CeleStudia na kierunku zarządzanie trwają 3 lata tj. 6 semestrów. W trybie niestacjonarnym (zaocznym) studia realizowane są w formie zjazdów (do trzech zjazdów w miesiącu): * piątek (od godz. 15.30) * sobota * niedziela. Celem specjalności Reklama Multimedialna jest przekazanie studentom wiedzy dotyczącej skutecznych metod marketingowych, efektywnej komunikacji z rynkiem oraz przewidywania potrzeb konsumentów w zmieniającym się otoczeniu. Podczas zajęć specjalnościowych z zakresu reklamy multimedialnej studenci poznają techniki, właściwości i funkcje społeczne mediów masowych, sposoby budowania wizerunku marki firm i produktów. Studenci specjalności reklama multimedialna nauczą się także w sposób profesjonalny tworzyć strategię promocyjną i reklamową, która daje podstawy do osiągnięcia sukcesów przez przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej.
PraktykiPraktyki powinny trwać nie krócej niż 3 tygodnie. Zasady i formę odbywania praktyk ustala jednostka uczelni prowadząca kształcenie.
Profil słuchacza / wymogiWarunkiem przyjęcia na studia jest pozytywnie zdany egzamin dojrzałości (matura) oraz złożenie wymaganych przez Uczelnię dokumentów
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacjeAbsolwent kierunku Zarządzanie powinien posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu nauk o zarządzaniu i nauk pokrewnych dotyczącą istoty, prawidłowości i problemów funkcjonowania organizacji – przedsiębiorstw, instytucji publicznych i struktur bezpieczeństwa państwa. Powinien posiadać umiejętności rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z zarządzaniem, gospodarowaniem zasobami ludzkimi, rzeczowymi, finansowymi i informacjami. Powinien być przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania procesami (przedsięwzięciami) w organizacjach o charakterze gospodarczym, administracyjnym lub bezpieczeństwa publicznego. Absolwent kierunku Zarządzanie powinien znać język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługiwać się słownictwem specjalistycznym z zakresu zarządzania w tym języku. Absolwent kierunku Zarządzanie powinien być przygotowany do pracy w charakterze specjalisty organizacji i zarządzania oraz menadżera/kierownika średniego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach lub kierownika/dowódcy zespołu w strukturach bezpieczeństwa państwa, a także do prowadzenia własnej działalności. Absolwent kierunku Zarządzanie powinien posiadać umiejętności skutecznego komunikowania się, negocjowania i przekonywania oraz pracy w zespole. Absolwent kierunku Zarządzanie powinien być przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia na kierunkach związanych z zarządzaniem.
Studia kierunek Zarządzanie
wymagania ogólne
Studia pierwszego stopnia na kierunku Zarządzanie trwają nie krócej niż 6 semestrów. Liczba godzin zająć nie powinna być mniejsza niż 2000. Liczba punktów ECTS (European Credit Transfer System) nie powinna być mniejsza niż 180.
Studia kierunek Zarządzanie
kadra dydaktyczna
Oblicze Uczelni, jej prestiż w środowisku oraz wysoką pozycję na rynku usług edukacyjnych kształtuje siła intelektualna zatrudnionej kadry wywodzącej się z wielu renomowanych uczelni wyższych w kraju i z zagranicy.
Studia kierunek Zarządzanie
sylwetka absolwenta
Absolwenci kierunku zarządzanie (otrzymują tytuł licencjata) przyswajają sobie niezbędne podstawy teoretyczne z zakresu nauk ekonomicznych i zarządzania, a także z dyscyplin komplementarnych, oraz uzyskują umiejętności analizy otoczenia przedsiębiorstwa, w szczególności środowiska rynkowego i konkurencyjnego firmy, analizy zasobów wewnętrznych przedsiębiorstwa oraz planowania strategii marketingowych, zarządzania produkcją, personelem i finansami firmy. Kluczową umiejętnością absolwentów kierunku zarządzanie jest przygotowanie do opracowania, wdrażania i kontroli programów operacyjnych strategii przedsiębiorstwa. Absolwenci kierunku zarządzanie znajdują zatrudnienie na stanowiskach operacyjnych, analitycznych i menedżerów średniego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach i agencjach konsultingowych.
