CeleCelem studiów jest: * nabycie umiejętności swobodnej konwersacji na tematy biznesowe z kontrahentami niemieckojęzycznymi; * nabycie umiejętności czytania tekstów biznesowych; * nabycie umiejętności samodzielnego pisania tekstów biznesowych i korespondencji handlowej; * zapoznanie z kulturą krajów niemieckojęzycznych i specyfiki współpracy z firmami z trzech krajów tego regionu tj. Niemiec, Austrii i Szwajcarii; * utrwalenie wiedzy ekonomicznej w najważniejszych dziedzinach zarządzania firmą.Wykłady, ćwiczenia i treningi z terminologii fachowej: prowadzone częściowo w języku polskim, a częściowo w języku niemieckim ze szczególnym uwzględnieniem: rozumienia ze słuchu, swobodnej konwersacji i umiejętności pisania.Kadrę wykładowców stanowią: praktycy z dziedziny zarządzania międzynarodowymi firmami i instytucjami finansowymi, osoby które spędziły kilkanaście miesięcy w różnych instytucjach krajów niemieckojęzycznych oraz wykładowcy i lektorzy prowadzący zajęcia na studiach licencjackich na kierunku Filologia germańska.
Profil słuchacza / wymogiStudia są przeznaczone dla osób pragnących podnieść znajomość języka niemieckiego w obszarze biznesowym.Oferta skierowana jest do: * pracowników firm międzynarodowych (działy handlu zagranicznego, logistyki, zarządzania kapitałem, finansowe, marketingu itp.); * pracowników instytucji finansowych (banki, urzędy Unii Europejskiej, instytucje samorządowe); * osób samodzielnie prowadzących działalność gospodarczą i współpracujących lub pragnących rozpocząć współpracę z kontrahentami z krajów niemieckojęzycznych; * osób kończących studia na filologii germańskiej, chcących poszerzyć wiedzę o zagadnienia i terminologię typowo biznesową; * osób pragnących dodatkowo pogłębić znajomość języka niemieckiego i poszerzyć o słownictwo z dziedziny biznesu, poznając jednocześnie zagadnienia ekonomiczne.
Tutuł uzyskanyAbsolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach na podstawie egzaminu końcowego.
Szczegółowe informacjeZajęcia odbywać się będą z podziałem na dwa bloki tematyczne:
Podstawy wiedzy o biznesie (terminologia fachowa) 100 godz
Podstawowe pojęcia związane z biznesem zostały zawarte w bloku tematycznym składającym się z następujących przedmiotów:
a. Marketing
b. Negocjacje
c. Finanse i bankowość
d. Badania rynkowe i marketingowe
e. Kształtowanie wizerunku firmy
f. Zarządzanie zasobami ludzkimi
W wyniku zaliczenia ww. bloku przedmiotów słuchacze poznają podstawowe zjawiska ekonomiczne w języku obcym, a więc połączą kompetencję merytoryczną z językową. W szczególności uczestnicy studium będą rozumieć i stosować ze zrozumieniem terminologię fachową związaną z funkcjonowaniem w biznesie.
Komunikacja w biznesie (blok językowy) 100 godz.
W skład bloku językowego wchodzą niżej wymienione przedmioty:
a. Język biznesu – podstawy językowe
b. Język spotkań, narad i konferencji
c. Język prezentacji
d. Język negocjacji
e. Korespondencja handlowa
f. Formularze, druki i dokumenty handlowe
g. Tłumaczenie tekstów specjalistycznych
h. Angielsko-polska terminologia biznesu
Tematyka tego bloku nawiązuje do ,,Podstaw wiedzy o biznesie”. Słuchacz będzie miał okazję zapoznać się z konkretnymi sytuacjami występującymi w biznesie. Wykłady, ćwiczenia i treningi z terminologii fachowej: prowadzone częściowo w języku polskim, a częściowo w języku angielskim ze szczególnym uwzględnieniem: rozumienia ze słuchu, swobodnej konwersacji i umiejętności pisania.