Studia II Stopnia-Kultura, Nowe Media i Komunikacja Społeczna
CeleSpecjalizacja Kultura, Nowe Media i Komunikacja Społeczna obejmuje najszybciej rozwijający się i wyjątkowo dochodowy rynek, dający szansę zaspokajania zarówno aspiracji w zakresie organizowania i kierowania instytucjami medialnymi oraz tworzenia strategii komunikowania, a także pozwalający na zrozumienie znaczenia nowych mediów (multimediów, internetu i animacji cyfrowej). Program zajęć przewiduje dostarczenie kompleksowej wiedzy z zakresu zarówno specyfiki nowych mediów, jak i zarządzania i badań nad mediami oraz pracy dziennikarskiej w otoczeniu multimedialnym.
Tutuł uzyskanyMagister
Szczegółowe informacjeStudia II Stopnia
Kierunek-Socjologia
Specjalność-Kultura, Nowe Media i Komunikacja Społeczna
Program studiów:
Przedmioty specjalizacji • Socjologia organizacji
• Socjologia kultury
• Teorie i przemiany komunikowania społecznego w XX i XXI wieku
• Kultura elitarna i popularna
• Dyskurs publiczny
• Badania nad mediami: pomiar audytoriów, preferencji, odbioru i wpływu
• Analiza przekazów medialnych
• Media kultury w refleksji antropologicznej
• Socjologia wizualna
• Seminarium magisterskie – 3 semestry
• Język obcy (2 semestry) do wyboru: j. angielski, j. niemiecki; j. francuski; j. rosyjski; j. hiszpański (grupy lektoratów na studiach stacjonarnych)
Przedmioty podstawowe kierunkowe (obowiązkowe dla studentów z tytułem licencjata innym niż uzyskany w Collegium Civitas na kierunku Socjologia)
• Wstęp do socjologii
• Wprowadzenie do metod badań społecznych
• Metody ilościowe badań społecznych
• Metody jakościowe badań społecznych
• Klasyczne teorie socjologiczne
• Współczesne teorie socjologiczne
• Wstęp do statystyki
• Statystyka dla socjologów
• Psychologia społeczna
• Współczesna psychologia społeczna
Socjologia: przedmioty fakultatywne zalecane
• Socjologia ekonomiczna
• Socjologiczne i psychologiczne aspekty konfliktu
• Psychologia przywództwa: techniki autoprezentacji, elementy psychotechniki
• Kultura i zarządzanie międzykulturowe
• Psychologia i zarządzanie reklamą
• Podstawy marketingu. Badania marketingowe
• Public Relations
• Techniki negocjacyjne
• Metody indywidualnego i grupowego treningu w organizacji
• Techniki lobbingu
• Zarządzanie zasobami ludzkimi
• Kulturowe zróżnicowanie społeczeństwa polskiego
• Tradycja kultury alternatywnej w Polsce
• Społeczeństwo informacyjne
• Media a społeczeństwo
• Literatura i media
• Komunikacja polityczna
• Idee współczesne
• Podstawy prawne ładu medialnego w Polsce
• Historia mediów – polityka, kultura, ludzie
• Propaganda, indoktrynacja, manipulacja
• Propaganda i indoktrynacja w państwach
totalitarnych XX wieku
Zdobyte umiejętności
* wykorzystywanie technik komunikacji interpersonalnej
* znajomość kultur
* znajomość rynku mediów (internet, telewizja, prasa, radio)
* znajomość mechanizmów funkcjonowania jednostki w społeczeństwie
* znajomość i zdolność zastosowania narzędzi związanych z Public Relations
Perspektywy zatrudnienia
* domy mediowe
* agencje reklamowe
* agencje Public Relations
* portale internetowe
* działy marketingu, promocji i PR
* media (telewizja, radio, Internet, prasa)
* firmy konsultingowe
* działy informacji i komunikacji
* instytucje kulturalne, artystyczne, filmowe i rozrywkowe