Studia I Stopnia - Zarządznie Marketingowe w Unii Europejskiej
CeleStudia na kierunku zarządzanie trwają 3 lata tj. 6 semestrów. W trybie niestacjonarnym (zaocznym) studia realizowane są w formie zjazdów (do trzech zjazdów w miesiącu): * piątek (od godz. 15.30) * sobota * niedziela. Podczas studiów na specjalności Zarządzanie Marketingowe w Unii Europejskiej student zdobywa wiedzę z zakresu organizacji Unii Europejskiej, zagadnień konsumenckich oraz promocji i reklamy. Dodatkowo wiedza z zarządzania pomoże studentom pewnie poruszać się na wymagających elastyczności rynkach europejskich. Specjalność Zarządzanie Marketingowe w Unii Europejskiej uczy orientacji w unijnych przepisach oraz zarządzania projektami europejskimi.
PraktykiPraktyki powinny trwać nie krócej niż 3 tygodnie. Zasady i formę odbywania praktyk ustala jednostka uczelni prowadząca kształcenie.
Profil słuchacza / wymogiWarunkiem przyjęcia na studia jest pozytywnie zdany egzamin dojrzałości (matura) oraz złożenie wymaganych przez Uczelnię dokumentów
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacjeKwalifikacje absolwentów
Absolwent kierunku Zarządzanie powinien posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu nauk o zarządzaniu i nauk pokrewnych dotyczącą istoty, prawidłowości i problemów funkcjonowania organizacji – przedsiębiorstw, instytucji publicznych i struktur bezpieczeństwa państwa. Powinien posiadać umiejętności rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z zarządzaniem, gospodarowaniem zasobami ludzkimi, rzeczowymi, finansowymi i informacjami. Powinien być przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania procesami (przedsięwzięciami) w organizacjach o charakterze gospodarczym, administracyjnym lub bezpieczeństwa publicznego. Absolwent kierunku Zarządzanie powinien znać język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługiwać się słownictwem specjalistycznym z zakresu zarządzania w tym języku. Absolwent kierunku Zarządzanie powinien być przygotowany do pracy w charakterze specjalisty organizacji i zarządzania oraz menadżera/kierownika średniego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach lub kierownika/dowódcy zespołu w strukturach bezpieczeństwa państwa, a także do prowadzenia własnej działalności. Absolwent kierunku Zarządzanie powinien posiadać umiejętności skutecznego komunikowania się, negocjowania i przekonywania oraz pracy w zespole. Absolwent kierunku Zarządzanie powinien być przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia na kierunkach związanych z zarządzaniem.
Studia kierunek Zarządzanie
wymagania ogólne
Studia pierwszego stopnia na kierunku Zarządzanie trwają nie krócej niż 6 semestrów. Liczba godzin zająć nie powinna być mniejsza niż 2000. Liczba punktów ECTS (European Credit Transfer System) nie powinna być mniejsza niż 180.
Studia kierunek Zarządzanie
kadra dydaktyczna
Oblicze Uczelni, jej prestiż w środowisku oraz wysoką pozycję na rynku usług edukacyjnych kształtuje siła intelektualna zatrudnionej kadry wywodzącej się z wielu renomowanych uczelni wyższych w kraju i z zagranicy.
Studia kierunek Zarządzanie
sylwetka absolwenta
Absolwenci kierunku zarządzanie (otrzymują tytuł licencjata) przyswajają sobie niezbędne podstawy teoretyczne z zakresu nauk ekonomicznych i zarządzania, a także z dyscyplin komplementarnych, oraz uzyskują umiejętności analizy otoczenia przedsiębiorstwa, w szczególności środowiska rynkowego i konkurencyjnego firmy, analizy zasobów wewnętrznych przedsiębiorstwa oraz planowania strategii marketingowych, zarządzania produkcją, personelem i finansami firmy. Kluczową umiejętnością absolwentów kierunku zarządzanie jest przygotowanie do opracowania, wdrażania i kontroli programów operacyjnych strategii przedsiębiorstwa. Absolwenci kierunku zarządzanie znajdują zatrudnienie na stanowiskach operacyjnych, analitycznych i menedżerów średniego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach i agencjach konsultingowych.
