Studenci tej specjalności są przygotowani do budowy strategii rozwoju przedsiębiorstwa, formułowania strategii marketingowych, finansowych i innowacyjnych. Absolwenci zdobywają umiejętność efektywnego wykorzystywania potencjalnych możliwości przedsiębiorstwa, planowania i realizacji zmian wewnątrz firmy, analizy otoczenia: konkurencji i odbiorców, a następnie wykorzystania tej wiedzy w celu wzmocnienia pozycji firmy na rynku. Absolwenci potrafią biegle posługiwać się nowoczesnymi narzędziami informatycznymi wspomagającymi pracę menedżera, posiadają umiejętności prowadzenia analiz sprzedaży, badań marketingowych, analiz finansowych, negocjacji i kierowania zespołem ludzkim. Studenci mają możliwość sprawdzenia nabytych umiejętności menedżerskich w trakcie zajęć komputerowych z wykorzystaniem symulacyjnej menedżerskiej gry decyzyjnej.
Program studiów zawiera szereg przedmiotów specjalnościowych, umożliwiających zdobycie wymaganych kwalifikacji, przede wszystkim z zakresu zarządzania strategicznego, rynków kapitałowych i inżynierii finansowej, strategicznego zarządzania finansami, marketingu międzynarodowego, strategii korporacji międzynarodowych, zarządzania innowacjami, technik negocjacji, itp.
W realizacji programu nauczania kładziemy nacisk na przekazywanie zarówno wiedzy teoretycznej jak i praktycznej, stad duży udział warsztatów, projektów i laboratoriów komputerowych w prowadzonych zajęciach. Przykładowo w ramach projektu z zakresu zarządzania strategicznego studenci samodzielnie lub w zespołach opracowują rekomendację strategiczną dla wybranej firmy notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Absolwenci znajdują zatrudnienie na stanowiskach menedżerskich średniego i wyższego szczebla w instytucjach gospodarczych, finansowych, marketingowych, w administracji publicznej, w projektach Unii Europejskiej, a także jako konsultanci ds. zarządzania strategicznego w firmach doradczych. Uzyskane wykształcenie umożliwia także sprawne kierowanie własną firmą.
Plan studiów
PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE:
- Biznes plan
- Systemy informatyczne sfery finansowej
- Strategiczne zarządzanie finansami
- Strategie innowacji
- Komputerowe wspomaganie decyzji menedżera
- Zintegrowane systemy zarządzania - system SAP
- Strategie międzynarodowych korporacji
- Analiza potrzeb klienta
- Analiza efektywności firm
Realizowane przedmioty
Analiza potrzeb klienta, Badania rynkowe i marketingowe, Business English, Ekonomia menedżerska, Etyka w zarządzaniu, Komputerowe wspomaganie decyzji menedżera, Koncepcje zarządzania, Makroekonomia, Makroekonomia II, Marketing międzynarodowy, Menedżerskie gry decyzyjne, Metodologia SIX-SIGMA, Metody estymacji i wnioskowania statystycznego, Metody prognozowania i symulacji, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Podstawy sieci teleinformatycznych, Prawo cywilne, Prawo gospodarcze, Prawo handlowe, Psychologia w zarządzaniu, Rachunkowość zarządcza i controlling, Rynki kapitałowe i inżynieria finansowa, Socjologia - problemy społeczeństwa informacyjnego, Statystyka matematyczna, Strategiczne zarządzanie finansami, Strategiczne zarządzanie marketingowe, Systemy informatyczne sfery finansowej, Warsztaty komunikacji interpersonalnej, Zarządzanie procesami, Zarządzanie przedsięwzięciami finansowymi - pakiet MS Project, Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie II
Seminaria dyplomowe
Praca dyplomowa - Zarządzanie strategiczne, Seminarium magisterskie I, Seminarium magisterskie II