CeleZamierzeniem studiów jest przygotowanie słuchaczy do zawodu logopedy, tzn. do pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z różnego rodzaju (o różnej etiologii i patomechaniźmie) zaburzeniami w komunikacji językowej w zakresie rozpoznawania i diagnozowania zaburzeń, dokonywania .ich charakterystyki i prowadzenia terapii zróżnicowanej ze względu na istotę tych zaburzeń. Dzięki blokowi zajęć z glottodydaktyki studia podyplomowe dają unikatową wiedzę dotyczącą procesu kształcenia językowego zarówno od strony pisanej i mówionej oraz wiedzę pomocną w rozwiązywaniu problemów związanych z dysleksją, dysgrafią, dysortografią.
Profil słuchacza / wymogiStudia skierowane są do absolwentów studiów wyższych z zakresu pedagogiki, psychologii, filologii, nauk medycznych i innych, którzy mają chęć i predyspozycje do pracy logopedy. Przyjmowane osoby powinny wykazywać się logopedycznymi predyspozycjami i prawidłowymi warunkami twarzowo-zgryzowymi. Uzyskane kwalifikacje po ukończeniu studiów podyplomowych uprawniają absolwentów do wykonywania zawodu logopedy we wszystkich placówkach oświatowych (przy posiadaniu przygotowania pedagogicznego), w placówkach medycznych, oraz prowadzenia indywidualnej praktyki w gabinetach logopedycznych, a także do prowadzenia zajęć kompensacyjno-korekcyjnych dla osób z zaburzeniami mowy w poradniach psychiczno-pedagogicznych.
Szczegółowe informacjeWYDZIAŁ SOCJOLOGII I PEDAGOGIKI W OLSZTYNIE I WYDZIAŁ ZAMIEJSCOWY W KĘTRZYNIE
kierunek: Pedagogika
specjalność: Logopedia z glottodydaktyką – IV semestry
Założenia organizacyjne studiów
Program obejmuje 630 godzin. Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele co dwa tygodnie. .Poza zjazdami słuchacze są zobowiązani do odbycia 150 godzin praktyki logopedycznej.