CeleCelem studiów w tej specjalności jest kształcenie specjalistów z zakresu gospodarki turystycznej, posiadających wiedzę oraz umiejętności dotyczących organizacji turystyki i wypoczynku, zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi oraz sektorem turystycznym na różnych szczeblach administracji samorządowej. Absolwenci będą przygotowani do podjęcia pracy w podmiotach gospodarczych szeroko rozumianego sektora usług turystycznych, samorządach regionalnych i lokalnych, a także organizacjach turystycznych. Program kształcenia uwzględnia wymogi międzynarodowego krajowego i międzynarodowego rynku turystycznego, problemy ekologiczne związane z prowadzeniem turystyki zrównoważonej. Absolwenci posiądą też między innymi wiedzę i umiejętności związane ze strategiami marketingowymi w turystyce, tworzeniem, kreowaniem i zarządzaniem markowymi produktami turystycznymi.
Profil słuchacza / wymogiDla kandydatów na studia II stopnia: * wypełniony kwestionariusz zgłoszeniowy (dostępny na stronie internetowej lub w dziale rekrutacji) * świadectwo dojrzałości * odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (ewentualnie czasowo zaświadczenie wystawione przez właściwy dziekanat o odbytej obronie) * fotografie formatu dowodowego (3 na studia stacjonarne, 2 na studia niestacjonarne) oraz w formie elektronicznej * kserokopia dowodu osobistego * kserokopia dowodu opłaty rejestracyjnej i I raty czesnego * ksero książeczki wojskowej (2, 3, 6 i 15 strona) * suplement lub wykaz przedmiotów, z godzinami i ocenami
* Język obcy specjalistyczny
* Psychologia w zarządzaniu
* Teoria systemów
* Kształtowanie i ochrona środowiska
* Teoria organizacji i zarządzania
* Gospodarka przestrzenna Unii Europejskiej
* Marketing terytorialny
* Polityka regionalna
* Techniki legislacyjne w planowaniu
* Planowanie rozwoju miast
* Modele w gospodarce przestrzennej
Przedmioty specjalnościowe:
* Rynek usług turystycznych
* Ekonomika turystyki
* Zarządzanie turystyką
* Zagospodarowanie turystyczne i rekreacyjne