Studia kierunek Zarządzanie
standardy nauczania
Grupy przedmiotów i minimalne obciążenia godzinowe
A. PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO 240
B. PRZEDMIOTY PODSTAWOWE 555
C. PRZEDMIOTY KIERUNKOWE 390
D. PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE 360
Razem: 1.545
Studia kierunek Zarządzanie
Przedmioty w grupach i minimalne obciążenia godzinowe
A. PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO 240
1. Języki obce 120
2. Przedmioty ogólnospołeczne (2-3) do wyboru spośród następujących: filozofia, socjologia, logika, historia gospodarcza, geografia ekonomiczna, psychologia 60
3. Wychowanie fizyczne 60
B. PRZEDMIOTY PODSTAWOWE 555
1. Mikroekonomia 60
2. Makroekonomia 60
3. Matematyka 90
4. Statystyka (opisowa) 60
5. Podstawy ekonometrii 15
6. Informatyka 60
7. Podstawy zarządzania 45
8. Podstawy marketingu 30
9. Finanse 45
10. Prawo 90
C. PRZEDMIOTY KIERUNKOWE 390
1. Zachowania organizacyjne 30
2. Zarządzanie strategiczne 45
3. Badania rynkowe i marketingowe 45
4. Zarządzanie i planowanie marketingowe 45
5. Rachunkowość 75
6. Zarządzanie produkcją 30
7. Zarządzanie kadrami 30
8. Zarządzanie logistyką 30
9. Zarządzanie finansami przedsiębiorstw 30
10. Marketing w handlu i usługach 30
D. PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE 360
(odpowiednie dla danej specjalizacji i specjalności)
Razem: 1.545
Studia Reklama Multimedialna
Reklama Multimedialna jest specjalnością na kierunku Zarządzanie. Gwarantuje zdobycie wiedzy z takich dziedzin jak: typografia, grafika, fotografia, komunikacja marketingowa. Absolwent reklamy multimedialnej oprócz wiedzy specjalistycznej, będzie mógł wykazać się znajomością zagadnień z zakresu zarządzania, co dodatkowo podnosi jego pozycje zawodową na rynku pracy.
Studia na specjalności Reklama Multimedialna w Bielskiej Wyższej Szkole im. J. Tyszkiewicza zapewniają poznanie nowoczesnych programów graficznych tj. CorelDRAW, Adobe Illustrtor, 3D Studio Max. Ich znajomość ma na celu przygotowanie absolwentów Reklamy Multimedialnej do pracy w drukarniach, studiach reklamowych oraz szeroko pojętych multimediach.
Studia Reklama Multimedialna
Student realizujący specjalność „Reklama Multimedialna” oprócz znajomości tradycyjnych zagadnień zarządzania i marketingu potrafi także zaprojektować przekaz promocyjny, szczególnie reklamowy, przy użyciu narzędzi grafiki, animacji komputerowej oraz fotografii.
Moduł specjalnościowy - Semestr III
Nazwa Ilość godz. Wykł. Ćw.
1 Komunikacja marketingowa i promocja 30 15 15
2 Budowa formy plastycznej 30 - 30
3 Typografia i typologia liter 30 - 30
4 Metodologia prowadzenia projektu graficznego 30 - 30
Razem 120 15 105
Studia Reklama Multimedialna
Moduł specjalnościowy - Semestr IV
Nazwa Ilość godz. Wykł. Ćw.
1 Reklama 40 20 20
2 Komunikacja wizualna 20 20 -
3 Grafika komputerowa I z elementami fotografiki 80 - 80
Razem 140 40 100
Studia Reklama Multimedialna
Moduł specjalnościowy - Semestr V
Nazwa Ilość godz. Wykł. Ćw.
1 Psychologia reklamy i komunikacji 30 15 15
2 Grafika komputerowa II 40 - 40
Razem 70 15 55
Studia Reklama Multimedialna
Moduł specjalnościowy - Semestr VI
Nazwa Ilość godz. Wykł. Ćw.
1 Reklama audiowizualna 20 20 -
2 Modelowanie komputerowe i animacja w 3DMax Studio 75 - 75
Razem 95 20 75