Cel studiów:
Studia ujmują tematykę komunikowania i public relations w aspekcie międzynarodowym i międzykulturowym. Pozwalają słuchaczom na uzyskanie wiedzy niezbędnej do pracy w agencji public relations, jak również w firmie/korporacji międzynarodowej, umożliwiają bowiem zdobycie wiedzy pozwalającej na swobodne poruszanie się w międzynarodowym środowisku biznesowym poprzez rozumienie różnic kulturowych oraz podejmowanie skutecznej komunikacji w wielokulturowym środowisku. Poza tym studia przygotowują do pracy w organach administracji rządowej, czy samorządowej, m.in. w zakresie promocji i współpracy z zagranicą, ale także w zakresie zarządzania problematyką związaną ze współpracą z obcokrajowcami w Polsce. Studia te dają także niezbędny zakres informacji w zakresie rozumienia procesów kreacji nowoczesnych tworów społecznych, jak multikulturowa metropolia, czy udział lub współpraca z organizacjami pozarządowych o międzynarodowej perspektywie działania. Wreszcie studia zwracają uwagę także na procesy edukowania młodych ludzi w rozumieniu istnienia w wielokulturowym otoczeniu. Studia, łącząc elementy teorii i praktyki (zajęcia warsztatowe prowadzone przez cenionych, wieloletnich praktyków), pozwalają zarówno na poszerzenie wiedzy jak i nabycie praktycznych umiejętności, m.in. w zakresie organizacji międzynarodowych spotkań z mediami, organizacji międzynarodowych spotkań, czy pozyskiwania środków finansowych w celu promowania wielokulturowości w obszarze miast
Adresaci studiów:
Program studiów dzięki swojej uniwersalności skierowany jest do tych wszystkich, którzy chcą pozyskać wiedzę, jak skutecznie komunikować się w obszarze międzynarodowym i międzykulturowym. Położenie nacisku na obszar public relations kreuje, jako adresatów studiów, grupy związane zawodowo z public relations i komunikowaniem. Biorąc jednak pod uwagę rosnące znaczenie komunikacji w wymiarze międzykulturowym oraz międzynarodowym związanym ze sferą publiczną oraz prywatną, wiedza pozyskana na tych studiach może być przydatna w znacznie większym obszarze, aniżeli wyłącznie public relations.
Wybrane, proponowane grupy adresatów:
- pracownicy administracji rządowej i samorządowej odpowiedzialni m.in. za promocję, public relations, politykę społeczną oraz współpracę z „trzecim sektorem”,
- pracownicy agencji PR,
- pracownicy organizacji pozarządowych,
- pracownicy firm i korporacji międzynarodowych,
- pracownicy mediów,
Przedmioty:
- Komunikacja i dialog międzykulturowy
- Public Relations
- Obszary komunikacji międzykulturowej w biznesie
- Migracje, jako źródło komunikacji międzykulturowej – społeczeństwo w nowoczesnej metropolii
- Public relations Polski na arenie międzynarodowej
- PR w służbie dyplomacji
- Media w komunikacji międzykulturowej
- Tolerancja, czy akceptacja – postawy w PR międzykulturowym
- Organizacja i prowadzenie obsługi prasowej konferencji i spotkań międzynarodowych
- Przygotowanie informacji prasowych dla prasy zagranicznej
- Międzynarodowe agencje prasowe w Polsce – zasady współpracy
- Zarządzanie kryzysem na arenie międzynarodowej
- Promocja samorządu w UE
- Corporate social responsibility strategia firmy czy narzędzie PR ?
- Wizerunek i działalność międzynarodowych organizacji pozarządowych
- Rola PR w edukacji młodych – budowanie poparcia dla tolerancji i odmienności kulturowej
- Wykorzystanie funduszy unijnych w promocji społeczeństwa wielokulturowego – kampanie społeczne finansowane z UE
- Negocjacje i mediacje w środowisku międzynarodowym
- Wizerunek medialny – warsztat autoprezentacji
- seminarium dyplomowe
Liczba godzin ogółem: 188
Organizacja studiów:
Studia podyplomowe dwusemestralne obejmują zajęcia dydaktyczne oparte o konwencję wykładów oraz warsztatów z uwzględnieniem samodzielnej pracy słuchaczy. Pierwszy i drugi semestr kończy egzamin pisemny zawierający elementy teoretyczne, będące przedmiotem zajęć w trakcie semestrów. Studia kończą się przygotowaniem i obroną pracy dyplomowej pisanej pod kierunkiem wybranego opiekuna.
Liczba semestrów: 2