CeleCel studium: Studia pozwalają zapoznać się z aktualną wiedzą na temat działalności mediów, funkcjonowania systemów medialnych, pracy dziennikarza, rzecznika prasowego i specjalisty w dziedzinie marketingu środków masowego przekazu. W ramach zajęć słuchacz uczy się definiować i interpretować podstawowe pojęciami z zakresu nauki o komunikowaniu, zdobywa wiedzę na temat historii prasy, społecznych funkcji mediów, opinii publicznej i mechanizmów jej kształtowania, aksjologii mediów, gatunków dziennikarskich, redakcji, adjustacji i korekty tekstów prasowych, warsztatu dziennikarza prasowego, radiowego i telewizyjnego. Studia łączą teorię (zagadnienia komunikowania masowego, system medialny Polski, historia mediów, public relations, język mediów, retoryka i erystyka, ekonomika mediów) z zagadnieniami praktycznymi, niezbędnymi w pracy w zawodzie dziennikarza, rzecznika prasowego czy specjalisty public relations (m.in. zasady redagowania tekstów informacyjnych i publicystycznych, prawo prasowe i autorskie, skład komputerowy, praca z kamerą, emisja głosu). Studia przygotowują do pracy w charakterze dziennikarza prasowego, radiowego lub telewizyjnego, rzecznika prasowego, specjalisty ds. public relations, analityka rynku mediów.
Profil słuchacza / wymogiAdresaci: • Kandydaci do pracy w zawodzie dziennikarza, rzecznika prasowego, specjalisty ds. public relations; • Czynni zawodowo dziennikarze i rzecznicy prasowi chcący zdobyć dodatkowe kwalifikacje i umiejętności, zweryfikować i uaktualnić wiedzę; • Wydawcy; • Pracownicy sektora poligraficznego; • Pracownicy branży reklamowej; • Nauczyciele klas o profilu dziennikarskim, opiekunowie gazet szkolnych; • Osoby zainteresowane teoretycznymi i praktycznymi aspektami funkcjonowania mediów masowych i kultury masowej.
Szczegółowe informacje
Program:
1. Teoria komunikowania masowego z elementami psychologii komunikowania
2. Prawo prasowe i autorskie
3. Systemy medialne
4. Etyka mediów
5. Język mediów z elementami retoryki dziennikarskiej
6. Ekonomika mediów i zarządzanie projektem medialnym
7. Gatunki informacyjne
8. Gatunki publicystyczne 9. Warsztat dziennikarza prasowego
10. Warsztat dziennikarza telewizyjnego
11. Warsztat dziennikarza radiowego
12. Dziennikarstwo internetowe
13. Agencje prasowe i praca z serwisem informacyjnym
14. Public relations
15. Reklama
16. Skład komputerowy z elementami projektowania graficznego