Studia Podyplomowe - Dziennikarstwo

Więcej informacji

Studia Podyplomowe - Dziennikarstwo

  • Cele Cel studium: Studia pozwalają zapoznać się z aktualną wiedzą na temat działalności mediów, funkcjonowania systemów medialnych, pracy dziennikarza, rzecznika prasowego i specjalisty w dziedzinie marketingu środków masowego przekazu. W ramach zajęć słuchacz uczy się definiować i interpretować podstawowe pojęciami z zakresu nauki o komunikowaniu, zdobywa wiedzę na temat historii prasy, społecznych funkcji mediów, opinii publicznej i mechanizmów jej kształtowania, aksjologii mediów, gatunków dziennikarskich, redakcji, adjustacji i korekty tekstów prasowych, warsztatu dziennikarza prasowego, radiowego i telewizyjnego. Studia łączą teorię (zagadnienia komunikowania masowego, system medialny Polski, historia mediów, public relations, język mediów, retoryka i erystyka, ekonomika mediów) z zagadnieniami praktycznymi, niezbędnymi w pracy w zawodzie dziennikarza, rzecznika prasowego czy specjalisty public relations (m.in. zasady redagowania tekstów informacyjnych i publicystycznych, prawo prasowe i autorskie, skład komputerowy, praca z kamerą, emisja głosu). Studia przygotowują do pracy w charakterze dziennikarza prasowego, radiowego lub telewizyjnego, rzecznika prasowego, specjalisty ds. public relations, analityka rynku mediów.
  • Profil słuchacza / wymogi Adresaci: • Kandydaci do pracy w zawodzie dziennikarza, rzecznika prasowego, specjalisty ds. public relations; • Czynni zawodowo dziennikarze i rzecznicy prasowi chcący zdobyć dodatkowe kwalifikacje i umiejętności, zweryfikować i uaktualnić wiedzę; • Wydawcy; • Pracownicy sektora poligraficznego; • Pracownicy branży reklamowej; • Nauczyciele klas o profilu dziennikarskim, opiekunowie gazet szkolnych; • Osoby zainteresowane teoretycznymi i praktycznymi aspektami funkcjonowania mediów masowych i kultury masowej.
  • Szczegółowe informacje
    Program:

    1. Teoria komunikowania masowego z elementami psychologii komunikowania
    2. Prawo prasowe i autorskie
    3. Systemy medialne
    4. Etyka mediów
    5. Język mediów z elementami retoryki dziennikarskiej
    6. Ekonomika mediów i zarządzanie projektem medialnym
    7. Gatunki informacyjne
    8. Gatunki publicystyczne
    9. Warsztat dziennikarza prasowego
    10. Warsztat dziennikarza telewizyjnego
    11. Warsztat dziennikarza radiowego
    12. Dziennikarstwo internetowe
    13. Agencje prasowe i praca z serwisem informacyjnym
    14. Public relations
    15. Reklama
    16. Skład komputerowy z elementami projektowania graficznego

Więcej informacji

Inne informacje związane z dziennikarstwo publiczne i korporacyjne