CeleCelem tej specjalności jest wykształcenie specjalistów przygotowanych merytorycznie i praktycznie do zarządzania firmą na rynku międzynarodowym. Studenci wybierający tę specjalność poznają zasady funkcjonowania współczesnego rynku międzynarodowego oraz z zachodzącymi na nim procesami. internacjonalizacyjni i globalizacyjni. Zapoznają się w szczególności z organizacyjnymi, zarządczymi, prawnymi, psychospołecznymi oraz marketingowymi aspektami działania przedsiębiorstw na tym rynku.
Tutuł uzyskanyMagister
Szczegółowe informacjeBiznes Międzynarodowy
Perspektywy zawodowe Absolwenci (magistrowie) GWSH, który ukończyli specjalność Biznes Międzynarodowy przygotowani są merytorycznie i praktycznie do pracy zarówno w różnego typu przedsiębiorstwach zagranicznych działących w Polsce, jak też w przedsiębiorstwach krajowych działających za granicą. Nabyte wykształcenie stwarza im również możliwość pracy w korporacjach międzynarodowych. Przykładowymi stanowiskami, na których absolwenci GWSH specjalności Biznes Międzynarodowy mogą podjąć zatrudnienie, są:kierownik międzynarodowego zespołu menedżerów, specjalista ds. zarządzania korporacyjnego, negocjator ds. handlu zagranicznego, kierownik działu współpracy z zagranicą.
Przedmioty kształcenia ogólnego, podstawowe i kierunkowe - wspólne dla wszystkich specjalności na kierunku Zarządzanie (studia II stopnia, niestacjonarne)
* Ekonomia (makro i problemy globalne)
* Prawo cywilne
* Etyka w zarządzaniu
* Statystyka (matematyczna)
* Zarządzanie strategiczne
* Prawo handlowe
* Koncepcje zarządzania
* Zarządzanie procesami
* Marketing międzynarodowy
* Przedsiębiorczość
* Negocjacje
Przedmioty specjalnościowe i specjalizacyjne - wykładane w ramach specjalności Biznes Międzynarodowy (studia II stopnia, niestacjonarne)
* Przedsiębiorstwo na rynku globalnym
* Psychospołeczne aspekty zarządzania
* Międzynarodowe projekty inwestycyjne (wg. standardów światowych)
* Zarządzanie menedżerskie
* Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie międzynarodowym
* Controlling w zarządzaniu przedsiębiorstwem międzynarodowym
* Logistyka międzynarodowa
* Promocja firmy na rynku międzynarodowym
* Przedmioty specjalnościowe do wyboru
* Język obcy specjalizacyjny (angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski lub rosyjski) - fakultet
* Proseminarium
* Seminarium magisterskie