CeleZarządzanie marketingiem Specjalność stwarza możliwości zdobycia profesjonalnej wiedzy z zakresu kształtowania marketingowej koncepcji rozwoju każdego przedsiębiorstwa funkcjonującego na rynku krajowym i międzynarodowym.
Profil słuchacza / wymogistudia niestacjonarne * podanie (formularz elektroniczny obowiązujący w WSB-NLU); * świadectwo dojrzałości: - nowa matura: oryginał lub odpis wydany przez szkołę oraz świadectwo ukończenia szkoły średniej (oryginał lub kserokopia potwierdzona przez sekretariat szkoły średniej), - stara matura: oryginał lub odpis wydany przez szkołę, - w przypadku osób zdających maturę za granicą wymagany jest oryginał świadectwa/dyplomu wraz z dołączonym tłumaczeniem na język polski oraz nostryfikacją wydawaną przez Kuratorium Oświaty właściwe dla miejsca zameldowania; * 2 kolorowe (zdjęcia z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych); * kserokopia dowodu uiszczenia opłaty wpisowe * kserokopia dowodu osobistego lub paszportu.
Studia I stopnia (licencjackie) na kierunku Zarządzanie oparte są o standardy określone przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, które zostały poszerzone o ofertę kursów specjalnościowych. Program obejmuje 1200 godzin zajęć dydaktycznych w tym 120 godzin języka obcego i ponad 90 godzin zajęć informatycznych.
Zaletą programu jest nastawienie na nauczanie poprzez praktykę. Podczas zajęć zarówno z przedmiotów ogólnych jak i specjalnościowych, studenci analizują studia przypadków (case studies) dotyczące konkretnych przykładów z zakresu zarządzania.
Studia trwają 3 lata, zjazdy organizowane są co dwa tygodnie (sobota - niedziela) w okresie od października do lipca. Absolwenci uzyskują tytuł licencjata uprawniający do podjęcia studiów II stopnia. Studenci mają możliwość indywidualnego kształtowania ścieżki edukacyjnej. Po zrealizowaniu programu pierwszych dwóch semestrów dokonują wyboru specjalności, która składa się z pięciu przedmiotów 30 godzinnych, prowadzonych w formie wykładów i ćwiczeń. Dodatkowo, w ramach przedmiotów do wyboru, studenci realizują cztery kursy prowadzone na platformie edukacyjnej Edu2.
Studenci dokonują wyboru specjalności pod koniec drugiego semestru. Oferta specjalności przygotowywana jest oddzielnie dla kazdej nowej edycji studiów. Uruchomienie specjalności uzaleznione jest od liczby kandydatów, szczegółowe zasady określa coroczne zarządzenie Dziekana Wydziału Przedsiębiorczości i Zarządzania
Zarządzanie Marketingiem
Umożliwi ona studentom uzyskanie pogłębionej wiedzy i umiejętności, pozwalających na podejmowanie racjonalnych decyzji dotyczących kompozycji marketingu-mix: produktu i kształtowania marki, dystrybucji i logistyki, promocji i reklamy oraz zarządzania sprzedażą. Treści te zostaną zaprezentowane na tle właściwym dla orientacji marketingowej, a mianowicie procesu zachowań rynkowych konsumentów. Wszystkie kursy Specjalności będą nawiązywać do szerokich uwarunkowań współczesnych przedsiębiorstw i organizacji, określonych przez zmienne i złożone elementy makro- i mikrootoczenia, a więc w określonym kontekście warunków ekonomicznych, prawnych, politycznych i kulturowych. Specjalność pozwoli na zdobycie profesjonalnych kompetencji, niezbędnych dla menedżera marketingu w przedsiębiorstwach różnych branż i sektorów, zarówno w firmach small businessu jak i korporacjach transnarodowych, a także w organizacjach działających w innych obszarach niż biznes i gospodarka (np. sektor usług publicznych, organizacje non-profit itp.). W oparciu o zdobytą wiedzę, kompetencje i umiejętności absolwenci będą mogli rozwiązywać problemy rynkowe przedsiębiorstw i instytucji funkcjonujących zarówno na rynku krajowym, jak międzynarodowym i globalnym, w tym także jednolitym rynku wewnętrznym Unii Europejskiej.
Zdobyta na Specjalności wiedza i umiejętności umożliwią Absolwentom także zakładanie i prowadzenie własnych firm w różnych sektorach i działach gospodarki.
Program ogólny
Język obcy
Mikroekonomia
Podstawy organizacji
Podstawy technik komputerowych
Szkolenie BHP i P/POŻ
Wstęp do matematyki wyższej
Podstawy marketingu
Podstawy technik komputerowych
Podstawy zarządzania
Statystyka
Badania marketingowe
Internet i intranety
Kurs do wyboru
Ochrona własności intelektualnej
Podstawy finansów przedsiębiorstw
Podstawy makroekonomii
Rachunkowość finansowa
Kurs do wyboru
Przedmiot specjalnościowy
Psychologia
Zarządzanie jakością
Zarządzanie projektami
Zarządzanie zasobami ludzkimi
Zastosowanie arkuszy kalkulacyjnych
Kurs do wyboru
Myślenie krytyczne i kreatywne
Podstawy prawa
Przedmiot specjalnościowy
Przedmiot specjalnościowy
Seminarium dyplomowe
Systemy informacyjne w zarządzaniu
Finanse przedsiębiorstw
Kurs do wyboru
Praca dyplomowa
Przedmiot specjalnościowy
Przedmiot specjalnościowy
Seminarium dyplomowe
Zachowania organizacyjne
Przedmioty specjalnościowe:
1. Zachowania konsumentów;
2. Zarządzanie produktem i kształtowanie marki;
3. Strategie dystrybucji i logistyki;
4. Reklama i Public Relations;
5. Zarządzanie sprzedażą.
Warunki ukończenia studiów i uzyskania dyplomu licencjata
Student uzyskuje dyplom ukończenia studiów I stopnia pod warunkiem zaliczenia wszystkich przedmiotów ( w tym 120 godzin języka obcego) zgodnie z obowiazującym programem studiów oraz zyskaniu pozytywnej oceny z egzaminu końcowego lub pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego.