Studia Podyplomowe - Administrowanie Bezpieczeństwem w Samorządach Lokalnych

Więcej informacji

Studia Podyplomowe - Administrowanie Bezpieczeństwem w Samorządach Lokalnych

  • Cele Celem studiów podyplomowych Administrowanie Bezpieczeństwem w Samorządach Lokalnych jest przygotowanie wysoko kwalifikowanych menedżerów w zakresie planowania, organizacji oraz administrowania wielowymiarową polityką bezpieczeństwa w samorządach lokalnych. Studenci zostają zapoznani z zagadnieniami bezpieczeństwa w wymiarze ogólnym i samorządowym oraz z wybranymi aspektami praktycznymi. Taka organizacja zajęć ma na celu ułatwienie przyswojenia wiadomości z zakresu objętego wykładami, jak również usystematyzowanie wiedzy o bezpieczeństwie we wszystkich jego wymiarach.
  • Profil słuchacza / wymogi Studia adresowane są do absolwentów wyższych polskich uczelni (minimum licencjat), pracujących lub zamierzających podjąć pracę związaną z administrowaniem bezpieczeństwem, podniesionym tym razem do rangi standardu europejskiego. Wiąże się to z prawnym funkcjonowaniem absolwentów proponowanych studiów w hierarchicznych strukturach administracji na wszystkich szczeblach od wykonawczych, poprzez średnią kadrę kierowniczą, aż po kierowników samodzielnych jednostek organizacyjnych.
  • Szczegółowe informacje

    KADRA DYDAKTYCZNA:
    Zajęcia prowadzić będą specjaliści z zakresu teorii i praktyki administrowania bezpieczeństwem wywodzący się z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego „APEIRON” w Krakowie oraz innych szkół wyższych, jak też praktycy z zakresu organizacji i administrowania systemami bezpieczeństwa w strukturach samorządowych i eksperci technicznej i fizycznej ochrony osób i mienia.

    KORZYŚCI Z UKOŃCZENIA STUDIÓW:
    Ukończenie przedmiotowych studiów pozwoli na zdobycie i poszerzenie wiedzy w zakresie wieloaspektowego administrowania bezpieczeństwem w jego rozlicznych obszarach. Usystematyzowanie zagadnień bezpieczeństwa w samorządzie i scharakteryzowanie trendów wynikających z Europejskiej Karty Samorządu Terytorialnego (EKST) pozwoli studentowi na usprawnianie administracji samorządowej ze szczególnym uwzględnieniem elementu, w którym jest aktualnie lub w przyszłości zamierza być zawodowo zaangażowany. Program studiów ma zatem na celu ułatwienie i zrozumienia zasad organizowania oraz kreowania skutecznej polityki bezpieczeństwa dostosowanej do rodzaju i specyfiki zagrożeń oraz miejsc, w których te zagrożenia mogą wystąpić.


    Zagadnienia ogóle i ustrojowe


    1. Podstawy ustrojowe samorządu terytorialnego
       

    2. Organizacja bezpieczeństwa w samorządach
       

    3. Socjologia miasta
       

    4. Światowe tendencje w zapewnianiu bezpieczeństwa
       

    5. Zagrożenia terrorystyczne w terenach zurbanizowanych
       

    6. Zarządzanie kryzysowe

    Taktyka i technika administrowania bezpieczeństwem


    7. Analiza zagrożeń na terenie działania samorządu
       

    8. Prewencja kryminalna. Metody i programy
       

    9. Bezpieczeństwo imprez masowych
       

    10. Ochrona informacji niejawnych
       

    11. Fizyczna i techniczna ochrona osób i mienia
       
    Umiejętności personalne


    12. Zwalczenie stresu, zarządzanie czasem. Delegowanie zadań, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych. Budowa zespołów ludzkich, efektywne kierowanie tymi zespołami.
Więcej informacji

Inne informacje związane z zarządzanie bezpieczeństwem