Studia I Stopnia - Turystyka-Organizacja i Marketing
CeleWedług danych World Tourism Organisation turystyka to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin gospodarki w ciągu ostatnich 40 lat. Wraz ze wzrostem zamożności społeczeństw wzrosną wydatki na turystykę. Do 2020 roku przychody z turystyki na świecie wzrosną prawie czterokrotnie, a zatrudnienie będzie wzrastać co roku o 2 %.
Profil słuchacza / wymogiZłóż wymagane dokumenty w Biurze Rekrutacji: * podanie, kwestionariusz, życiorys - dostępne także w Biurze Rekrutacji, * świadectwo maturalne (odpisy notarialne świadectwa maturalnego nie są przyjmowane), * kserokopia świadectwa ukończenia szkoły średniej i oryginał do wglądu (w przypadku matury zdawanej po roku 2004), * kserokopia obu stron dowodu w postaci karty identyfikacyjnej (potwierdzona przez Biuro Rekrutacji lub notarialnie) lub innego dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość, * cztery zdjęcia (wymiar: 35 x 45 mm, lewy półprofil z widocznym lewym uchem, bez nakrycia głowy), * dane z książeczki wojskowej (seria, numer i adres WKU), * dowód wniesienia opłaty wpisowej Kandydaci na studia zobowiązani są również do podpisania umowy o odpłatności za studia. Warunki przyjęcia O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Osoby składające dokumenty do WSB wybierają jeden z kierunków.
Tutuł uzyskanyAbsolwent studiów na kierunku Ekonomia uzyskuje wyższe wykształcenie i otrzymuje dyplom licencjata.
Szczegółowe informacjeProgram studiów Turystyka-Organizacja i Marketing
Grupa treści podstawowych w zakresie:
• międzynarodowych stosunków gospodarczych • prawa • zarządzania • rachunkowości • podstaw makroekonomii • mikroekonomii • matematyki • statystyki opisowej • ekonometrii • bhp
Grupa treści kierunkowych w zakresie:
• polityki społecznej • polityki gospodarczej • analizy ekonomicznej • finansów publicznych i rynków finansowych • ekonomii integracji europejskiej • etyki życia gospodarczego • gospodarki regionalnej
Ponadto studenci uczestniczą w zajęciach z języków obcych (w dużym wymiarze godzin), wychowania fizycznego (obowiązkowych w systemie stacjonarnym), technologii informacyjnej, z treści poszerzających wiedzę humanistyczną (socjologia, filozofia) oraz z zakresu ochrony własności intelektualnej.
Studia licencjackie trwają 6 semestrów - 3 lata.
Czego można się nauczyć?
Program obejmuje m.in. takie przedmioty specjalnościowe:
* Ekonomika turystyki
* Organizacyjne i prawne podstawy zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym
* Geografia turystyczna z elementami historii kultury i sztuki
* Informatyka w turystyce
* Marketing w turystyce
* Obsługa ruchu turystycznego
* Podstawy turystyki i hotelarstwa
* Turystyka osób niepełnosprawnych
* Funkcjonowanie hotelu.
Absolwenci tej specjalności potrafią sprawnie zarządzać przedsiębiorstwem turystycznym oraz rozwiązywać problemy zarządzania turystyką. Potrafią wykorzystywać wiedzę z zakresu rachunkowości, pozyskiwać kapitał i jak identyfikować popyt dla inwestycji turystycznych. Absolwenci wiedzą, jak organizować i obsługiwać system informacyjny w zarządzaniu przedsiębiorstwem turystycznym, a także pilotować grupy turystyczne.
Jakie są perspektywy zawodowe?
Wiedza zdobyta na tej specjalności pozwoli absolwentom znaleźć pracę:
* w firmach touroperatorskich, zajmując się kształtowaniem produktów turystycznych oraz nadzorowaniem ich dystrybucji
* w hotelach i pensjonatach, odpowiadając za ich bieżącą działalność, rozwój i promocję
* w firmach przewozowych, obsługując ruch pasażerski
* w firmach zajmujących się turystyką kwalifikowaną, organizując obozy przetrwania czy też kursy sportów ekstremalnych
* w liniach lotniczych
* w organach samorządowych, gdzie będą odpowiadać za tworzenie odpowiednich warunków i promocję ruchu turystycznego w regionie
* jako samodzielni przedsiębiorcy prowadzący własne biuro podróży lub przedstawicielstwo międzynarodowego biura podróży
* jako rezydenci biura podróży odpowiedzialni za bezpieczeństwo i wygodę klientów w krajach docelowych.