CelePodstawowym celem kształcenia jest przygotowanie absolwenta do twórczego i aktywnego uczestnictwa w życiu społeczno-gospodarczym w dobie społeczeństwa wiedzy i przygotowanie go do wykonywania zawodu menedżera w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych i niepublicznych. W kształtowaniu charakteru i osobowości studenta kładzie się nacisk na: otwartość i dociekliwość poznawczą, dążenie do doskonałości zawodowej, kreatywność i postawę etyczną. Studenci zarządzania zdobywają wiedzę z dziedziny nauk ekonomicznych, w szczególności z dyscypliny: nauki o zarządzaniu. Jednocześnie przyswajają wiedzę z zakresu dyscyplin komplementarnych, takich jak: nauki prawne, socjologia i geografia (ekonomiczna), a także nauk filozoficznych (logika). Absolwent posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat istoty, prawidłowości i problemów funkcjonowania organizacji - przedsiębiorstw, instytucji publicznych, a także częściowo z zakresu bezpieczeństwa państwa.
PraktykiStudenci specjalności zarządzanie zasobami ludzkimi odbywają praktyki w organizacjach gospodarczych i administracyjnych. Procesy kadrowe realizowane są we wszystkich organizacjach, nie zależnie od branży czy wielkości. Szczególną uwagę przywiązujemy do pozyskiwania dużych podmiotów, które realizują pełen zakres zadań kadrowych, stosują przy tym nowoczesne metody i techniki. Dodatkowe możliwości zdobywania doświadczeń praktycznych stanowią formy aktywnego uczestnictwa w różnego rodzaju wydarzeniach związanych z rynkami finansowymi - konferencjach, sympozjach, wykładach otwartych. Studenci zobowiązani są do odbycia dwóch praktyk trzytygodniowych praktyk zawodowych.
Profil słuchacza / wymogiCharakterystyka Przedmioty kwalifikacyjne na kierunku Zarządzanie - język obcy, - geografia lub informatyka lub matematyka, - wiedza o społeczeństwie lub podstawy przedsiębiorczości
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacjeWIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI
Absolwent dysponuje umiejętnościami uniwersalnymi, począwszy od tych związanych z kulturą intelektualną (analiza, synteza, argumentacja) poprzez zdolności komunikacyjne (kompetencje językowe, znajomość współczesnych środków komunikowania, metod i technik negocjacji) do zawodowych (tworzenie biznes planu, programu operacyjnego, prowadzenia badań rynkowych i marketingowych). Posiada umiejętności niezbędne dla aktywnego uczestnictwa w życiu zawodowym menedżera, takie jak:
* analiza otoczenia przedsiębiorstwa, w szczególności środowiska rynkowego i
konkurencyjnego,
* analiza zasobów wewnętrznych przedsiębiorstwa i planowanie strategii rozwoju i działania
przedsiębiorstwa,
* opracowanie, wdrażanie i kontrola programów operacyjnych strategii przedsiębiorstwa,
* rozpoznawanie, diagnozowanie i rozwiązywanie problemów gospodarowania zasobami
ludzkimi, rzeczowymi, finansowymi i informacjami.
* realizacja podstawowych funkcji zarządzania przedsięwzięciami w organizacjach o
charakterze gospodarczym, administracyjnym lub bezpieczeństwa publicznego,
* sprawne komunikowanie się, rzeczowe argumentowanie, w tym perswazja i negocjowanie,
* współdziałanie z innymi i praca w zespole,
* osługiwanie się językiem angielskim, w tym również specjalistycznym (branżowym) oraz
jednym z wybranych spośród trzech innych języków kongresowych,
* samodzielne zdobywanie wiedzy z literatury naukowej i fachowej.
MIEJSCA PRACY
Absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku "zarządzanie" na Wydziale Zamiejscowym w Inowrocławiu będzie przygotowany do podjęcia pracy na następujących stanowiskach średniego szczebla zarządzania przedsiębiorstwem:
menedżer zarządzania, menedżer systemów zarządzania jakością, menedżer sprzedaży, analityk finansowy, konsultant wdrażania nowoczesnych systemów zarządzania, pełnomocnik controllera /asystent/ ds. systemów zarządzania jakością, controller, specjalista ds. organizacji i zarządzania, asystent prezesa/dyrektora, ekspert-doradca w firmach consultingowych.
Absolwent może być zatrudniony w przedsiębiorstwach przemysłowych, zwłaszcza z sektora małych i średnich przedsiębiorstw handlowych i usługowych, w instytucjach publicznych (urzędy pocztowe, służba zdrowia, firmy ubezpieczeniowe) oraz w jednostkach administracji państwowej i samorządowej, w tym w jednostkach odpowiedzialnych za szeroko rozumiane bezpieczeństwo. Będzie również przygotowany do samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej.
DODATKOWE KOMPETENCJE
We właściwym ukształtowaniu absolwenta ważną rolę pełnią także instytucje, w których odbywać się będą praktyki zawodowe oraz koła naukowe i koła zainteresowań. Centrum Szkoleń i Certyfikacji przygotowuje ofertę kursów i szkoleń adresowanych do studenta planowanego kierunku, zwłaszcza informatycznych i językowych kończących się międzynarodowymi certyfikatami takimi, jak: certyfikat ECDL i CISCO, certyfikaty językowe Preliminary English Test (PET), Business English Certificate (BEC Preliminary, Vantage, Higher).
DALSZY ROZWÓJ
Absolwent studiów pierwszego stopnia powinien aspirować i być przygotowany do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia na kierunku "zarządzanie" lub na kierunkach pokrewnych, takich jak: "zarządzanie i inżynieria produkcji", "ekonomia", "logistyka", "informatyka i ekonometria", itd.
Program studiów
Przedmioty kształcenia ogólnego
Nowoczesne technologie informatyczne Przedmioty humanistyczne (psychologia, socjologia, filozofia) Wiedza o integracji europejskiej Problemy współczesnego świata Rynek pracy Język obcy
Przedmioty podstawowe
Podstawy zarządzania Nauka o organizacji Mikroekonomia Finanse Prawo Matematyka Statystyka opisowa
Przedmioty kierunkowe
Podstawy marketingu Badania marketingowe Zarządzanie marketingowe Zachowania organizacyjne Zarządzanie zasobami ludzkimi Rachunkowość finansowa Zarządzanie finansami przedsiębiorstw Analiza ekonomiczna Zarządzanie jakością Informatyka w zarządzaniu Konkurencyjność przedsiębiorstw Metody i techniki zarządzania Przedsiębiorstwo międzynarodowe Zarządzanie projektami Zarządzanie procesami innowacyjnymi Zarządzanie wiedzą
Przedmioty specjalnościowe
Demografia społeczna Selekcja i dobór kadr Socjologia pracy Komunikacja społeczna Rozwój i szkolenia kadr Organizacja pracy kierowniczej Kultura organizacyjna Prawo pracy Nowoczesne systemy motywacyjne