Cele"W istnieniu i funkcjonowaniu współczesnych społeczeństw informacja bezdyskusyjnie odgrywa rolę pierwszoplanową. Jej wytwarzanie, upowszechnianie i użytkowanie decyduje o potencjale ekonomicznym, skuteczności politycznej i możliwości rozwoju państw i kręgów cywilizacyjnych. Szczególne znaczenie w obydwu procesach ma obieg informacji, czyli komunikowanie społeczne. Jest to obszar aktywności zawodowej, który potrzebuje coraz to nowych, lepiej wykształconych pracowników". prof. dr hab. Sylwester Wróbel, kierownik katedry Nauki o Polityce
Profil słuchacza / wymogiStudia na kierunku Finanse i Rachunkowość mogą podjąć absolwenci następujących kierunków studiów I stopnia (licencjackich): * Finanse i Bankowość * Finanse i Rachunkowość * Zarządzanie i Marketing * Ekonomia * Informatyka i Ekonometria * Administracja * Stosunki Międzynarodowe * Transport * Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Tutuł uzyskanyMaster
Szczegółowe informacje
Kierunek Finanse i Rachunkowość Specjalność: Komunikowanie Społeczne
Program studiów II stopnia obejmuje następującą grupę przedmiotów podstawowych:
* Polityka pieniężna
* Rachunkowość zarządcza
* Portfel inwestycyjny
* Filozofia
* Metodologia badań naukowych
* Międzynarodowe stosunki finansowe
* Podstawy integracji europejskiej
* Strategie finansowe – gry decyzyjne
* Wnioskowanie statystyczne w finansach
* Geografia ekonomiczna
* Bhp
Czego można się nauczyć?
Osoby studiujące na specjalności Komunikowanie Społeczne będą miały możliwość zdobycia wiedzy między innymi z następujących dziedzin komunikowania społecznego:
* Historia prasy, radia i telewizji
* Teoria form dziennikarskich
* Prawo mediów
* Media Nowoczesne
* Reklama
* Opinia publiczna i jej badanie
* Komunikowanie międzykulturowe
Absolwenci specjalności będą posiadali wiedzę, kompetencje i umiejętności w zakresie wszystkich form komunikowania społecznego. Będą potrafili m.in. skutecznie wykorzystywać metody i techniki PR, kształtować wizerunek instytucji, przygotować konferencję prasową, organizować imprezy specjalne, pisać komunikaty prasowe, sprostowania i oświadczenia, czy też przygotowywać projekty programów public relations.
Jakie są perspektywy zawodowe?
Absolwenci będą mieli możliwość uzyskania pracy:
* w wydawnictwach i redakcjach prasowych
* w stacjach radiowych i telewizyjnych, portalach internetowych
* w agencjach marketingowych, agencjach public relations i działach PR wewnątrz przedsiębiorstwa, odpowiadając za kontakty organizacji z otoczeniem oraz budowanie relacji wewnątrz organizacji
* na stanowisku rzeczników prasowych instytucji i organizacji społecznych oraz politycznych, organów państwa i samorządu terytorialnego.
Wyróżniający się absolwenci powinni być przygotowani ponadto do podjęcia studiów trzeciego stopnia