Studia Podyplomowe - Oligofrenopedagogika

Więcej informacji

Studia Podyplomowe - Oligofrenopedagogika

  • Cele CELE: Przygotowanie do realizacji zadań programu wczesnego wspomagania rozwoju, w tym:

    - oceny indywidualnych potrzeb rozwojowych dziecka, a zwłaszcza dziecka zagrożonego zaburzeniami rozwoju,

    - analizy warunków rozwoju dziecka i ich optymalizacji, ze szczególnym uwzględnieniem najbliższego otoczenia dziecka i jego rodziny,

    - projektowania i realizacji programów stymulacji, usprawniania a także programów korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju,

    - współpracy ze specjalistami realizującymi zadania wieloprofilowego usprawniania w ramach wczesnej interwencji.
  • Profil słuchacza / wymogi ADRESACI: Osoby z przygotowaniem psychologicznym, pedagogicznym (zwłaszcza pedagodzy specjalni). Kadra pedagogiczna żłobków, przedszkoli, poradni psychologiczno-pedagogicznych, ośrodków wczesnej interwencji i in. Osoby pracujące z małymi dziećmi, w tym z dziećmi niepełnosprawnymi, oraz z ich rodzinam
  • Szczegółowe informacje Studia podyplomowe: Oligofrenopedagogika

    RAMOWY PROGRAM:

    • Teoretyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji (pedagogika specjalna, psychologia rozwoju małego dziecka, medyczne aspekty zaburzeń - genetyczne i neurologiczne).
    • Organizacja wczesnej interwencji i pracy z rodziną (organizacja i standardy wczesnej interwencji, diagnoza funkcjonalna, i indywidualne programy terapii, praca z rodziną, videotrening interakcji).
    • Metodyka wspomagania rozwoju (wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzonym wzrokiem, słuchem, wspomaganie rozwoju mowy, rozwoju intelektualnego, rozwoju ruchowego, praca z dzieckiem z upośledzeniami sprzężonymi).
    • Wybrane formy terapii (V. Sherborne, integracja sensoryczna SI.
    • Kinezjologia Edukacyjna, kinezyterapia NDT-Bobath, i inne).

     

    CZAS TRWANIA: Trzy semestry (350 godzin dydaktycznych)

    Organizacja nauki

    Studia podyplomowe realizowane są w trybie od II do IV semestrów. Ilość godzin realizowanych na danym kierunku studiów podyktowana jest podstawą programową oraz wytycznymi MEN. Studia podyplomowe w ISP i KZ realizowane są od 300 do 480 godzin dydaktycznych (wyjątek: Logopedia 600 godzin) w formie 2-3 dniowych zjazdów co trzy tygodnie czyli 1 raz w miesiącu.

    Zajęcia odbywają się zazwyczaj w:

    piątki (15.30-20.30) oraz soboty (8.15-20.30) i niedziele (8.15-15.30).


Więcej informacji

Inne informacje związane z psychopedagogika

  • Psychologiczne Podstawy Trudności i Niepowodzeń Szkolnych - Kurs

  • Centrum: Polski Uniwersytet Wirtualny
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Socjologia

  • Centrum: Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Socjologia Zarządzania

  • Centrum: Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - DORADZTWO ZAWODOWE - DORADCA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

  • Centrum: Salezjańska Wyższa Szkoła Ekonomii i Zarządzania
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Profilaktyka i Terapia Uzależnień

  • Centrum: WSAP-Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Łodzi
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Profilaktyka i Terapia Uzależnień

  • Centrum: WSEZ-Wyższa Szkoła Edukacji Zdrowotnej
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką

  • Centrum: WSEZ-Wyższa Szkoła Edukacji Zdrowotnej
  • Więcej informacji