Studia Podyplomowe - Coaching

Więcej informacji

Studia Podyplomowe - Coaching

  • Cele Coaching jest efektywną formą doradzaniai wspierania ludzi w rozwoju osobistym.Może dotyczyć obszaru zawodowego, jak i sfery prywatnej. Fundamentalnąrolą coacha jest sprawianie, by osoba wspierana odkrywała swoje możliwości. Dobry coaching to poszerzanie widzeniai rozumienia świata, systemu, w jakim funkcjonujemy, by podejmować lepsze decyzje. To udzielanie wysokiej jakości informacji zwrotnej i kontakt zbudowanyna zaufaniu i wzajemnej ciekawości wprzeciwieństwie do podawania recept i sugerowania własnych rozwiązań bezzrozumienia kontekstu i potrzeb Klienta.Dobrego coacha cechuje: otwartość,szacunek, empatia, skuteczność, elastyczność, etyka.
  • Profil słuchacza / wymogi Studia skierowane są do osób „na drodze samorozwoju” i mających potrzebę wspierania innych w rozwoju: lekarzy, doradców, nauczycieli, rodziców – dla wszystkich, którzy prowadzą innych przez zmiany, menedżerów chcących skutecznie motywować i stwarzać nowe możliwości dla swoich pracowników; trenerów wewnętrznych chcących podnieść jakość swojej pracy z grupami i pracy indywidualnej; doradców napotykających w swojej pracy bariery związane z oporem wobec zmian oraz dla wszystkich, którzy praktykują zawód coacha lub planują zastać profesjonalnym coachem. Zasady rekrutacji: * O przyjęcie na Studia Podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu Wydział Zamiejscowy w Chorzowie mogą ubiegać się osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I stopnia (licencjackich, inżynierskich) lub II stopnia (magisterskich) * Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych * Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
  • Szczegółowe informacje Praktyczny charakter studiów
    Studia stwarzają wiele możliwości sprawdzenia rozwijanych umiejętności w praktyce. Formuła studiów to 20% wykładów oraz 80% warsztatów i ćwiczeń. Akademia jest okazją do wyrobienia własnego spojrzenia na coaching. Proponowane metody i sposób prowadzenia zajęć, dają okazję wykształcenia postawy profesjonalnego coacha – trenera osobistego, który potrafi swoje działania
    dostosować do indywidualnych predyspozycji osoby i istniejącej sytuacji.

    Wykładowcy
    Wykładowcy to zespół ekspertów-praktyków w dziedzinie coachingu. Doświadczenie zdobywali i cały czas doskonalą w pracy doradczej dla firm oraz w coachingu indywidualnym. Wypracowali w ten sposób warsztat pracy skutecznego coacha i chcą się podzielić swoim doświadczeniem. Cechą charakterystyczną ich pracy jest łączenie stylów niżej wymienionych twórców metod oraz narzędzi wspierających rozwój osobisty:

    • Robert Dilts – autor modelu zmianywielopoziomowej, autor modelu zintegrowanegopola
    • Frank Farelly – twórca podejścia prowokatywnegostosowanego w coachingu i terapii
    • Joseph O’Connor – twórca standarducoachingu ICC – jednego z wiodącychstandardów na świecie
    • Richard Bandler i John Grinder – twórcymetody Neurolingwistycznego Programowania
    • Stephen Gilligan – pomysłodawca m.in.zasady sponsoringu
    • Richard Bolstad – autor stosowanychna całym świecie metod mediacji irozwiązywania konfliktów
    • Virginia Satir – pionierka terapii rodzin.
    Korzyści
    Słuchacze studiów podyplomowych nauczą się uniwersalnej profesji, potrzebnej w każdej branży i organizacji, zbudują
    swój warsztat coacha i swój indywidualny styl pracy z Klientem, nauczą się wspierać ludzi w rozwoju i pokonywaniu przeszkód, uzyskają wiele okazji do zmian osobistych i do własnego rozwoju.

    Program studiów
    1. Wprowadzenie do coachingu– 10 godz.

