Studia Podyplomowe - Akademia Trenera

Więcej informacji

Studia Podyplomowe - Akademia Trenera

  • Cele Absolwenci tych studiów będą posiadać kompetencje trenera-szkoleniowca. Nabyta podczas studiów wiedza pozwoli im na zdiagnozowanie potrzeb szkoleniowych w firmie, przeprowadzenie efektywnych i ciekawych zajęć oraz dokonanie rzetelnej oceny szkolenia. Zajęcia prowadzone będą głównie w formie interaktywnej. Pozwoli to uczestnikom na poznanie metodyki projektowania i prowadzenia szkoleń. Słuchacze nabędą praktyczne umiejętności w prowadzeniu zajęć warsztatowych, zgromadzą pomysły na gry i ćwiczenia grupowe oraz zdobędą doświadczenie w ich samodzielnym projektowaniu. Studia wskażą również, jak przygotować i przedstawić ciekawe, praktyczne prezentacje oraz materiały dydaktyczne.
  • Profil słuchacza / wymogi Studia kierowane są do osób, które chcą dzielić się swoją wiedzą, świadczyć usługi szkoleniowe na zlecenie firm i instytucji, a nie mają przygotowania metodycznego do pracy trenera. Studia te są również okazją dla wykładowców, chcących urozmaicić i wzbogacić zajęcia o ciekawe i efektywne metody pracy warsztatowej, angażujące interaktywnie słuchaczy. Adresatami studiów są też osoby pracujące w działach personalnych, które są odpowiedzialne za rozwój i szkolenia pracowników.
  • Szczegółowe informacje

