Badania rynkowe - studia podyplomowe (dwusemestralne)
CeleStudia podyplomowe – BADANIA SPOŁECZNE I RYNKOWE, utworzone w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Lublinie są skierowane do osób zainteresowanych obserwowaniem procesów zachodzących w społeczeństwie, ich badanie, analizowanie, przedstawianie wyników oraz opisywanie nastrojów występujących w grupach społecznych.
Studia te to:
* nauka o opinii publicznej,
* nauka pozyskiwania informacji o potencjalnych konsumentach, wyborcach, itp.
* nauka o metodach prowadzenia badań opinii publicznej i badań rynkowych,
* nauka analizy i interpretacji rozlicznych danych,
* nauka organizacji i funkcjonowania agencji badań rynkowych czy też agencji badania opinii publicznej,
* nauka psychologii zachowań nabywców,
* nauka wykorzystywania nowoczesnych technologii bo prowadzenia badań
Zajęcia na studiach są w formie wykładów i ćwiczeń. Nauka trwa dwa semestry. Łącznie realizowanych jest 250 godzin zajęć dydaktycznych.
Profil słuchacza / wymogiStudia są skierowane do absolwentów szkół wyższych (magistrów, inżynierów, licencjatów) oraz studentów ostatniego roku studiów magisterskich o dowolnym kierunku studiów (w tym ostatnim przypadku warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest dostarczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych)
Absolwenci tej specjalizacji mogą być zatrudniani jako specjaliści w reklamie, marketingu czy też public relations, w firmach konsultingowych, jak i w administracji publicznej czy w ośrodkach badania opinii publicznej w zawodach:
* specjalista ds. badań rynkowych,
* specjalista ds. badań opinii publicznej,
* analityk rynku konsumentów,
* analityk nastrojów społecznych,
* project manager.
Szczegółowe informacje
W ramach zajęć omawiane są min. takie zagadnienia, jak:
Psychologia zachowań społecznych, kulturowych i ekonomicznych,
Badania społeczne i rynkowe jako sektor usług - Agencje i Organizacje Badań Rynkowych i Społecznych,
Metody, techniki i narzędzia badań,
Media a społeczeństwo i rynek,
Etyczne i prawne aspekty badań,
Informatyka i praca na pakietach statystycznych
Badania ilościowe - wybrana metody badań marketingowych,
Badania jakościowe - wybrane metody badań społecznych i rynkowych,
Wybrane obszary i przedmioty badań,
Opinia publiczna ( pojęcia i definicje, kształtowanie postaw i zachowań, Public Relations),