Studia II Stopnia-Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna
CeleDziennikarstwo agencyjne, prasowe, radiowe, telewizyjne oraz internetowe – to wszystko obejmuje program studiów na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna w Wyższej Szkole Zarządzania „Edukacja” we Wrocławiu. Naszych studentów kształcimy też w sferze komunikacji społecznej i public relations, dając im szansę na znalezienie atrakcyjnego zatrudnienia po ukończeniu studiów.
Profil słuchacza / wymogiStudentem studiów II stopnia może zostać absolwent każdego kierunku studiów bez konieczności zdawania różnic programowych.
Tutuł uzyskanyMagister
Szczegółowe informacjeKierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Studia II stopnia
Grupa tresci podstawowych
Psychologia społeczna
Główne nurty kultury swiatowej i polskiej XX i XXI w.
Stosunki miedzynarodowe
Teoria komunikowania masowego
Metody badan medioznawczych
Społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów
Komunikowanie miedzynarodowe i miedzykulturowe
Grupa tresci kierunkowych
Ekonomika mediów
Prawo autorskie
Pragmatyka jezykowa
Analiza dyskursu medialnego
Media lokalne i srodowiskowe
Opinia publiczna
Marketing i reklama
Przedmioty specjalizacyjne
Seminarium
Specjalności oferowane w ramach kierunku:
DZIENNIKARSTWOPRASOWE, RADIOWE I TELEWIZYJNE
Studia dziennikarskie przygotowują absolwentów do pracy we współczesnych mediach. Program zajęć obejmuje m.in.: przygotowywanie materiałów prasowych, redagowanie serwisów agencyjnych, czasopism i stron internetowych, przygotowywanie audycji radiowych i ich realizacja, wykonywanie telewizyjnych programów informacyjnych i publicystycznych, planowanie i opracowywanie materiałów promocyjnych.
W trakcie studiów licencjackich i magisterskich student zdobywa także wiedzę z zakresu podstaw prawa, historii, literatury, filozofii, socjologii, komunikowania masowego i ekonomii.
Duże znaczenie w procesie kształcenia studenta ma również przygotowanie do różnych form współpracy z mediami, agencjami PR i reklamy oraz obowiązkowa praktyka zawodowa.
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA I PUBLIC RELATIONS
Specjalizacja przygotowuje fachowców w zakresie komunikacji zewnętrznej oraz wewnętrznej w firmie. Jej absolwenci są dobrze przygotowani, aby podjąć pracę jako specjalista ds. public relations rzecznik prasowy, pracownik agencji reklamowych i w innych pokrewnych zawodach.
Absolwenci dysponują szeroką wiedzą z zakresu współpracy sektora publicznego i komercyjnego oraz o metod działania organizacji gospodarczych, społecznych i politycznych.
Ponieważ działania specjalistów od PR są w dużej mierze realizowane za pomocą i pośrednictwem środków masowego przekazu, wyposażamy naszych studentów również w niezbędną wiedzę z zakresu warsztatu dziennikarskiego.