Logopedia szkolna - terapia dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej
Ukończenie studiów daje uprawnienia do prowadzenia zajęć logopedycznych w szkołach, przedszkolach, placówkach i ośrodkach (rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 7.01.2003 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach).
Program studiów jest realizowany przeważnie w formie ćwiczeń opartych na metodach aktywnych.
Słuchaczami mogą być absolwenci uczelni wyższych kierunków pedagogicznych, humanistycznych (jęz. polski, kształcenie zintegrowane w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej) z przygotowaniem pedagogicznym.
Czas trwania: 3 semestry — 350 godzin.
Program:
Wstęp do logopedii
Anatomia i fizjologia aparatu mowy
Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka
Fonetyka
Gramatyka języka polskiego
Zaburzenia porozumiewania się językowego: słownego i pisemnego
Elementy ortodoncji i foniatrii
Pedagogika specjalna
Audiologia specjalna
Psychologiczne problemy zaburzeń rozwojowych i ich związek z zaburzeniami mowy
Specyficzne problemy psychiatrii dziecięcej
Metodyka ćwiczeń logopedycznych
Ćwiczenia praktyczne w placówkach oświatowych
Logorytmika
Warsztat – organizacja zajęć logopedycznych w placówce oświatowej