CeleCel studiów: Absolwenci uzyskają praktyczne umiejętności w zakresie: - projektowania i przeprowadzania sesji coachingowych z klientem - stosowania technik coachingowych prowadzących klientów do aktywnego, trwałego i skutecznego działania - określania i tworzenia relacji z klientem - opracowywania zadań wspierających rozwój klienta - pracy z klientem nad sprawami wywołującymi duże emocje - uruchamiania procesów kreatywności i talentów u klienta - identyfikowania oraz pracy z wartościami i przekonaniami - wykorzystywania narzędzi wizualizacji i pracy z wyobraźnią - wykorzystania wiedzy o mechanizmach funkcjonowania stylów przywództwa, motywacji i zarządzania zmianą w pracy coachingowej z klientem
Szczegółowe informacjeAtuty kierunku:
- pierwsze w Polsce studia podyplomowe o tematyce coachingu i jedyne o profilu "coaching w biznesie"
- zajęcia prowadzone przez doświadczonych coachów (międzynarodowe certyfikaty ICC oraz ICF), trenerów oraz praktyków zawodowych
- zajęcia prowadzone zgodnie ze standardami International Coach Federation (ICF)
- maksymalnie nastawione na rozwój i praktykę:
- 80% zajęć realizowanych metodą warsztatową
- materiały dydaktyczne przekazywane są studentom drogą elektroniczną, najpóźniej 7 dni przed zajęciami
- słuchacze poznają i ćwiczą specyfikę zagadnień od strony coacha i klienta
- każdy student w ciągu roku przeprowadza samodzielnie 20 godz. sesji coachingowych
- pierwszy zjazd weekendowy zorganizowany jest w formie wyjazdowej - koszt wyjazdu w cenie studiów
Program studiów:
Zasady prowadzenia coachingu
Etyka w coachingu
Style uczenia się
Organizacja procesu coachingowego
Rozwijanie praktycznych umiejętności coacha
Budowanie relacji z klientem Zbieranie informacji "o" i "od" klienta
Zasady budowy pytań coachingowych
Formułowanie zadań coachingowych i przekazywanie informacji zwrotnej Techniki twórczego myślenia
Zarządzanie emocjami
Praktyka prowadzenia sesji coachingowej
Wyznaczanie celów coachingowych
Sposoby budowania komunikatów w coachingu
Odkrywanie struktury rozmowy
Warsztaty prowadzenia sesji coachingowych
Seminarium dyplomowe
Techniki stosowane w coachingu
Action learning - coaching grupowy
Praca z wartościami Lingwistyczne formy motywowania
Identyfikacja i przeformułowanie przekonań
Narzędzia biznesowe w pracy coacha
Narzędzia oceny rozwoju pracownika
Organizacja ucząca się - nowoczesne podejście do wdrażania zmian i rozwoju organizacji
Badanie kultury organizacyjnej
Myślenie systemowe P. Senge'a
Przywództwo sytuacyjne a style coachowania
Indywidualne różnice w osobowości a styl coachowania
Profil słuchacza:
Studia adresowane są do przede wszystkim do: prezesów, dyrektorów, kierowników, doradców, pracowników działu HR, konsultantów i trenerów i innych osób odpowiedzialnych za rozwój zawodowy pracowników firmy oraz dla tych, którzy zainteresowani są zdobyciem nowego, lukratywnego zawodu.
Zapraszamy absolwentów studiów magisterskich, z co najmniej 3 letnim doświadczeniem zawodowym.
Warunki zaliczenia
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych "Coaching w biznesie" jest:
a) obowiązkowy udział w zajęciach, wykonanie zadań domowych, zaliczenie indywidualnej pracy semestralnej,
b) przeprowadzenie minimum 20 sesji coachingowych,
c) przygotowanie pracy końcowej i jej obrona, praktyczny egzamin z demonstracji wybranych technik coachingowych.
Organizacja:
Elitarna grupa - maks. 20 osób
200 godzin zajęć
12 zjazdów
Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty i niedziele, w godz. 9.00 - 16.30