CelePedagogika specjalna jest dyscypliną, której zainteresowania koncentrującą się na jednostkach z zaburzeniami rozwoju, osobach niepełnosprawnych i ich rehabilitacji oraz osobach niedostosowanych społecznie i ich resocjalizacji. Podczas trzyletnich studiów I stopnia z zakresu Pedagogiki specjalnej, studenci zdobywają wiedzę konieczną do zrozumienia prawidłowości rozwojowych, ale także specyfiki funkcjonowania dzieci i dorosłych z niepełnosprawnością i niedostosowaniem społecznym. Studenci uczą się języków obcych oraz korzystania z literatury fachowej i najnowszych osiągnięć technologii informacyjnych. Zdobywają umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami pracy pedagogicznej i terapeutycznej (pedagogika zabawy, ergoterapia, arteterapia, muzykoterapia, biblioterapia itp.). Po uzyskaniu dyplomu zawodowego licencjata absolwent będzie przygotowany do podjęcia uzupełniających studiów magisterskich.
Profil słuchacza / wymogiWymagane dokumenty: * Świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis) * Kwestionariusz osobowy dla kandydatów na studia licencjackie * Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do studiowania na danym kierunku * Trzy aktualne fotografie zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych * Dowód osobisty (w przypadku mężczyzn również książeczka wojskowa) * Jedna mała koperta z adresem zwrotnym * Potwierdzenie bezzwrotnej wpłaty wpisowego
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacje
TERAPIA PEDAGOGICZNA
Terapia pedagogiczna
Specjalność dla osób zainteresowanych problematyką kształcenia i rehabilitacji osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
Praca dla absolwenta:
* placówki opiekuńcze, wychowawcze o charakterze specjalnym, integracyjnym i ogólnodostępnym zajmujące się dzieckiem/uczniem z trudnościami w uczeniu się
* szkoły specjalne, integracyjne i ogólnodostępne
* świetlice terapeutyczne
Wybrane przedmioty kierunkowe i specjalizacyjne:
* Podstawy rehabilitacji psychospołecznej
* Trudności i niepowodzenia szkolne
* Diagnoza i konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych
* Praca z dzieckiem z zaburzeniami zachowania i emocji