Szczegółowe informacjeStudia I Stopnia (inżynierskie)
Kierunek-Infomatyka
Specjalność-Programowanie
Przedmioty ogólne
Filozofia. Socjologia lub Psychologia - do wyboru. Język angielski. WF - (nie dotyczy studiów niestacjonarnych - zaocznych i wieczorowych).
Przedmioty podstawowe Wprowadzenie do Informatyki. Matematyka. Fizyka dla informatyków. Wybrane elementy techniki.
Przedmioty kierunkowe Podstawy programowania. Podstawy algorytmów i złożoności. Podstawy architektury systemów komputerowych. Systemy operacyjne. Technologie sieciowe. Języki i paradygmaty programowania. Podstawy grafiki i komunikacji człowiek-komputer. Sztuczna inteligencja. Bazy danych. Podstawy Inżynierii oprogramowania. Systemy wbudowane. Wybrane problemy społeczne i zawodowe informatyki.
Przedmioty specjalnościowe
1. Seminarium dyplomowe
2. Projekt dyplomowy 3. Obliczenia numeryczne- FORTRAN
4. Programowanie w języku Java
5. Programowanie C#
6. Wzorce projektowe
7. Zapewnianie jakości oprogramowania
Przedmioty do wyboru (należy wybrać przynajmniej 3)
1. Aplikacje złośliwe
2. Programowanie VB
3. Programowanie Ruby
4. Programowanie Prolog
5. Wybrany system ERP
6. Metodyki wdrażania systemów
7. Inne - z innych specjalności wg uznania studenta
Studia kończą się obroną pracy dyplomowej przygotowanej przez studenta pod kierunkiem opiekuna naukowego oraz egzaminem dyplomowym.
Uczelnia prowadzi współpracę z firmami rekrutującymi pracowników (informatyków) dla przedsiębiorstw i instytucji w kraju i zagranicą. Wiele ofert pracy jest skierowana również do studentów, którzy mogą podjąć pracę w branży jeszcze przed ukończeniem studiów.
Profil absolwenta
W zależności od ukończonej specjalności, absolwent uczelni będzie mógł znaleźć zatrudnienie jako:
1. samodzielny informatyk/konsultant z zakresu IT w małych i średnich organizacjach zajmujący się utrzymaniem w ruchu systemów informatycznych i wspomagających ich użytkowników;
2. programista (programista baz danych) w komórkach organizacyjnych i firmach wykorzystujących dane gromadzone w systemach informatycznych we współczesnych organizacjach różnej wielkości;
3. programista (koder i projektant) tworzący na zamówienie oprogramowania w firmach Softwerowych;
4. operator/administrator komputerowo wspomaganych systemów produkcyjnych w reklamie, wydawnictwach i mediach (agencje reklamowe, studia graficzne, naświetlarnie, drukarnie stosujące technologie druku cyfrowego, studia telewizyjne i filmowe itp.)
5. analityk - projektant systemów informatycznych, realizator, specjalista ds. testowania oprogramowania, wdrożeniowiec, specjalista zajmujący się utrzymaniem w ruchu systemów informatycznych;
6. administrator sieci komputerowej (projektowanie, konfigurowanie i administrowanie sieciami lokalnymi i rozległymi w środowisku UNIX/LINUX, Windows i NetWare).
Uczelnia prowadzi współpracę z firmami rekrutującymi pracowników (informatyków) dla przedsiębiorstw i instytucji w kraju i zagranicą. Wiele ofert pracy jest skierowana również do studentów, którzy mogą podjąć pracę w branży jeszcze przed ukończeniem studiów.