezrefleksyjności odbiorcy, jak bronić się przed manipulacją Czas trwania: 1 sesja Tematyka:
Techniki wpływu oparte na dynamice interakcji międzyludzkich
Techniki wpływu a dezorientacja świadomego umysłu
Wpływ oparty na wykorzystaniu emocji
Moduł 4: Wpływ społeczny w wybranych kontekstach Czas trwania: 6 sesji Tematyka:
Zachowania konsumenckie
Wpływ w reklamie, ukryta moc reklamy
Negocjacje. Trudne sytuacje negocjacyjne. Taktyki i chwyty negocjacyjne. Rozpoznawanie technik manipulacyjnych klienta, jak bronić się przed manipulacją i podstępnymi chwytami rozmówcy
Rozmowa handlowa, odpowiadanie na zastrzeżenia klienta, radzenie sobie z agresją,
Rozwiązywanie konfliktów
Autoprezentacja, prezentacje i wystąpienia publiczne