Studia I Stopnia - Turystyka-Organizacja i Marketing

Więcej informacji

Studia I Stopnia - Turystyka-Organizacja i Marketing

  • Cele Według danych World Tourism Organisation turystyka to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin gospodarki w ciągu ostatnich 40 lat. Wraz ze wzrostem zamożności społeczeństw wzrosną wydatki na turystykę. Do 2020 roku przychody z turystyki na świecie wzrosną prawie czterokrotnie, a zatrudnienie będzie wzrastać co roku o 2 %.
  • Profil słuchacza / wymogi Złóż wymagane dokumenty w Biurze Rekrutacji: * podanie, kwestionariusz, życiorys - dostępne także w Biurze Rekrutacji, * świadectwo maturalne (odpisy notarialne świadectwa maturalnego nie są przyjmowane), * kserokopia świadectwa ukończenia szkoły średniej i oryginał do wglądu (w przypadku matury zdawanej po roku 2004), * kserokopia obu stron dowodu w postaci karty identyfikacyjnej (potwierdzona przez Biuro Rekrutacji lub notarialnie) lub innego dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość, * cztery zdjęcia (wymiar: 35 x 45 mm, lewy półprofil z widocznym lewym uchem, bez nakrycia głowy), * dane z książeczki wojskowej (seria, numer i adres WKU), * dowód wniesienia opłaty wpisowej Kandydaci na studia zobowiązani są również do podpisania umowy o odpłatności za studia. Warunki przyjęcia O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Osoby składające dokumenty do WSB wybierają jeden z kierunków.
  • Tutuł uzyskany Absolwent studiów na kierunku Ekonomia uzyskuje wyższe wykształcenie i otrzymuje dyplom licencjata.
  • Szczegółowe informacje Program studiów Turystyka-Organizacja i Marketing

    Grupa treści podstawowych w zakresie:
    • międzynarodowych stosunków gospodarczych • prawa • zarządzania • rachunkowości • podstaw makroekonomii • mikroekonomii • matematyki • statystyki opisowej • ekonometrii • bhp

    Grupa treści kierunkowych w zakresie:
    • polityki społecznej • polityki gospodarczej • analizy ekonomicznej • finansów publicznych i rynków finansowych • ekonomii integracji europejskiej • etyki życia gospodarczego • gospodarki regionalnej
    Ponadto studenci uczestniczą w zajęciach z języków obcych (w dużym wymiarze godzin), wychowania fizycznego (obowiązkowych w systemie stacjonarnym), technologii informacyjnej, z treści poszerzających wiedzę humanistyczną (socjologia, filozofia) oraz z zakresu ochrony własności intelektualnej.

    Studia licencjackie trwają 6 semestrów - 3 lata.

    Czego można się nauczyć?
    Program obejmuje m.in. takie przedmioty specjalnościowe:

        * Ekonomika turystyki
        * Organizacyjne i prawne podstawy zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym
        * Geografia turystyczna z elementami historii kultury i sztuki
        * Informatyka w turystyce
        * Marketing w turystyce
        * Obsługa ruchu turystycznego
        * Podstawy turystyki i hotelarstwa
        * Turystyka osób niepełnosprawnych
        * Funkcjonowanie hotelu.

    Absolwenci tej specjalności potrafią sprawnie zarządzać przedsiębiorstwem turystycznym oraz rozwiązywać problemy zarządzania turystyką. Potrafią wykorzystywać wiedzę z zakresu rachunkowości, pozyskiwać kapitał i jak identyfikować popyt dla inwestycji turystycznych. Absolwenci wiedzą, jak organizować i obsługiwać system informacyjny w zarządzaniu przedsiębiorstwem turystycznym, a także pilotować grupy turystyczne.

    Jakie są perspektywy zawodowe?

    Wiedza zdobyta na tej specjalności pozwoli absolwentom znaleźć pracę:

        * w firmach touroperatorskich, zajmując się kształtowaniem produktów turystycznych oraz                nadzorowaniem ich dystrybucji
        * w hotelach i pensjonatach, odpowiadając za ich bieżącą działalność, rozwój i promocję
        * w firmach przewozowych, obsługując ruch pasażerski
        * w firmach zajmujących się turystyką kwalifikowaną, organizując obozy przetrwania czy też            kursy sportów ekstremalnych
        * w liniach lotniczych
        * w organach samorządowych, gdzie będą odpowiadać za tworzenie odpowiednich warunków i        promocję ruchu turystycznego w regionie
        * jako samodzielni przedsiębiorcy prowadzący własne biuro podróży lub przedstawicielstwo            międzynarodowego biura podróży
        * jako rezydenci biura podróży odpowiedzialni za bezpieczeństwo i wygodę klientów w krajach        docelowych.

Więcej informacji

Inne informacje związane z organizacja turystyki

  • Studia Podyplomowe - Animacja Kultury, Rekreacji i Turystyki

  • Centrum: Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. Karola Goduli w Chorzowie
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Obsługa Ruchu Turystycznego

  • Centrum: WSHiT- Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Hotelarstwo i Gastronomia Hotelowa

  • Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Zarządzanie Turystyką i Hotelarstwo

  • Centrum: WSZiNS-Wyższa Szkoła Zarządzania i Nauk Społecznych im. ks. Emila Szramka w Tychach
  • Więcej informacji
  • GOSPODARKA TURYSTYCZNA

  • Centrum: Wyższa Szkoła Bankowości i Finansów w Bielsku-Białej
  • Więcej informacji
  • Turystyka międzynarodowa

  • Centrum: Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Hotelarstwo

  • Centrum: Bielska Wyższa Szkoła im. Józefa Tyszkiewicza
  • Więcej informacji