    Na warsztacie dowiesz się, czym jest coaching i na czym polega zawód coacha. Będzie to okazja do weryfikacji lub
    ugruntowania własnej roli zawodowej lub osobistej. Poznasz, czym jest: business coaching *life coaching * coaching wielopoziomowy* praca coacha * etyka w coachingu* nauczysz się prowadzenia rozmów rozwojowo-coachingowych
    2. Praktyczne metody budowania relacji wsparcia w coachingu– 10 godz.
    To warsztat rozwoju umiejętności budowaniazaufania i relacji z osobą, którejudzielasz wsparcia. Celem jest rozwój Twojej wrażliwościoraz postawy gotowości i otwarcia nawspółpracę. Poznasz: poziomy komunikacji i ich znaczenie w budowaniu kontaktu * zjawisko dopasowania i prowadzenia w kontaktach interpersonalnych * sposób na uzyskanie dostępu do stanu „niewiedzenia” i jaka jest jego rola w coachingu * systemy reprezentacji * rozwiniesz swoją wrażliwość poprzez metodę kalibracji zmysłów
    3. Planowanie i prowadzenie sesji coachingowych – 20 godz.
    Dowiesz się, jak powinna wyglądać sesja coachingowa i jak ją prowadzić, by coaching był skuteczny. Nauczysz się: diagnozować obszary rozwojowe * definiować efekty rozwoju przy pomocy mapy celów * budować plan rozwoju umiejętności * skutecznie komunikować potrzebę zmian oraz wzbudzać motywację do działania * stosować model zmiany postawy * pracować z przekonaniami dotyczącymi osiągania celów
    4. Rozwój umiejętności coacha – wspieranie zmiany na wielu poziomach – 40 godz.
    Kolejny etap poświęcony jest na rozwój praktycznych umiejętności pracy z klientem. Nauczysz się: dobierać narzędzia coachingowe adekwatne do poziomu neurologicznego, na jakim przeprowadzasz klienta przez zmianę * praktycznych metod pracy na poziomie środowiska, zachowań, umiejętności, przekonań, wartości i tożsamości * udzielania wysokiej jakości informacji zwrotnej
    5. Sytuacje trudne podczas sesji coachingu – 20 godz.
    Kolejne spotkanie to doświadczenia w rozpoznawaniu oraz radzeniu sobie z oporem wobec zmian. Opór ten może wystąpić ze strony osób, które wspierasz w rozwoju. Prezentowane metody pozwolą na zmianę sytuacji trudnych w okazję do wyciągania wniosków i nauki. Poznasz: mentalne aikido i znajdziesz odpowiedź na pytanie: kiedy się rodzą obiekcje i jak sobie z nimi poradzić? * będziesz potrafił radzić sobie z krytyką
    6. Zagadnienia związane z emocjami – 20 godz.
    Spotkanie to poświęcone będzie wykorzystaniu emocji jako inspiracji do zmian. Na warsztacie nauczysz się rozpoznawać
    typy emocji i poznasz sposoby radzenia sobie z negatywnymi emocjami. Nacisk zostanie położony na metody
    wzbudzania pozytywnych stanów emocjonalnych. Dowiesz się, jak: diagnozować typ emocji i jak dobierać sposób postępowania z
    emocjami * wyćwiczysz postawę aktora i obserwatora * dowiesz się, na czym polega zjawisko kotwiczenia stanów emocjonalnych
    * poznasz i zaczniesz stosować model Virginii Satir * przećwiczysz skuteczne strategie postępowania ze stresem
    7. Różnorodność w postrzeganiu rzeczywistości – metaprogramy – 10 godz.
    Ten trening to poznanie fundamentalnych modeli, za pomocą których „spoglądasz na świat”. Rozpoznawanie tych modeli daje wiele wskazówek do wspierania w rozwoju. Poznasz sposoby diagnozy metaprogramów preferowanych przez Klienta. Nauczysz się generować zadania coachingowe, które znacznie skracają czas uczenia i podnoszą skuteczność coachingu
    8. Superwizje – 10 godz.
    Prezentacja prac dyplomowych i test praktyczny z umiejętności prowadzenia przez zmiany

    miesiące nauki 8
    liczba godzin 140
    liczba zjazdów 8 liczba
    godzin dodatkowych szkoleń 8-20



Więcej informacji

Inne informacje związane z coaching

  • Coaching Skuteczną Metodą Motywowania Pracowników - Szkolenie

  • Centrum: Prestige Europejskie Centrum Kształcenia
  • Więcej informacji
  • Studia II Stopnia Magisterskie - Coaching i mentoring w organizacji - kierunek Zarządzanie

  • Centrum: Wyższa Szkoła Zarządania Ochroną Pracy w Katowicach (WSZOP)
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Akademia Trenera

  • Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

  • Centrum: WSEH-Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Gospodarowanie Zasobami Pracy

  • Centrum: Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Zarządzanie Zasobami Ludzkimi-Ujęcie Ekonomiczne

  • Centrum: Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
  • Więcej informacji
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi

  • Centrum: Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
  • Więcej informacji