Program Studiów podyplomowych oparty jest o ramowy program MENiS z zakresu „Terapii pedagogicznej”. Opieka psychologiczno-pedagogiczna w placówkach oświatowych wprowadza wymóg organizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, co wymusza poznanie przez nauczycieli specyficznych form pracy z dziećmi posiadającymi orzeczenia PPP.
Cel studiów
Głównym celem studiów podyplomowych jest przekazanie wiedzy, dającej praktyczne kompetencje do prowadzenia zajęć w placówkach wychowawczo-oświatowych.
Ramowy program studiów
Program studiów obejmuje zagadnienia z zakresu
Sylwetka absolwenta
Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje wiedzę na temat istoty zaburzeń rozwoju dziecka, a także możliwości profilaktyki, wspomagania prawidłowego rozwoju oraz diagnozy i terapii zaburzeń. Uzyskuje szeroką wiedzę i praktyczne przygotowanie niezbędne do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz zespołów wyrównawczych organizowanych dla dzieci mających trudności w nauce szkolnej.
Czas trwania studiów
Studia podyplomowe trwają trzy semestry i obejmują łącznie 365 godzin nauki. Rozpoczęcie studiów październik 2008 r.- planowane zakończenie sierpień 2009 roku.
Kwalifikacje
Absolwent uzyskuje wiedzę i umiejętności z zakresu terapii pedagogicznej, a także wczesnej diagnozy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.