CeleCelem studiów jest przygotowanie pracowników przedsiębiorstw do zapoznania się z zasadami handlu zagranicznego, nabycie przez słuchaczy wiedzy praktycznej i teoretycznej, umożliwiającej przystosowanie się do skutecznego funkcjonowania firmy w handlu międzynarodowym. Nabyte wiedza i umiejętności pozwolą na zapewnienie sprawnego i efektywnego działania podmiotom gospodarczym w obrocie międzynarodowym.
Profil słuchacza / wymogiStudia podyplomowe z zakresu Handlu zagranicznego skierowane są do właściciele MSP prowadzących działalność na rynku międzynarodowym, kadry zarządzającej MŚP i dużych przedsiębiorstw, pracowników przedsiębiorstw prowadzących działalność na rynku międzynarodowym m.in. departamentów eksportu, importu, logistyki i marketingu.
Szczegółowe informacjeProgram studium obejmuje 181 godzin zajęć. Tematyka studiów:
1. Międzynarodowe stosunki gospodarcze
2. Prawne uwarunkowania handlu zagranicznego
3. Marketing w handlu zagranicznym
4. Transakcje handlu zagranicznego
5. Rozliczenia międzynarodowe
6. Finanse przedsiębiorstw uczestniczących w obrotach zagranicznych
7. Finansowanie handlu zagranicznego
8. Ubezpieczenia w obrotach zagranicznych
9. Handel elektroniczny w biznesie międzynarodowym
10. Logistyka i transport w handlu zagranicznym
11. Negocjacje w biznesie międzynarodowym