CeleCelem studiów jest zapoznanie słuchaczy z teoretycznymi i metodologicznymi aspektami socjologicznych analiz kultury masowej i procesów kształtowania się opinii publicznej oraz prezentacją podstawowych technik badania opinii publicznej, jak również sposobów interpretacji wyników badań socjologicznych.
Szczegółowe informacjeWYDZIAŁ SOCJOLOGII I PEDAGOGIKI W OLSZTYNIE
kierunek: Socjologia
specjalność: Badania opinii społecznej – II semestry
Badania opinii społecznej obejmują wiedzę o komunikacji między społeczeństwem a politykami, instytucjami publicznymi, prywatnymi i administracyjnymi, zajmują się nauką jak wykorzystać kapitał ludzki w polityce, administracji i biznesie, nauką o metodach prowadzenia badań opinii publicznej, o mediach i możliwościach ich wykorzystania, o nowoczesnych strukturach demokratycznego państwa, o kształtowaniu własnego wizerunku, nauką pozyskiwania informacji o potencjalnych konsumentach, wyborcach,. nauką analizy i interpretacji danych, organizacji i funkcjonowania agencji badań rynkowych czy też agencji badania opinii publicznej, nauką psychologii zachowań konsumentów. Absolwent studiów powinien dysponować rzetelnym i gruntownym przygotowaniem teoretycznym oraz praktycznym, pozwalającym analizować współczesne społeczeństwa, zachodzące w nich procesy w skali mikro i makro, przewidywać pewne zależności społeczne. W trakcie prowadzonych zajęć duży nacisk położony będzie na ćwiczenie: przygotowywania, przeprowadzania i analizowania wyników badań na grupach społecznych, z wykorzystaniem różnych technik i narzędzi badawczych.
Absolwenci tej specjalizacji zatrudniani mogą być jako specjaliści w instytucjach politycznych i publicznych, w firmach doradczych, w firmach zajmujących się reklamą i marketingiem. Zajmować się mogą badaniem rynku i zachowań ludzkich, analizowaniem procesów komunikowania się władzy, instytucji politycznych i pozarządowych ze społeczeństwem. Absolwent uzyskać powinien kompetencje pozwalające na zatrudnienie w zawodzie specjalisty analityka ds. badań opinii społecznej, specjalisty ds. badań rynkowych, specjalisty ds. badań opinii społecznej, analityka rynku konsumentów, project manager
Założenia organizacyjne studiów
Program obejmuje ogółem 300 godzin. Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele co dwa tygodnie.