CeleSpecjalność stwarza szerokie możliwości zdobycia gruntownej, profesjonalnej wiedzy z zakresu kształtowania marketingowej koncepcji rozwoju każdego przedsiębiorstwa (organizacji) funkcjonującego na rynku krajowym i międzynarodowym. Szczególną cechą specjalności będzie akcent na zagadnienia komunikacji marketingowej – promocji, reklamy, public relations i sponsoringu, a więc zasadniczych instrumentów marketingu, pozwalających realizację celów firmy, w tym kształtowanie przewagi konkurencyjnej. Profil specjalności zakłada osadzenie wszystkich przedmiotów w wymiarze międzykulturowym i międzynarodowym, globalnym. Takie jest bowiem otoczenie współczesnego biznesu, w tym każdej firmy polskiej funkcjonującej w warunkach jednolitego rynku europejskiego i zarazem rynku globalnego.
Profil słuchacza / wymogistudia II stopnia (uzupełniające magisterskie) * podanie (formularz elektroniczny obowiązujący w WSB-NLU); * dyplom (odpis) wraz z suplementem lub oświadczenie o terminie złożenia dyplomu ukończenia studiów licencjackich oraz warunkach podjęcia studiów (dotyczy studentów WSB–NLU); * indeks do wglądu (nie dotyczy absolwentów WSB–NLU, szkół zrzeszonych w Stowarzyszeniu STARS oraz osób posiadających suplement do dyplomu); * świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis wydany przez szkołę); * 2 kolorowe zdjęcia (z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych); * kserokopia dowodu osobistego lub paszportu; * kserokopia dowodu uiszczenia opłaty kwalifikacyjnej
Tutuł uzyskanyMagister
Szczegółowe informacjeMarketing i Reklama
Studia II stopnia (magisterskie) oparte są o standardy określone przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, które zostały poszerzone o szeroką ofertę kursów specjalnościowych.
Studia trwają 4 semestry, a program obejmuje ponad 1000 godzin zajęć. Student w trakcie studiów zobowiązany jest uzyskać min. 60 punktów ECTS w każdym roku akademickim. Poza zajęciami obowiązkowymi studenci, w ramach czesnego, mają możliwość wyboru specjalności, składającej się najczęściej z ośmiu kursów 30-to godzinnych. Ponadto studenci dokonują wyboru czterech dowolnych kursów z corocznie formułowanej listy kilkunastu przedmiotów do wyboru. Sytuacja taka stwarza studentom możliwość samodzielnego kształtowania ścieżki edukacyjnej i kwalifikacji zawodowych.
Specjalność MiR umożliwi absolwentom zdobycie pogłębionej wiedzy, pozwalającej na podejmowanie racjonalnych decyzji dotyczącej reklamy i innych instrumentów komunikacji, we właściwym, szerokim kontekście warunków politycznych, kulturowych, prawnych i ekonomicznych funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw, ich systemów zarządzania i strategii marketingowych. Pozwoli na zdobycie kompetencji, niezbędnych dla menedżera marketingu w przedsiębiorstwach różnych branż, korporacjach transnarodowych, agencjach reklamy i domach mediowych. W oparciu o zdobytą wiedzę, kompetencje i profesjonalizm działania absolwenci będą wnosić twórczy wkład w rozwiązywanie problemów rynkowych i promocyjnych przedsiębiorstw funkcjonujących na rynkach międzynarodowych i globalnych.
Program
Ekonomia okresu transformacji
Komunikacja marketingowa
Kursy specjalnościowe - do wyboru
Marketing usług
Matematyka w ekonomii
Mikroekonomia II
Ochrona konkurencji na wspólnym rynku europejskim
Public relations i kształtowanie wizerunku firmy
Zachowania konsumentów i psychologia reklamy
Zarządzanie strategiczne II
Ekonomia okresu transformacji
Kursy specjalnościowe - do wyboru
Makroekonomia II
Ochrona konkurencji na wspólnym rynku europejskim
Statystyka w biznesie
Zarządzanie marką
Zarządzanie reklamą i technologie informatyczne w komunikacji marketingowej
Badania jakościowe w marketingu międzykulturowym
Efektywność marketingu
Kształtowanie kampanii promocyjnych (warsztaty)
Kursy specjalnościowe - do wyboru
Logistyka
Prognozowanie i symulacje
Seminarium magisterskie
Wykład kierunkowy III
Etyka biznesu i technologii II
Koncepcje zarządzania
Marketing międzynarodowy
Praca magisterska
Przedsiębiorczość
Psychologia w zarządzaniu
Seminarium magisterskie
Zarządzanie procesami
Warunki ukończenia studiów i uzyskania dyplomu magistra
Student uzyskuje dyplom ukończenia studiów II stopnia po zaliczeniu wszystkich przedmiotów niejęzykowych zgodnie z obowiązującym planem studiów, zdobyciu wymaganej w planie studiów liczby punktów kredytowych, zrealizowaniu co najmniej 120 godzin języka obcego oraz złożeniu i uzyskaniu pozytywnej oceny z pracy magisterskiej i egzaminu magisterskiego.