Studia Licencjackie - Realizacja telewizyjna i filmowa
CeleMarzysz o nakręceniu własnego filmu? Posłuchaj… Od pomysłu do realizacji, od twórczej idei do emisji... Z głowy na papier, z papieru na taśmę, z taśmy do kom-putera... Scenariusz, plan produkcji, kosztorys, reżyseria, operatorka, aktorstwo, światło i dźwięk, postprodukcja... To tyle. Na nic więcej nie starczy Ci już czasu. Jeśli kłębią Ci się w głowie niesamowite historie, chcesz je pokazać i opowiedzieć... Jeśli nie możesz już patrzeć na zalewający nas chłam kultury konsumpcyjnej – spróbuj! Damy Ci wiedzę i wszystkie potrzebne narzędzia. Może za kilka lat to Ty będziesz polskim Almodovarem, a może zrobisz karierę w którejś z agencji reklamowych w dziale tv production.
PraktykiZajęcia obejmują także tygodniowy plener w Kazimierzu Dolnym lub w Zakopanem. Możesz realizować przedmioty z dwóch a nawet trzech specjalizacji - nie płacisz za to ani grosza więcej.
Profil słuchacza / wymogiPotrzebne dokumenty Oto zestaw niezbędnych dokumentów: * Świadectwo ukończenia szkoły średniej (oryginał lub potwierdzona kopia xero) * Curriculum vitae * List motywacyjny (pytania pomocne w jego napisaniu znajdziesz w innym miejscu naszej strony) * Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do nauki w szkole
Tutuł uzyskanyPo drugim roku nauczania otrzymujesz tytuł zawodowy technika.
Szczegółowe informacjeRealizacja telewizyjna i filmowa
Typowe przedmioty specjalizacyjne:
Podstawy reżyserii filmowej,
Podstawy sztuki operatorskiej,
Warsztaty operatorskie,
Postawy montażu,
Warsztaty montażowe,
Analiza i ocena filmu reklamowego,
Warsztaty scenariuszowe,
Realizacja/Produkcja telewizyjna,
Historia działań audiowizualnych,
Nowe media audiowizualne.
Lista przedmiotów ogólnych:
- 3D STUDIO MAX
- Animacja komputerowa
- Badania i analiza reklamy
- Copywriting
- Cztery i pół minuty
- Doskonalenie umiejętności menedżerskich
- DTP
- Ekonomia
- Ekonomika
- Etyka i kultura zawodowa
- Facylitacja - wspomaganie grupowego rozwiązywania problemów
- Filozofia
- Gospodarka rynkowa
- Grafika komputerowa
- Historia filmu
- Historia filozofii
- Historia fotografii
- Historia gospodarczo - polityczna
- Historia kultury
- Historia reklamy
- Historia sztuki
- Historia Sztuki współczesnej
- Indywidualne i grupowe podejmowanie decyzji
- Język angielski
- Język niemiecki
- Język francuski
- Język hiszpański
- Język włoski
- Język rosyjski
- Język arabski
- Kino autorskie styl w filmie fabularnym i dokumentalnym
- Komputografia TV cz.1
- Komputografia TV cz.2
- Komunikacja interpersonalna w organizacji
- Krytyka filmowa i telewizyjna
- Kultura słowa
- Laboratorium fotograficzne
- Marketing
- Montaż TV
- Multimedia
- NLP
- Obsługa komputera
- Organizacja kampanii promocyjnych
- Organizacja produkcji TViF
- Oświetlenie planu filmowego
- Photoshop
- Planowanie mediów
- Podstawy języka filmowego i montażu
- Podstawy rachunkowości
- Poetyka przekazów reklamowych
- Poligrafia
- Praca nad stylem
- Pracownia filmowa
- Praktyki zawodowe
- Prawo handlowe
- Prawo reklamy
- Produkcja fotograficzna
- Projektowanie graficzne
- Projektowanie małych form
- Projektowanie ogłoszeń prasowych
- Projektowanie stron WWW
- Promocja
- Promocja reputacji
- Przywództwo i kierowanie
- Psychologia
- Public Relations
- Realizacja TV
- Realizacja obrazu i montaż
- Reklama prasowa
- Reklama radiowa
- Reklama zewnętrzna
- Reżyseria dokumentu
- Reżyseria dźwięku
- Reżyseria filmowa
- Reżyseria filmu fabularnego
- Rozwiązywanie sytuacji kryzysowych
- Rynek pracy
- Socjologia a reklama
- Socjologia reklamy
- Spotkania z twórczością Kazika Staszewskiego i zespołu KULT
- Strategia reklamy
- Team building
- Technika i technologia fotografii
- Teoria barw
- Teoria reklamy telewizyjnej
- Warsztat twórczy
- Warsztaty dramaturgiczne
- Warsztaty dziennikarskie
- Warsztaty filmowe
- Warsztaty fotograficzne
- Warsztaty malarskie
- Warsztaty negocjacyjne
- Warsztaty operatorskie
- Warsztaty rysunkowe
- Warsztaty scenariuszowe
- Warsztaty teatralne
- Wstęp do prawoznawstwa
- Wystawiennictwo
- Wzornictwo
- Zarządzanie czasem
- Zarządzanie personelem
Zajęcia obejmują także tygodniowy plener w Kazimierzu Dolnym lub w Zakopanem. Możesz realizować przedmioty z dwóch a nawet trzech specjalizacji - nie płacisz za to ani grosza więcej.
