CelePo ukończeniu specjalności Marketing i Public Relations absolwenci będą potrafili m.in.: * identyfikować potrzeby klientów, przygotować plan marketingowy i biznesplan, * przeprowadzać badania marketingowe, * zaprojektować skuteczny przekaz reklamowy, * wskazać najlepszą strategię cenową dla produktu, * napisać przemówienie, * przygotować mediaplan, * precyzyjnie udzielać dziennikarzom informacji, * napisać profesjonalną notatkę prasową, * zorganizować konferencję prasową czy briefing, * przygotować kampanię nowego produktu w Internecie. Perspektywy zawodowe Absolwenci tej specjalności w WSB będą przygotowani do pracy w: * działach marketingu przedsiębiorstw, gdzie będą zajmować się przygotowaniem i wdrażaniem strategii marketingowej, planowaniem działań marketingowych, tworzeniem koncepcji promocji i kontaktami z agencjami reklamowymi, * działach Public Relations, gdzie odpowiadać będą za: utrzymywanie kontaktów z prasą, kształtowanie relacji ze społecznością lokalną, kontakty z liderami opinii publicznej, * agencjach reklamowych, w których zajmą się kompleksową obsługą klientów w zakresie opracowania akcji promocyjnych, przygotowania kampanii medialnej, kreatywnego projektowania i produkcji materiałów promocyjnych, * roli rzeczników prasowych w różnych firmach i instytucjach, a także w działach prasowych różnego rodzaju instytucji, * instytutach badawczych, gdzie zajmą się badaniem rynku, zachowań nabywców, przeprowadzaniem badań ilościowych i jakościowych (np. wywiad pogłębiony, Focus Interview Group).
Profil słuchacza / wymogiStudentem WSB we Wrocławiu może zostać każda osoba z wykształceniem średnim, udokumentowanym świadectwem maturalnym. Warunkiem przyjęcia jest złożenie kompletu dokumentów, podpisanie umowy o świadczeniu usług edukacyjnych oraz uiszczenie opłaty wpisowej. Wymagane są następujące dokumenty: * kwestionariusz, podanie i życiorys - dokumenty dostępne w Biurze Informacji i Rekrutacji * świadectwo maturalne- orginał lub odpis * kopię świadectwa ukończenia szkoły średniej (orginał do wglądu) * 4 zdjęcia (zgodne z wymogami zdjęć do dowodu osobistego: 45x35 mm, lewy półprofil z widocznym lewym uchem) * kopię obydwu stron dowodu osobistego lub innego dowodu tożsamości * mężczyźni – dane z książeczki wojskowej (nr książeczki, adres WKU) * dowód wniesienia opłaty wpisowej
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacjeKierunek: Zarządzanie
Zakres: Marketing i Public Relations
I rok studiów (przedmioty są wspólne dla wszystkich obszarów)
Przedmioty kształcenia ogólnego:
- Język obcy
- Technologia informacyjna
- Socjologia
Przedmioty podstawowe:
- Mikroekonomia
- Matematyka
- Prawo
- Nauka o organizacji
- Podstawy zarządzania
- Finanse
Przedmioty kierunkowe:
- Zachowania organizacyjne
- Zarządzanie jakością
- Rachunkowość finansowa
II rok studiów
Przedmioty kształcenia ogólnego:
- Język obcy
- Etyka biznesu
- Wychowanie fizyczne
Przedmioty podstawowe:
- Statystyka
Przedmioty kierunkowe:
- Badania marketingowe
- Marketing
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Informatyka w zarządzaniu
- Finanse przedsiębiorstw
- Procesy informacyjne w zarządzaniu
Przedmioty specjalizacyjne (przedmioty określane przez Uczelnię):
- Zarządzanie marketingowe
- Marketing w handlu i usługach
- Seminarium dyplomowe (student wybiera promotora pracy dyplomowej zgodnie ze swoimi zainteresowaniami)
- Wykład do wyboru
III rok studiów
Przedmioty kierunkowe:
- Zarządzanie projektami
Przedmioty specjalizacyjne (przedmioty określane przez Uczelnię):
- Zachowania nabywców - Marketing w Internecie
- Marketing na rynkach międzynarodowych
- Zarządzanie promocją
- Public Relations
- Negocjacje
- Zarządzanie jakością usług
- Seminarium dyplomowe
- Wykład do wyboru