CeleCelem studiów jest doskonalenie w zakresie metodyki kształcenia i doskonalenia dorosłych.
Profil słuchacza / wymogiStudia są szczególnie przydatne dla nauczycieli akademickich, wykładowców i trenerów oraz dla dyrektorów szkół i innych placówek oświatowych, pedagogów, pracowników systemu doskonalenia nauczycieli oraz przedstawicieli nadzoru pedagogicznego.
- andragogiczne uwarunkowania uczenia się dorosłych
- teorie uczenia się dorosłych
- psychologia uczenia się
- style i strategie uczenia się
- alternatywne koncepcje pedagogiczne
- metody pracy z dorosłymi, w tym metody aktywizujące, metoda projektu
- pomoce dydaktyczne i materiały, przygotowywanie pomocy i korzystanie z nich, praca z komputerem
- postrzeganie i komunikacja
- procesy grupowe, role w grupach
- hospitacje - funkcje, rola informacji zwrotnej
- moderowanie rozmów i dyskusji
- ewaluacja zajęć z dorosłymi
Czas trwania
- 1 semestr,
- 150 godzin, samokształcenie kierowane
Struktura
6 zjazdów weekendowych co 3-4 tygodnie; (sob, niedz. - 9.00 - 15.45)