Studia II Stopnia- Marketing zarządzanie przedsiębiorstwem
Szczegółowe informacjeCharakterystyka
W praktyce zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem, marketingowe zarządzanie odgrywa coraz większą rolę. Wpływa na to szereg czynników, z których najważniejszym jest stale rosnąca konkurencja i presja kosztów. Coraz częściej o sukcesie rynkowym - obok jakości i ceny oferowanych produktów - decyduje umiejętność budowania korzystnego wizerunku przedsiębiorstwa oraz promowania marki produktu. Funkcjonowanie w firmie dobrze zorganizowanego zespołu zajmującego się marketingiem stało się obecnie nie tylko standardem, ale koniecznością. To oznacza dynamicznie rosnący rynek atrakcyjnych miejsc pracy dla dobrze wykształconych specjalistów do spraw marketingu. By jednak móc zajmować takie stanowisko, pracodawcy wymagają nie tylko szerokiej wiedzy z zakresu promocji i marketingu, lecz również kompetencji z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem.
Absolwenci będą posiadać praktyczne umiejętności kierowania oraz samodzielnego planowania i realizacji złożonych projektów i kampanii marketingowych, dzięki czemu w sposób świadomy i skuteczny będą mogli wykorzystać nabyte umiejętności na odpowiedzialnych stanowiskach w dążeniu przedsiębiorstwa do uzyskania przewagi konkurencyjnej.
Perspektywy zawodowe
Absolwenci tej specjalności są poszukiwani do pracy na odpowiedzialnych i atrakcyjnych finansowo stanowiskach praktycznie w każdego rodzaju instytucjach, zwłaszcza w działach promocji i marketingu w sektorze przedsiębiorstw państwowych i prywatnych, administracji rządowej, samorządowej, agencjach reklamowych, organizacjach społecznych i pozarządowych, agencjach public relations, jak również w opiniotwórczych środkach masowego przekazu: prasie, radiu, telewizji, mediach internetowych. Z uwagi na szeroką specjalność studiów absolwenci będą mogli poszukiwać zatrudnienia wszędzie tam, gdzie marketing jest traktowany jako środek do uzyskania przewagi konkurencyjnej.
Program nauczania
Przedmioty specjalnościowe
- przedsiębiorczość
- sztuka negocjacji
- zarządzanie strategiczne
- koncepcje zarządzania
- socjologia organizacji
- zarządzanie małą firmą
- komunikowanie społeczne
- informatyczne systemy zarządzania przedsiębiorstwem
- reklama
- marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem
- public relations
Informacje dodatkowe
Studia z zakresu Marketing zarządzanie przedsiębiorstwem prowadzone są w ramach kierunku studiów "zarządzanie". Studia prowadzone są w systemie dziennym, wieczorowym i zaocznym.
2-letnie uzupełniające studia magisterskie na kierunku "zarządzanie" skierowane są do osób posiadających tytuł licencjata dowolnego kierunku studiów lub tytuł równoważny dowolnej uczelni.