CeleCELE: Przygotowanie do realizacji zadań programu wczesnego wspomagania rozwoju, w tym:
- oceny indywidualnych potrzeb rozwojowych dziecka, a zwłaszcza dziecka zagrożonego zaburzeniami rozwoju,
- analizy warunków rozwoju dziecka i ich optymalizacji, ze szczególnym uwzględnieniem najbliższego otoczenia dziecka i jego rodziny,
- projektowania i realizacji programów stymulacji, usprawniania a także programów korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju,
- współpracy ze specjalistami realizującymi zadania wieloprofilowego usprawniania w ramach wczesnej interwencji.
Profil słuchacza / wymogiADRESACI: Osoby z przygotowaniem psychologicznym, pedagogicznym (zwłaszcza pedagodzy specjalni). Kadra pedagogiczna żłobków, przedszkoli, poradni psychologiczno-pedagogicznych, ośrodków wczesnej interwencji i in. Osoby pracujące z małymi dziećmi, w tym z dziećmi niepełnosprawnymi, oraz z ich rodzinam
Teoretyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji (pedagogika specjalna, psychologia rozwoju małego dziecka, medyczne aspekty zaburzeń - genetyczne i neurologiczne).
Organizacja wczesnej interwencji i pracy z rodziną (organizacja i standardy wczesnej interwencji, diagnoza funkcjonalna, i indywidualne programy terapii, praca z rodziną, videotrening interakcji).
Metodyka wspomagania rozwoju (wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzonym wzrokiem, słuchem, wspomaganie rozwoju mowy, rozwoju intelektualnego, rozwoju ruchowego, praca z dzieckiem z upośledzeniami sprzężonymi).
Wybrane formy terapii (V. Sherborne, integracja sensoryczna SI.
Kinezjologia Edukacyjna, kinezyterapia NDT-Bobath, i inne).
CZAS TRWANIA:Trzy semestry (350 godzin dydaktycznych)
Organizacja nauki
Studia podyplomowe realizowane są w trybie od II do IV semestrów. Ilość godzin realizowanych na danym kierunku studiów podyktowana jest podstawą programową oraz wytycznymi MEN. Studia podyplomowe w ISP i KZ realizowane są od 300 do 480 godzin dydaktycznych (wyjątek: Logopedia 600 godzin) w formie 2-3 dniowych zjazdów co trzy tygodnie czyli 1 raz w miesiącu.
Zajęcia odbywają się zazwyczaj w:
piątki (15.30-20.30) oraz soboty (8.15-20.30) i niedziele (8.15-15.30).