Studia Podyplomowe - Marketing produktów farmaceutycznych
CeleCelem studiów jest doskonalenie kompetencji i umiejętności osób odpowiedzialnych za decyzje marketingowe w przedsiębiorstwach farmaceutycznych.
Profil słuchacza / wymogiWymagane dokumenty: * odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych * kwestionariusz osobowy * kserokopia dowodu osobistego * 3 fotografie o formacie 37 x 52 mm * deklaracja płatności
Szczegółowe informacjeSylwetka absolwenta Absolwenci tych studiów podyplomowych powinni posiąść następujące umiejętności:
- Identyfikowania oraz interpretowania szans i możliwości rynkowych na rynku produktów farmaceutycznych;
- Programowania działań marketingowych dla produktów farmaceutycznych z uwzględnieniem ich specyfiki;
- Projektowania działań marketingowych na podstawie informacji farmaceutyczno-medycznej i rynkowej.
- Kierowania pracą zespołów ludzkich (pionach marketingowych i sprzedażowych) w przedsiębiorstwach farmaceutycznych;
- Prowadzenia negocjacji i współpracowania z partnerami przedsiębiorstwa farmaceutycznego
(np. lekarze, apteki, szpitale, pacjenci, Ministerstwo Zdrowia);
- Posługiwania się współczesnymi technologiami informatycznymi i telekomunikacyjnymi, wspierającymi działalność marketingową przedsiębiorstwa farmaceutycznego;
- Ponadto powinien być on świadomy odpowiedzialności etycznej i społecznej związanej z wykonywaniem zawodu menedżera.
Program
- Integracyjny trening psychologiczny,
- Podstawy mikro i makroekonomii,
- Rynek farmaceutyczny,
- Ekonomiczne i organizacyjne aspekty funkcjonowania ochrony zdrowia w Polsce,
- Podstawy prawne funkcjonowania rynku farmaceutycznego,
- Polityka lekowa państwa,
- Podstawy marketingu,
- Zarządzanie technologiami i innowacjami w przemyśle farmaceutycznym,
- Budżetowanie z elementami finansów,
- Efektywna komunikacja z zasadami sztuki prezentacji,
- Negocjacje,
- Podstawy farmakologii,
- Badania kliniczne leków
- Informacja farmaceutyczno-medyczna,
- Farmakoekonomia,
- Badania marketingowe w farmacji,
- Zarządzanie marką w zależności od fazy życia produktu,
- Plan marketingowy w firmie farmaceutycznej,
- Organizacja i zadania pionu marketingu firmy farmaceutycznej,
- Efektywna współpraca działu marketingu z innymi pionami funkcjonalnymi w firmie,
- Projektowanie i zarządzanie dystrybucją,
- Zarządzanie działem sprzedaży,
- Techniki sprzedaży,
- Zintegrowana komunikacja marketingowa (Promocja i reklama w firmie farmaceutycznej),
- Public Relations w przemyśle farmaceutycznym,
- Etyka w biznesie.