CeleCelem tej specjalności jest wykształcenie dysponujących szeroką merytoryczną i praktyczną wiedzą specjalistów posiadających umiejętność kreowania, prowadzenia i prezentacji badań społecznych. Potrafiących w sposób samodzielny i analityczny podejść do rzeczywistości społecznej. Studia na tej specjalności mają wyposażyć studentów w wiedzę z zakresu socjologii współczesnej, wzbogacone o specjalizacyjne elementy z psychologii społecznej, filozofii oraz innych pokrewnych dyscyplin z grona nauk społecznych. Szczególny nacisk położony został na najnowsze trendy w teoriach komunikowania społecznego, problemy wynikające z komunikacji miedzykulturowej i etnicznej, zasady komunikowania publicznego, politycznego oraz zagadnienia socjologiczne związane ściślej ze środkami masowego przekazu (prasa, radio, telewizja).
Tutuł uzyskanyMagister
Szczegółowe informacjeSocjologia Mediów
Perspektywy zawodowe Absolwenci (magsitrzy) GWSH specjalności Socjologia Mediów są merytorycznie i praktycznie przygotowani do pracy w pionach marketingowych, prowadzenia działań typu public realtions oraz pracy w niszowych obszarach rynku mediów, gdzie poszukiwani są, interdyscyplinarnie wykształceni specjaliści z zakresu szeroko rozumianych mediów i komuniakcji społecznych. Przykładowymi stanowiskami pracy, na których absolwenci GWSH specjalności Socjologia Mediów mogą podjąć zatrudnienie, są: specjalista ds. komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, doradca ds. komunikacji międzykulturowej, specjalista kreowania wizerunku firmy. specjalista ds. reklamy prasowej, radiowej lub telewizyjnej.
Przedmioty kształcenia ogólnego, podstawowe i kierunkowe - wspólne dla wszystkich specjalności na kierunku Socjologia (studia II stopnia, niestacjonarne)
* Filozofia
* Logika
* Globalne procesy społeczne
* Socjologia zmiany społecznej
* Laboratorium socjologiczne
* Socjologia rodziny
* Psychologia pracy i zarządzania
* Metodologia nauk społecznych
* Procedury badań ewaluacyjnych
* Zaawansowane techniki komputerowej analizy danych
* Socjologia polityki
* Polska myśl socjologiczna
* Socjologia edukacji i wychowania
* Trening asertywności
* Zajęcia rekreacyjno-sportowe (fakultet)
Przedmioty specjalnościowe i specjalizacyjne - wykładane w ramach specjalności Socjologia Mediów (studia II stopnia, niestacjonarne)
* Warsztaty dziennikarskie (prasa, radio, telewizja, internet)
* Kultura masowa - wybrane aspekty
* Psychologia środowiskowa
* Metody badań medioznawczych
* Współczesne systemy medialne
* Przedmioty specjalnościowe do wyboru
* Język obcy specjalizacyjny (angielski, niemiecki, hiszpański, francuski, wloski lub rosyjski) - fakultet
* Proseminarium
* Seminarium magisterskie