Studia I Stopnia- Nowe Media i Komunikacja Społeczna
CeleCelem studiów na specjalności Nowe Media i Komunikacja Społeczna jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do organizowania i zarządzania procesami twórczymi i podmiotami w obszarze szeroko pojętego przemysłu audiowizualnego oraz kultury. Absolwent będzie posiadać kompetencje umożliwiające mu pełnienie różnych funkcji i wykonywanie różnych zawodów związanych z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej oraz nowych mediów. Osiągnięcie tego celu jest realizowane poprzez dostarczenie studentom interdyscyplinarnej wiedzy z zakresu nauk społecznych, wiedzy o zarządzaniu, mediach i pracy dziennikarskiej oraz wiedzy technicznej z zakresu nowych mediów, w tym internetu, animacji cyfrowej i multimediów. Studenci będą realizować prace przypominające realne zlecenia projektowe. Umiejętności projektowe będą oparte o ogólnie dostępną wiedzę informatyczną, a nie o wysoce specjalistyczne umiejętności programistyczne.
Profil słuchacza / wymogiBezwydziałowa struktura Uczelni, system punktów ECTS oraz interdyscyplinarny program studiów pozwalają uczestniczyć w zajęciach specjalistycznych studentom z różnych kierunków studiów – tak więc na specjalność Nowe Media i Komunikacja Społeczna mogą się zapisać studenci z dowolnego, prowadzonego przez Uczelnię kierunku studiów: - bezpieczeństwo narodowe, - socjologia - zarządzanie Ponadto, studia te są otwarte dla studentów wyżej wymienionych kierunków - z innych uczelni - pod warunkiem posiadania zaliczenia z przedmiotów z minimum programowego tych kierunków lub uzupełnienia różnic programowych w czasie studiów.
Szczegółowe informacjeRAMOWY PROGRAM STUDIÓW
SEMESTR I-IV
Program pierwszych czterech semestrów obejmuje głównie zagadnienia określone w standardzie nauczania na wybranym przez studenta kierunku studiów. Dokładny opis programu studiów znajduje się na stronach danego kierunku:
Ramowy program studiów dla specjalności Nowe Media i Komunikacja Społeczna to ok. 410 godzin obejmujących następujące zagadnienia:
- komunikowanie,
- komunikowanie społeczne,
- historia i socjologia mediów,
- system medialny,
- kultura języka,
- retoryka i erystyka,
- gatunki dziennikarskie,
- psychologia języka i komunikacji,
- psychologia komunikacji audiowizualnej,
- podstawy estetyki współczesnej,
- marketing i reklama w nowych mediach,
- nowe media - interent,
- kreowanie przekazu medialnego,
- narracje w kulturze i mediach,
- prawo autorskie i ochrona własności intelektualnych,
- przygotowanie i realizacja projektu badawczego z wykorzystaniem nowych mediów,
- pracownia dziennikarza nowych mediów,
- etyka dziennikarska,
- semiotyka kultury,
- komunikowanie interaktywne,
- rozwój projektu medialnego,
- e-nauka i e-praca,
- technologia cyfrowego przetwarzania obrazu,
- technologia cyfrowego przetwarzania dźwięku,
- warsztaty dziennikarskie,
- rozwój projektu medialnego.
Zgodnie z obowiązującym prawem, program studiów realizowany jest w postaci wykładów i ćwiczeń. Zajęcia mogą być prowadzone zarówno metodami tradycyjnymi, jak i w formie nauczania na odległość - z wykorzystaniem internetu (tzw.: Distance Learning, e-Learning).