Korzyści
Studia rozwijają pożądane cechy i umiejętności nowoczesnych menedżerów. Absolwenci studiów posiadają kompleksową wiedzę na temat funkcjonowania współczesnej firmy, począwszy od polityki kadrowej, poprzez finanse, marketing oraz zarządzanie strategiczne.
Praktyczny charakter studiów
Program studiów umożliwia uczestnikom doskonalenie kompetencji menedżerskich w zakresie analizy kluczowych sfer funkcjonowania firmy oraz projektowania rozwiązań doskonalących system zarządzania. Słuchacze biorą udział w projektach rozwijających umiejętności decyzyjne, przywódcze, negocjacyjne, analityczne i komunikacyjne. Zajęcia w formie ćwiczeń, studiów przypadków, warsztatów i wykładów pozwalają na praktyczne zapoznanie się z omawianymi zagadnieniami. Program przewiduje także symulacyjną grę kierowniczą, która ma pomóc w wykształceniu praktycznych umiejętności podejmowania decyzji.
Kadra
Kadrę dydaktyczną stanowią wysokiej klasy nauczyciele akademiccy trójmiejskich uczelni wyższych oraz doświadczeni trenerzy z firm szkoleniowych i konsultingowych. Wykładowcy na tym kierunku to m.in.: dr Sławomir Antkiewicz, dr Tomasz Gutowski, dr Stefan Olech, dr Grzegorz Pawłowski, dr Grzegorz Szczodrowski, Aneta Budrewicz-Szturo, Dorota Kania, Elżbieta Żurek .
Program
1. Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem (8 godz.)
2. Zarządzanie strategiczne (16 godz.)
3. Biznesplan (12 godz.)
4. Wybrane zagadnienia prawa kontraktów (8 godz.)
5. Rachunkowość finansowa i zarządcza (16 godz.)
6. Controlling (12 godz.)
7. Analiza ekonomiczno-finansowa. Zarządzanie ryzykiem (24 godz.)
8. Tożsamość firmy, czyli corporate identity (8 godz.)
9. Inteligencja emocjonalna w praktyce (8 godz.)
10. Kierowanie zespołem – rola lidera. Przekraczanie stereotypów we współpracy zespołowej (8 godz.)
11. Twórcze rozwiązywanie konfliktów (8 godz.)
12. Skuteczne motywowanie (12 godz.)
13. Sztuka negocjacji (12 godz.)
14. Zarządzanie czasem. Strategiczne planowanie aktywności zawodowej (8 godz.)
15. Rozwój kompetencji osobistych. Profil nowoczesnego menedżera (8 godz.)
16. Gra biznesowa PROMAR (16 godz.)
17. Seminarium dyplomowe (8 godz.)
Szczegółowy program studiów
Forma zaliczenia:
1. Test sprawdzający
2. Praca dyplomowa
miesiące nauki 9 liczba godzin 192 liczba zjazdów 10
Gra biznesowa PROMAR
W trakcie studiów realizowana jest gra strategiczno-menedżerska PROMAR, prowadzona w formie aktywnych zajęć szkoleniowych. Celem gry jest dostarczenie niezbędnej wiedzy menedżerskiej oraz kształtowanie i weryfikacja umiejętności zarządzania firmą w warunkach niepewności, ryzyka i konkurencji. Dodatkowym walorem gry jest rozpoznanie potencjału menedżerskiego jej uczestników. Zespoły rywalizują o najwyższy wynik finansowy wynikający ze sprzedanej produkcji. Gra ma charakter kompleksowy i obejmuje najważniejsze obszary działalności przedsiębiorstwa, ponadto ma cechy charakterystyczne dla gospodarki rynkowej (uwzględnia niepewność działania, ryzyko decyzyjne, konkurencję i elastyczność zachowań). Gra PROMAR rozgrywana jest na atrakcyjnych seminariach wyjazdowych i finansowana przez Wyższą Szkołę Bankową.