STUDIA PODYPLOMOWE - EUROPEJSKIE STUDIA MENEDŻERSKIE
CeleCelem studiów jest kształcenie kadry menedżerskiej dużych i małych przedsiębiorstw handlowych, usługowych, produkcyjnych współpracujących z partnerami zagranicznymi. Studia te, nazywane również "polskie MBA", mają charakter interdyscyplinarny-słuchacz jest stopniowo wprowadzany w tajniki zarządzania, od elementów psychologii i komunikowania, poprzez zarządzanie strategiczne, prawo gospodarcze, po aspekty marketingu i handlu międzynarodowego. Dodatkowym atutem tych studiów są zajęcia z języka angielskiego - Business English.
Profil słuchacza / wymogi- osoby zajmujące samodzielne stanowiska w korporacjach międzynarodowych, odpowiedzialne za działalność na rynku europejskim, - kadra menedżerska małych i średnich przedsiębiorstw planujących ekspansję na rynki zagraniczne
Szczegółowe informacjeEuropejskie studia menadżerskie
Program studiów
1. Podstawy psychologii zarządzania
Elementy psychologii zarządzania
Rozwiązywanie konfliktów
Podstawy komunikowania w zarządzaniu
Podstawy negocjacji
2. Wybrane zagadnienia prawne
Elementy prawa gospodarczego
Postępowanie cywilne w sprawach gospodarczych
Prawna ochrona rynku i konsumenta
Prawo podatkowe
Europejskie prawo gospodarcze
Prawne aspekty integracji europejskiej
3. Rachunkowość i finanse
Istota zarządzania i planowania strategicznego, analiza i kontrola strategiczna
Koncepcja strategicznego zarządzania korporacją
Analiza otoczenia przedsiębiorstwa
Zarządzanie personelem w warunkach UE
Metodologia audytu wewnętrznego
Nadzór korporacyjny
5. Handel międzynarodowy
Ubezpieczenia w handlu międzynarodowym
Zasady i narzędzia regulacji w handlu międzynarodowym
Integracja walutowa w UE
Rodzaje i struktury przedsiębiorstw międzynarodowych
Zarządzanie jakością
6. Marketing
Marketing
Badania marketingowe
Zarządzanie relacjami z klientem
Public Relations
Praktyczne aspekty zarządzania zespołem sprzedaży
Wizerunek menedżera
Różnice międzykulturowe
Negocjacje międzynarodowe
Odpowiedzialność społeczna biznesu
7. Wykorzystanie sieci komputerowych w zarządzaniu
Zastosowanie badań operacyjnych w przedsiębiorstwie, gra decyzyjna TEES-6
Zastosowanie Internetu w zarządzaniu