Innowacje w przedsiębiorstwach branży turystycznej finansowane z funduszy europejskich
Celem studiów jest przekazanie i poszerzenie wiedzy teoretycznej i zawodowej w zakresie ubiegania się o środki Unii Europejskiej na przedsięwzięcia innowacyjne oraz tworzenie i zarządzanie grupami projektowymi. Studia kierowane są do osób, które chciałyby wprowadzić nowatorskie rozwiązania w przedsiębiorstwach branży turystycznej i tym samym uzystać przewagę nad konkurencją.
Zakres tematyczny studium:
1. Innowacje w przedsiębiorstwie - definicje
2. Innowacje w działalności turystycznej i hotelarskiej (praktyczne przykłady)
3. Klasyfikacja innowacji
4. Źródła innowacji; przegląd najlepszych przykladów
5. Bariery w powstawaniu innowacji
6. Innowacje w Europie i na Świecie
7. Techniki twórczego rozwiązywania problemów (trening asertywności, metody heurystyczne; zajęcia z psychologiem)
8. Determinanty rynkowe działalności innowacyjnej przedsiębiorstw
9. Działalność badawczo-rozwojowa w przedsiębiorstwach; prawa autorskie, patenty
10. Know-how, innowacje produktowe i procesowe, wzornictwo przemysłowe (definicje i przykłady)
11. Struktura działów B+R w przedsiębiorstwach
12. Polityka państwa wspierająca działalność innowacyjną w przedsiębiorstwach
13. Unijne wsparcie innowacji w Polsce 2007-2013 (m.in.Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka)
14. Programowanie wsparcia innowacji i wdrażanie ich w firmie
15. Praktyczne zajęcia (budżetowanie, harmonogram wdrażania, przygotowanie projektu)
16. Promocja i marketing innowacji
17. Certyfikacja ISO, EMAS (środowiskowe, jakości itp.)
18. Baza hotelowa - Kategoryzacja hoteli
19. Innowacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi (m.in. rekrutacja,szkolenia itp.)
20. Systemy informatyczne do zarządzania rezerwacjami (LowFare, Amadeus itp.)
21. Partnerstwo puliczno-prywatne (np. przygotowanie do EURO 2012, produkty turystycznych itp.)
22. Zajęcia terenowe (wizyty studyjne, wyjazd integracyjny)