Studia I Stopnia - Public Relations i komunikowanie w biznesie
CeleStudia mają na celu wszechstronne przygotowanie studenta do zawodu dziennikarza oraz do wykonywania różnych zawodów związanych z prasą, radiem i telewizją oraz z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej (komunikowanie publiczne i polityczne, komunikowanie w biznesie). Studenci kierunku uzyskiwać będą wiedzę obejmującą przede wszystkim nauki społeczne i humanistyczne. Poznają zagadnienia związane z warsztatem zawodowym dziennikarza takie jak teoria i praktyka dziennikarstwa prasowego, radiowego, telewizyjnego oraz stosowanie Internetu i języków obcych w pracy dziennikarza. Ponadto poznają tajniki kształtowania opinii publicznej, źródeł informacji dla dziennikarza, fotografii w prasie, pracy z serwisem informacyjnym, prawa: prasowego, radiofonii i telewizji oraz autorskiego, etyki dziennikarskiej, reklamy i PR. Absolwent uzyskuje umiejętności umożliwiające mu wykonywanie różnych zawodów związanych z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej i dziennikarstwa: w stosunkach publicznych, reklamie, promocji, PR, instytucjach prowadzących edukację medialną. Przedmioty wspólne dla wszystkich studentów Charakterystyka specjalności: Public relations i komunikowanie w biznesie Ukończenie tej specjalności przygotowuje teoretycznie i wyposaża absolwenta w kompetencje specjalistyczne, dzięki którym potrafi odnaleźć swoje miejsce we wszystkich rodzajach mediów, a także w innych instytucjach, w tym społecznych i gospodarczych. W szczególności znajdzie zatrudnienie w domach mediowych, biurach rzecznictwa prasowego, agencjach PR, komórkach organizacyjnych przedsiębiorstw i instytucji odpowiedzialnych za komunikowanie społeczne i kształtowanie wizerunku oraz w firmach produkcji medialnej.
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacjePublic Relations i komunikowanie w biznesie
Przedmioty wspólne dla wszystkich studentów kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna:
* Wychowanie fizyczne
* Język obcy
* Technologia informacyjna
* BHP i ergonomia
* Filozofia
* Socjologia
* Prawo
* Ekonomia
* Zarządzanie
* Historia Polski XX wieku
* Nauka o komunikowaniu
* Współczesne systemy polityczne
* Międzynarodowe stosunki polityczne i gospodarcze
* Historia mediów
* Polski system medialny
* Systemy medialne na świecie
* Kultura języka
* Retoryka i erystyka
* Gatunki dziennikarskie
* Prawo mediów
* Etyka dziennikarska
* Warsztaty dziennikarskie (telewizyjne, radiowe i prasowe)
* Public relations
* Reklama
* Dziennikarskie źródła informacji
* Praca z serwisem informacyjnym
* Fotografia w prasie
* Wykłady monograficzne
* Seminarium dyplomowe
Studenci mogą dodatkowo wzbogacić i profilować swoje umiejętności praktyczne oraz wiedzę dzięki możliwości wyboru jednej ze specjalności oferowanych w ramach kierunku:
* Dziennikarstwo i media
* Marketing polityczny i komunikowanie publiczne
* Public relations i komunikowanie w biznesie
Przedmioty w ramach specjalności: Public relations i komunikowanie w biznesie
* Teoria i praktyka Public relations
* Etyka Public relations
* Komunikowanie w biznesie
* Komunikacja wizualna i wzornictwo