    Program Podyplomowych Studiów Akademia Trenera

    • Zarządzanie zasobami ludzkimi (8 godz.)
      systemy doskonalenia kompetencji; systemy motywacyjne; systemy ocen pracowniczych; systemy wynagrodzeń
    • Projektowanie i zarządzanie procesem szkoleń (8 godz.)
      projektowanie założeń i celów polityki szkoleniowej; identyfikacja osób odpowiedzialnych za działania szkoleniowe; projektowanie narzędzi wspomagających zarządzanie szkoleniami; współpraca pomiędzy trenerem, działem szkoleń i kadrą kierowniczą
    • Zarządzanie biznesem (8 godz.)
      strategie w biznesie; procesy biznesowe; wskaźniki efektywności
    • Techniki i narzędzia wspierające pracę trenera (8 godz.)
      techniki i narzędzia ukierunkowane na selektywne myślenie; techniki i narzędzia ukierunkowane na całościowe myślenie i kojarzenie; dokumentacja organizacyjna w pracy trenera
    • Planowanie działań szkoleniowych (8 godz.)
      planowanie celów szkoleniowych; planowanie wskaźników efektywności; planowanie miejsca szkolenia; planowanie zakresu szkolenia; planowanie grupy
    • Analiza potrzeb szkoleniowych (8 godz.)
      Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych (RAPS); Określenie wymagań, planowanie RAPS, ocena istniejących potrzeb; Identyfikacja braków w kwalifikacjach pracowników (ankieta, wywiad, development center); Analiza wyników i dalsze działania 
    • Opracowanie programów szkoleniowych (4 godz.)
      Określanie celów i treści szkolenia; Struktura warsztatów szkoleniowych 
    • Techniczne aspekty organizacji szkoleń (4 godz.)
      Szkolenia w miejscu pracy (planowanie czynności, lista celów, uczestnicy); Szkolenia poza miejscem pracy (miejsce, ograniczenia czasowe, termin rozpoczęcia i zakończenia, zalety i wady szkoleń wyjazdowych); Szkolenia indoor i outdoor; Przygotowanie sali szkoleniowej
    • Metody szkoleniowe (12 godz.)
      Dobór i projektowanie metod szkoleniowych; Zasady łączenia metod (uatrakcyjnienie i zróżnicowanie sesji); Efektywność poszczególnych metod; Rodzaje metod szkoleniowych (prezentacje i forma wykładowa, dyskusje grupowe, warsztaty problemowe, ćwiczenia i gry zespołowe, ćwiczenia symulacyjne, scenki sytuacyjne, case studies, burze mózgów, gry strategiczne, metody projektowe, testy psychologiczne i socjometryczne, filmy video i inne); Metody pracy w małych grupach i dużych zespołach
    • Prowadzenie szkoleń – indoor (symulacja prowadzenia sesji szkoleniowej) (16 godz.)
    • Prowadzenie szkoleń – outdoor (symulacja prowadzenia sesji szkoleniowej) (16 godz.)
    • Prowadzenie szkoleń – trudne sytuacje w pracy trenera (symulacja prowadzenia sesji szkoleniowej) (8 godz.) 
    • Style uczenia się i zapamiętywania (8 godz.)
      Drabina kompetencji; Preferencje dotyczące sposobu uczenia się; Wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się; Model komunikacji; Efekt “pstryk”; Aktywizacja i motywowanie uczestników
    • Dynamika procesów grupowych (6 godz.)
      proces grupowy – analiza poznawcza; elementy procesu grupowego; fazy rozwoju grupy; specyfika komunikacji w grupie; struktura zespołu; role pełnione w grupie; kryzysy i konflikty grupowe; „udana grupa”
    • Przygotowywanie i prowadzenie prezentacji (12 godz.)
      Cechy dobrej prezentacji; Przygotowanie prezentacji (cel prezentacji, zakres merytoryczny, ramówka prezentacji, grupy odbiorców, potrzeby informacyjne, kompetencje grypy odbiorców, układ prezentacji, określanie możliwych pytań, planowanie czasu); Prowadzenie prezentacji (trafne przywitanie, omawianie slajdów – technika 3*3, odpowiadanie na pytania, dyskusja, podsumowanie); Przeciwdziałanie skutkom tremy
    • Projektowanie materiałów szkoleniowych (4 godz.)
      Struktura materiałów szkoleniowych (właściwych i uzupełniających); Zawartość materiałów; Poszukiwanie źródeł
    • Ocena efektywności szkoleń (8 godz.)
      Ocena krótko i długoterminowa; Określanie kryteriów oceny i sposobów pomiaru; Doraźne cele szkoleniowe a cele długofalowe; Działania doszkoleniowe; Narzędzia oceny uczestników szkoleń (ankieta, notatki, obserwacje uczestniczące, wyniki pracy, testy kompetencji) 
    • Trening umiejętności osobistych trenera biznesu (16 godz.)
      Kontaktowość społeczna; Kreatywność; Elastyczność zachowań; odporność na stres; Myślenie analityczne; Sztuka autoprezentacji (tworzenie wizerunku trenera); Komunikacja w procesie szkoleniowym; “Aktywne słuchanie”; Sprzężenie zwrotne; Parafraza; Techniki odpowiadania na pytania; Techniki pracy w grupie; Umiejętne zarządzanie czasem w trakcie szkolenia
    • Wdrażanie zmian w organizacjach (4 godz.)
      Zmiana (projektowanie zmian, motywy, cele, rodzaje zmian); Kierowanie zachowaniami i postawami ludzi wobec zmian w organizacjach; Rola trenera w zakresie wprowadzania zmian
    • Zarządzanie projektem szkoleniowym (4 godz.)
      Definiowanie zakresu i zadań w projekcie; Problemy i potrzeby biznesowe; Modele kompetencji; Określanie produktów i procedur ich odbioru
    • Zarządzanie wiedzą w organizacjach (4 godz.)
      Organizacje uczące się; Rodzaje wiedzy; Modele zarządzania wiedzą; Kapitał intelektualny w kontekście zarządzania wiedzą
    • Konsultacje i przygotowanie sesji szkoleniowej (6 godz.)

      180 godzin zajęć
      10 zjazdów
      9 miesięcy nauki

    W ramach studiów przeprowadzone zostaną dwa testy sprawdzające wiedzę teoretyczną. Egzamin końcowy ma charakter praktyczny: każdy uczestnik studiów opracowuje i przeprowadza sesję szkoleniową czyli dwudziestominutowy fragment szkolenia. Tematykę oraz konspekt sesji słuchacze opracowują w ramach konsultacji prowadzonych przez opiekuna merytorycznego programu.

Więcej informacji

Inne informacje związane z coaching