Studia kierunek Zarządzanie
standardy nauczania
Grupy przedmiotów i minimalne obciążenia godzinowe
A. PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO 240
B. PRZEDMIOTY PODSTAWOWE 555
C. PRZEDMIOTY KIERUNKOWE 390
D. PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE 360
Razem: 1.545
Studia kierunek Zarządzanie
Przedmioty w grupach i minimalne obciążenia godzinowe
A. PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO 240
1. Języki obce 120
2. Przedmioty ogólnospołeczne (2-3) do wyboru spośród następujących: filozofia, socjologia, logika, historia gospodarcza, geografia ekonomiczna, psychologia 60
3. Wychowanie fizyczne 60
1. Zachowania organizacyjne 30
2. Zarządzanie strategiczne 45
3. Badania rynkowe i marketingowe 45
4. Zarządzanie i planowanie marketingowe 45
5. Rachunkowość 75
6. Zarządzanie produkcją 30
7. Zarządzanie kadrami 30
8. Zarządzanie logistyką 30
9. Zarządzanie finansami przedsiębiorstw 30
10. Marketing w handlu i usługach 30
D. PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE 360
(odpowiednie dla danej specjalizacji i specjalności)
Razem: 1.545
Studia Zarządzanie Marketingowe w Unii Europejskiej
Specjalizacja zaznajamia studentów z funkcjonowaniem unijnej gospodarki oraz wyposaża ich w wiedzę niezbędną do skutecznego posługiwania się marketingiem w obszarze Unii Europejskiej.
Studenci poznają strukturę i instytucje Unii oraz obowiązujące w jej gospodarce uregulowania prawne. Opanowują podstawową wiedzę o mechanizmach rządzących specyficznym unijnym rynkiem oraz o badaniach tego rynku. Poznają rynek zarówno od strony podaży i produkcji jak i handlu oraz wzorców konsumpcji.
Słuchacze otrzymują również potrzebne informacje o procesach zarządzania i konstruowania strategii marketingowych na unijnym rynku. Zdobywają praktyczną wiedzę o promocji i reklamie w Unii.
Dysponując tak rozległymi wiadomościami, studenci Bielskiej Wyższej Szkoły im. J. Tyszkiewicza są wprowadzani w tajniki zarządzania projektami europejskimi i pozyskiwania unijnych funduszy rozwojowych. Zarządzanie Marketingowe w Unii Europejskiej
Dzięki specjalności Zarządzanie Marketingowe w Unii Europejskiej student dowie się co decyduje o konkurencyjności przesiebiorstw działających na rynkach europejskich oraz jakie techniki marketingowe przydatne są w warunkach rynku globalnego. Zarządzanie Marketingowe w Unii Europejskiej umożliwia studentom poszukiwanie źródeł i nowych możliwości kreatywnego zarządzania przedsiębiorstwemw srodowisku międzynarodowym.
Moduł specjalnościowy - Semestr III
Nazwa Ilość godz. Wykł. Ćw.
1 Gospodarka Unii Eurpejskiej 40 40 -
2 Organizacje i Instytucje Unii Europejskiej 40 25 15
3 Metody i techniki zarządzania 40 25 15
Razem 120 90 30
Zarządzanie Marketingowe w Unii Europejskiej
Moduł specjalnościowy - Semestr IV
Nazwa Ilość godz. Wykł. Ćw.
1 Badanie rynków zagranicznych 40 20 20
2 Euromarketing 60 30 30
3 Europejskie wzorce konsumpcji i ochrona konsumenta w UE 40 20 20
Razem 140 70 70
Zarządzanie Marketingowe w Unii Europejskiej
Moduł specjalnościowy - Semestr V
Nazwa Ilość godz. Wykł. Ćw.
1 Produkt i dystrybucja na rynku europejskim 40 20 20
2 Marketing globalny 40 20 20
Razem 80 40 40
Zarządzanie Marketingowe w Unii Europejskiej
Moduł specjalnościowy - Semestr VI
Nazwa Ilość godz. Wykł. Ćw.
1 Promocja i reklama na eurorynku 30 15 15
2 Zarządzanie projektami europejskimi 65 - 65
Razem 95 15 80