Studia Podyplomowe - Międzykulturowe Public Relations

Więcej informacji

Studia Podyplomowe - Międzykulturowe Public Relations

  • Szczegółowe informacje
    Cel studiów:
    Studia ujmują tematykę komunikowania i public relations w aspekcie międzynarodowym i międzykulturowym. Pozwalają słuchaczom na uzyskanie wiedzy niezbędnej do pracy w agencji public relations, jak również w firmie/korporacji międzynarodowej, umożliwiają bowiem zdobycie wiedzy pozwalającej na swobodne poruszanie się w międzynarodowym środowisku biznesowym poprzez rozumienie różnic kulturowych oraz podejmowanie skutecznej komunikacji w wielokulturowym środowisku. Poza tym studia przygotowują do pracy w organach administracji rządowej, czy samorządowej, m.in. w zakresie promocji i współpracy z zagranicą, ale także w zakresie zarządzania problematyką związaną ze współpracą z obcokrajowcami w Polsce. Studia te dają także niezbędny zakres informacji w zakresie rozumienia procesów kreacji nowoczesnych tworów społecznych, jak multikulturowa metropolia, czy udział lub współpraca z organizacjami pozarządowych o międzynarodowej perspektywie działania. Wreszcie studia zwracają uwagę także na procesy edukowania młodych ludzi w rozumieniu istnienia w wielokulturowym otoczeniu. Studia, łącząc elementy teorii i praktyki (zajęcia warsztatowe prowadzone przez cenionych, wieloletnich praktyków), pozwalają zarówno na poszerzenie wiedzy jak i nabycie praktycznych umiejętności, m.in. w zakresie organizacji międzynarodowych spotkań z mediami, organizacji międzynarodowych spotkań, czy pozyskiwania środków finansowych w celu promowania wielokulturowości w obszarze miast

    Adresaci studiów:
    Program studiów dzięki swojej uniwersalności skierowany jest do tych wszystkich, którzy chcą pozyskać wiedzę, jak skutecznie komunikować się w obszarze międzynarodowym i międzykulturowym. Położenie nacisku na obszar public relations kreuje, jako adresatów studiów, grupy związane zawodowo z public relations i komunikowaniem. Biorąc jednak pod uwagę rosnące znaczenie komunikacji w wymiarze międzykulturowym oraz międzynarodowym związanym ze sferą publiczną oraz prywatną, wiedza pozyskana na tych studiach może być przydatna w znacznie większym obszarze, aniżeli wyłącznie public relations.

    Wybrane, proponowane grupy adresatów:
    - pracownicy administracji rządowej i samorządowej odpowiedzialni m.in. za promocję, public relations, politykę społeczną oraz współpracę z „trzecim sektorem”,
    - pracownicy agencji PR,
    - pracownicy organizacji pozarządowych,
    - pracownicy firm i korporacji międzynarodowych,
    - pracownicy mediów,

    Przedmioty:

    - Komunikacja i dialog międzykulturowy
    - Public Relations
    - Obszary komunikacji międzykulturowej w biznesie
    - Migracje, jako źródło komunikacji międzykulturowej – społeczeństwo w nowoczesnej metropolii
    - Public relations Polski na arenie międzynarodowej
    - PR w służbie dyplomacji
    - Media w komunikacji międzykulturowej
    - Tolerancja, czy akceptacja – postawy w PR międzykulturowym
    - Organizacja i prowadzenie obsługi prasowej konferencji i spotkań międzynarodowych
    - Przygotowanie informacji prasowych dla prasy zagranicznej
    - Międzynarodowe agencje prasowe w Polsce – zasady współpracy
    - Zarządzanie kryzysem na arenie międzynarodowej
    - Promocja samorządu w UE
    - Corporate social responsibility strategia firmy czy narzędzie PR ?
    - Wizerunek i działalność międzynarodowych organizacji pozarządowych
    - Rola PR w edukacji młodych – budowanie poparcia dla tolerancji i odmienności kulturowej
    - Wykorzystanie funduszy unijnych w promocji społeczeństwa wielokulturowego – kampanie społeczne finansowane z UE
    - Negocjacje i mediacje w środowisku międzynarodowym
    - Wizerunek medialny – warsztat autoprezentacji
    - seminarium dyplomowe

    Liczba godzin ogółem: 188

    Organizacja studiów:

    Studia podyplomowe dwusemestralne obejmują zajęcia dydaktyczne oparte o konwencję wykładów oraz warsztatów z uwzględnieniem samodzielnej pracy słuchaczy. Pierwszy i drugi semestr kończy egzamin pisemny zawierający elementy teoretyczne, będące przedmiotem zajęć w trakcie semestrów. Studia kończą się przygotowaniem i obroną pracy dyplomowej pisanej pod kierunkiem wybranego opiekuna.

    Liczba semestrów: 2
Więcej informacji

Inne informacje związane z public relations

  • STUDIA PODYPLOMOWE - PUBLIC RELATIONS

  • Centrum: KRAKOWSKA SZKOŁA BIZNESU
  • Więcej informacji
  • Studia Podypomowe - Zarządzanie mediami

  • Centrum: WSZiB- Wyższa Szkoła Zarządzania i Biznesu
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Reklama i Public Relations

  • Centrum: Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Public Relations

  • Centrum: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
  • Więcej informacji
  • Efektywne Public Relations (PR) - Szkolenie

  • Centrum: Berndson Szkolenia
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe Gospodarka i Administracja Publiczna (GAP)

  • Centrum: Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Master of Public Administration (MPA)

  • Centrum: Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
  • Więcej informacji