Systemy nauczania
Są trzy systemy uczestnictwa w zajęciach:
1. dzienny (zajęcia obligatoryjne odbywają się w poniedziałki lub wtorki w godz. 8:30 - 17:00, a zajęcia fakultatywne, językowe, informatyczne i dodatkowe w środy, czwartki i piątki w godz. 8:30 - 17:00; ich układ i ilość zależą od Ciebie, nie płaci się też za nie żadnych dodatkowych pieniędzy);
2. zaoczny (zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w weekendy: w soboty w godz. 8:30 - 20:30 odbywają się zajęcia fakultatywne, informatyczne i dodatkowe; ich układ i ilość zależą od Ciebie, nie płaci się za nie żadnych dodatkowych pieniędzy; w niedziele w godz. 8:30 - 17:00 odbywają się zajęcia obligatoryjne)
3. indywidualny tok nauczania (przygotowany z myślą o słuchaczach szcze-gólnie uzdolnionych lub mających skomplikowane zobowiązania w innych szkołach czy uczelniach bądź czasowe ograniczenia zawodowe; przyznawany decyzją Dyrektora Szkoły).
Wzorem uczelni zachodnich sam możesz kształtować program zajęć wybierając dodatkowo spośród ponad 50 bardzo różnych przedmiotów fakultatywnych. Liczba godzin zajęć, w których możesz uczestniczyć nie płacąc żadnych dodatkowych pieniędzy, jest nieograniczona.
Czas trwania nauki
Nauka może trwać rok, dwa lub trzy lata - decyzję o jej kontynuacji podejmujesz po każdym z semestrów. Przyjmujemy zapisy do grup wrześniowych (nauka w okresie wrzesień - czerwiec) i październikowych (nauka w okresie październik - lipiec).
Pierwszy rok w ramach zajęć obligatoryjnych umożliwia Ci poznanie całego spektrum pojęć z zakresu marketingu (ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji marketingowej, w tym reklamy), psychologicznych zasad oddziaływania perswazyjnego oraz technik wszystkich najważniejszych form reklamy (prasowej, radiowej, telewi-zyjnej). Już od pierwszego roku tworzymy grupy profilowane (strategia reklamy, grafika, realizacja telewizyjna i filmowa, fotografia reklamowa).
Drugi rok to zajęcia bardziej wyspecjalizowane i praktyczne - rozwijające umiejętności zgodne z wybraną specjalizacją (strategia reklamy, realizacja telewizyjna i filmowa, fotografia reklamowa, grafika). Po drugim roku nauczania otrzymujesz tytuł zawodowy technika.
Możesz pozostać z nami także na kolejny, trzeci rok. Piąty i szósty semestr obejmuje realizację indywidualnie dobranych specjalistycznych zajęć warsztatowych, które wybierasz sam ze specjalnego pakietu zajęć fakultatywnych.
Weryfikacja wiedzy
Obowiązuje akademicki system weryfikacji wiedzy - zajęcia służą przekazy-waniu informacji, a warsztaty doskonaleniu umiejętności praktycznych. W semestralnej sesji egzaminacyjnej decydują zarówno umiejętności jak i wiedza.
Potrzebne dokumenty
Oto zestaw niezbędnych dokumentów:
* Świadectwo ukończenia szkoły średniej (oryginał lub potwierdzona kopia xero)
* Curriculum vitae
* List motywacyjny (pytania pomocne w jego napisaniu znajdziesz w innym miejscu naszej strony)
* Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do nauki w szkole