Studia I Stopnia- Zarządzanie w Animacji i Nowych Mediach
CeleCelem studiów na specjalności Zarządzanie w Animacji i Nowych Mediach jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego wykonywania zadań w zakresie zarządzania nowymi mediami, a zwłaszcza w dziedzinie ich tworzenia, organizacji i sprzedaży, przez co będą mogli zaistnieć na globalnym rynku mediów. Osiągnięcie tego celu jest realizowane poprzez dostarczenie studentom interdyscyplinarnej wiedzy z zakresu nauk o zarządzaniu, ekonomii, mediach i prawie oraz wiedzy technicznej z zakresu nowych mediów, w tym internetu, animacji cyfrowej i multimediów.
Profil słuchacza / wymogiBezwydziałowa struktura Uczelni, system punktów ECTS oraz interdyscyplinarny program studiów pozwalają uczestniczyć w zajęciach specjalistycznych studentom z różnych kierunków studiów – tak więc na specjalność Zarządzanie w Animacji i Nowych Mediach mogą się zapisać studenci z dowolnego, prowadzonego przez Uczelnię kierunku studiów: - bezpieczeństwo narodowe, - socjologia - zarządzanie Ponadto, studia te są otwarte dla studentów wyżej wymienionych kierunków - z innych uczelni - pod warunkiem posiadania zaliczenia z przedmiotów z minimum programowego tych kierunków lub uzupełnienia różnic programowych w czasie studiów.
Szczegółowe informacjeRAMOWY PROGRAM STUDIÓW
SEMESTR I-IV
Program pierwszych czterech semestrach obejmuje głównie zagadnienia określone w standardzie nauczania na wybranym przez studenta kierunku studiów. Dokładny opis programu studiów znajduje się na stronach danego kierunku:
Ramowy program studiów dla specjalności Zarządzanie w Animacji i Nowych Mediach to ok. 410 godzin obejmujących następujące zagadnienia:
- film i sztuki audiowizualne,
- media, informacja i komunikowanie,
- historia kultury i sztuki,
- historia i socjologia mediów,
- technologia i technika produkcji telewizyjno-filmowej,
- technika komputerowa w realizacji telewizyjnej i filmowej,
- finansowe aspekty produkcji telewizyjno-filmowej,
- psychologia języka i komunikacji,
- psychologia komunikacji audiowizualnej,
- narracje w kulturze i mediach,
- budowanie narracji nielinearnych,
- kreowanie przekazu medialnego,
- marketing i sprzedaż produktu,
- prawo autorskie i ochrona własności intelektualnych,
- podstawy estetyki,
- fotografia cyfrowa i analogowa,
- internet w pracy i nauce,
- organizacja i ekonomika produkcji (kinematografii, telewizji produkcji filmowo-telewizyjnej),
- organizacja produkcji w animacji i nowych mediach,
- przygotowanie i realizacja projektu badawczego z wykorzystaniem nowych mediów,
- team building,
- architektura platform usługowych,
- zarządzanie produktem,
- zarządzanie technologią,
- zarządzanie kontentem,
- multimedialny kontent rozrywkowy,
- zarządzanie wartością dodaną,
- produkcja, koprodukcja, postprodukcja,
- produkcja on-line,
- animacja cyfrowa i efekty specjalne,
- cyfrowe przetwarzanie obrazu i dźwięku,
- konstruowanie budżetu i harmonogramów produkcyjnych,
- reżyseria,
- scenariuszopisanie,
- scenografia,
- storyboarding,
- oprogramowanie do projektowania nowych mediów,
- marketing w nowych mediach,
- radio i telewizja internetowe.
Zgodnie z obowiązującym prawem, program studiów realizowany jest w postaci wykładów i ćwiczeń. Zajęcia mogą być prowadzone zarówno metodami tradycyjnymi, jak i w formie nauczania na odległość - z wykorzystaniem internetu (tzw.: Distance Learning, e-Learning).