CeleAbsolwent tej specjalności posiada właściwe przygotowanie teoretyczne, oparte na praktycznej znajomości podstawowej wiedzy i umiejętności na temat bezpieczeństwa szkolnego i społecznego. Potrafi w działaniach praktycznych zastosować teorię z zakresu szczegółowej dydaktyki obronnej i teorii wychowania dla bezpieczeństwa, którą uzyskuje w ramach wiedzy z zakresu przysposobienia obronnego i ścieżek przedmiotowych edukacji obronnej. Potrafi również wykorzystać w praktyce nabytą wiedzę z zakresu psychologii społecznej, socjologii wychowania oraz innych nauk społecznych istotnych do podjęcia zasadnych działań z dziedziny edukacji obronnej. Orientuje się w problematyce z zakresu ochrony zdrowia oraz potrafi poprawnie udzielać pomocy przedmedycznej. Zostanie również przygotowany do pracy w edukacji dla bezpieczeństwa, jak i różnych służbach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa. Posiada podstawową wiedzą z dziedziny prawa oraz problematyki bezpieczeństwa państwa i jego obywateli.
Szczegółowe informacjeW ramach specjalności edukacja dla bezpieczeństwa absolwenci zdobywają właściwe przygotowanie teoretyczne, oparte na praktycznej znajomości podstawowej wiedzy i umiejętności na temat bezpieczeństwa szkolnego i społecznego. Uczą się w działaniu praktycznym zastosować teorię z zakresu szczegółowej dydaktyki obronnej i teorii wychowania dla bezpieczeństwa, a także wiedzy z zakresu psychologii społecznej, socjologii wychowania oraz innych nauk społecznych istotnych do podjęcia zasadnych działań z dziedziny edukacji obronnej, orientowania się w problematyce z zakresu ochrony zdrowia oraz udzielania pomocy przedmedycznej. Zostają również przygotowani do pracy w systemie edukacji dla bezpieczeństwa. Nabywają wiedzę z dziedziny prawa oraz problematyki bezpieczeństwa państwa i jego obywateli oraz mogą uzyskać uprawnienia edukacyjne z zakresu bezpieczeństwa.
Wśród przedmiotów kształcenia realizowanych dla specjalności: Edukacja dla Bezpieczeństwa znajdują się m.in.:
europejskie koncepcje edukacji dla bezpieczeństwa;
wspólnotowe priorytety bezpieczeństwa w polityce oświatowej;
problemy prawne bezpieczeństwa i ochrony;
psychologia konfliktu i sztuka negocjacji;
dydaktyka bezpieczeństwa w szkole;
profilaktyka agresji i frustracji młodzieży szkolnej;