Studia I Stopnia-Zarządzanie Informacją w Biznesie

Więcej informacji

Studia I Stopnia-Zarządzanie Informacją w Biznesie

  • Cele Podstawowym celem studiów jest przygotowanie do pośrednictwa pomiędzy zasobami informacyjnymi a ludźmi oraz instytucjami, które ich potrzebują i zapoznanie z procesem profesjonalnego wyszukiwania, selekcji i prezentacji informacji dostępnych w różnych systemach źródłowych.
  • Profil słuchacza / wymogi Studia są skierowane do osób zainteresowanych problematyką efektywnego wyszukiwania informacji.
  • Tutuł uzyskany Licencjat
  • Szczegółowe informacje Studia I Stopnia
    Kierunek-Zaządzanie
    Specjalność-Zarządzanie Informacją w Biznesie


    Broker informacji (infobroker) to konsultant informacyjny, który odpłatnie zajmuje się wyszukiwaniem informacji na określony temat. Jego zadaniem jest dostarczenie klientowi znalezionej informacji, która jest przetworzona w sposób zgodny z jego oczekiwaniami. Klientami brokera mogą być m.in.: firmy potrzebujące informacji na temat rynku, na którym funkcjonują, a nie mają własnych oddziałów zajmujących się profesjonalnym gromadzeniem informacji, dziennikarze zbierający informacje do przygotowywanych tekstów, autorzy przemówień czy pracownicy naukowi.

    Absolwent studiów zawodowych w specjalności "Broker informacji" otrzyma staranne przygotowanie zawodowe do profesjonalnego wyszukiwania, weryfikowania i udzielania różnego rodzaju informacji. Będzie potrafił efektywnie wykorzystywać tradycyjne i elektroniczne źródła informacji, ponadto nabędzie umiejętności obsługi komputera obejmującej znajomość oprogramowania przydatnego w pracy infobrokera (programy narzędziowe, aplikacje bazodanowe, tworzenie serwisów WWW). Absolwent może pracować samodzielnie prowadzić własną kancelarię brokerską, w prasie, radiu i telewizji jako np. dokumentalista, w bibliotekach publicznych i specjalistycznych czy działach dokumentacyjnych firm i przedsiębiorstw.

    Przedmioty specjalizacyjne i specjalnościowe:

    * Nauka o informacji
    * Filozofia informacji
    * Źródła informacji
    * Etyka infobrokerska
    * Narzędzia informatyczne w pracy infobrokera
    * Podstawy przedsiębiorczości
    * Public Relations
    * Prawo w działalności infobrokerskiej
    * Podstawy komunikacji
    * Komunikacja międzykulturowa
    * Negocjacje
    * Prawo własności intelektualnej
    * Podstawy zarządzania
    * Podstawy marketingu
    * Ekonomia
    * Finanse i rachunkowość
    * Metody pozyskiwania i przetwarzania informacji
    * Prasoznawstwo
    * Informacja naukowa
    * Podstawy dokumentacji

    * Seminarium dyplomowe
Więcej informacji

Inne informacje związane z komunikacja w handlu

  • Szkolenie-Techniki sprzedaży

  • Centrum: Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
  • Więcej informacji
  • Szkolenie-Negocjacje handlowe

  • Centrum: Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
  • Więcej informacji
  • Szkolenie-Sztuka prezentacji

  • Centrum: Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
  • Więcej informacji
  • Redakcja Językowa Publikacji - Szkolenie dla Firm

  • Centrum: Staja Group S.C.
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna - Specjalność Dziennikarstwo

  • Centrum: WSHTWP - Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia-Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna

  • Centrum: Stargardzka Szkoła Wyższa "Stargardinum"
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe-Dziennikarstwo

  • Centrum: Stargardzka Szkoła Wyższa "Stargardinum"
  • Więcej informacji