Studia I Stopnia - Pielęgniarstwo

Więcej informacji

Studia I Stopnia - Pielęgniarstwo

  • Cele Podstawowym zadaniem kształcenia na kierunku – „Pielęgniarstwo” w Prywatnej Wyższej Szkole Zawodowej w Giżycku jest kształcenie studentów na przyszłych wysoko wykwalifikowanych pracowników, mających wszechstronną wiedzę i umiejętności zawodowe niezbędne do realizacji zadań w służbie zdrowia, zarządzaniu średnim personelem medycznym oraz przygotowaniem do pracy zawodowej w Polsce i Europie. Studia kształtują również pożądane cechy charakteru przyszłych pielęgniarek i pielęgniarzy. Absolwenci szkoły będą przygotowani do wykonywania zadań przypisanych profilaktyce i opiece medycznej w różnych podmiotach, począwszy od pracy w szpitalach, ośrodkach zdrowia, ośrodkach opiekuńczych – publicznej i niepublicznej służbie zdrowia, samo-zatrudnienia oraz na stanowiskach kierowniczych tych placówek.
  • Praktyki Zakres Merytoryczny Praktyk (liczba tyg.) Podstawy pielęgniarstwa 3 Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna 2 Podstawowa opieka zdrowotna – opieka domowa 2 Podstawowa opieka zdrowotna – pielęgniarstwo rodzinne 3 Położnictwo, ginekologia i pielęgniarstwo położniczo - ginekologiczne 2 Pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne 3 Interna i pielęgniarstwo internistyczne 3 Chirurgia i pielęgniarstwo chirurgiczne 3 Rehabilitacja i pielęgnowanie niepełnosprawnych 2 Geriatria i pielęgniarstwo geriatryczne 2 Neurologia i pielęgniarstwo neurologiczne 2 Psychiatria i pielęgniarstwo psychiatryczne 1 Anestezjologia i intensywna terapia i pielęgniarstwo w anestezjologii i intensywnej terapii 1 Opieka paliatywna 1
  • Profil słuchacza / wymogi Kandydaci na studia przyjmowani są bez egzaminów wstępnych. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Aby stać się studentem Prywatnej Wyższej Szkoły Zawodowej w Giżycku wystarczy przyjść z kompletem dokumentów do naszego punktu Rekrutacujnego. Wymagane dokumenty: - Podanie - Świadectwo dojrzałości - Orzeczenie lekarskie - 4 zdjęcia - Ksero stron Dowodu Osobistego - Dokumenty potwierdzające wykształcenie medyczne (Pielęgniarstwo "pomostowe") - Opłata rekrutacyjna - Wpisowe
  • Tutuł uzyskany Absolwent studiów zawodowych na kierunku pielęgniarstwo otrzymuje tytuł zawodowy licencjata pielęgniarstwa.
  • Szczegółowe informacje Pielęgniarstwo

    Merytoryczny zakres zadań, z którymi spotyka się absolwent Uczelni w przyszłej pracy jest podstawą konstrukcji programu kształcenia. Treści kształcenia warunkują dwa podstawowe czynniki: ewolucja zadań nowoczesnej służby zdrowia i wzrost wymagań profesjonalnych postulowanych wobec personelu medycznego. Założono, że jednym ze sposobów podniesienia poziomu fachowości absolwenta PWSZ będzie przekazanie mu odpowiednich umiejętności specjalistycznych niezbędnych w przyszłej pracy, a także szerokiej wiedzy ogólnej, pozwalającej na dalszy rozwój absolwenta realizowany na wyższych poziomach kształcenia.
    Utworzenie kierunku „Pielęgniarstwo” nawiązuje do wieloletniej tradycji istniejącego przez blisko 40 lat Liceum Medycznego w Giżycku. W tym czasie kolejne pokolenia absolwentów pielęgniarskiej szkoły średniej nie miały możliwości zdobycia wyższego wykształcenia w swoim zawodzie, w bezpośredniej bliskości miejsca zamieszkania. Obecne potrzeby lokalnej służby zdrowia i wymogi Unii Europejskiej spowodowały wzrost zainteresowania podnoszeniem kwalifikacji. Ponadto w regionie o wysokim bezrobociu ten kierunek kształcenia pozwoli zdobyć zawód z perspektywą zatrudnienia w miejscu zamieszkania jak i poza nim. Równie ważnymi czynnikami, które zachęciły władze Uczelni do utworzenia tego kierunku, są doświadczona i wykwalifikowana kadra dydaktyczna i możliwość doskonalenia umiejętności zawodowych poprzez praktyki zawodowe      w różnorodnych, lokalnych placówkach służby zdrowia spełniających standardy nowoczesnej opieki medycznej.

    Sylwetka absolwenta


    Wg standardów:

    Absolwent powinien być przygotowany do samodzielnego pełnienia roli zawodowej. Rolę pielęgniarki wyznaczają funkcje, w ramach których absolwent powinien być przygotowany do:

    1.   Świadczenia opieki zdrowotnej oraz zarządzania nią przez:
    •    rozpoznawanie   potrzeb  jednostki,   grupy   lub  zbiorowości   oraz  określenie  zasobów               niezbędnych i dostępnych do ich zaspokojenia,
    •    planowanie i realizowanie opieki pielęgniarskiej, z uwzględnieniem metody procesu                       pielęgnowania i priorytetów opieki,
    •    wykonywanie       świadczeń       zapobiegawczych,       diagnostycznych,        leczniczych i               rehabilitacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    •    pomoc  jednostce,   rodzinie   w   osiąganiu   zdrowia   i   niezależności   w   chorobie   lub               niepełnosprawności    przez   zapewnienie    udziału    we    wszystkich    formach    opieki i           samoopieki,
    •    przestrzeganie zasad etyki zawodowej,
    •    współpracę z profesjonalistami dla zapewnienia całościowej opieki jednostce i rodzinie,
    •    organizowanie i podtrzymywanie bezpiecznego środowiska opieki i pracy,
    •    dokumentowanie wszystkich etapów procesu pielęgnowania i wykorzystywanie tych informacji       do oceny świadczonej opieki.
    2.    Promocji i edukacji zdrowotnej przez:
    •    ocenę indywidualnej wiedzy i umiejętności niezbędnych do zachowania i przywracania zdrowia,
    •    wspieranie jednostki, rodziny i grupy społecznej w prowadzeniu zdrowego stylu życia,
    •    uczenie jednostki, rodziny, grupy społecznej zachowania i przywracania zdrowia,
    •    uczestniczenie w zdrowotnych kampaniach edukacyjnych.
    3.    Działania w roli uczestnika zespołu opieki zdrowotnej przez:
    •    współpracę   z   jednostką,   rodziną   i   innymi   uczestnikami   zespołu   w   planowaniu i               realizowaniu usług zdrowotnych,
    •    współpracę   z   innymi   uczestnikami   zespołu   na   rzecz   zachowania   bezpiecznego                   środowiska opieki i pracy zespołowej,
    •    komunikowanie się z pacjentem, jego rodziną oraz z innymi uczestnikami zespołu.
    4.    Rozwoju praktyki pielęgniarskiej, krytycznego myślenia i badań naukowych przez:
    •    stosowanie w praktyce aktualnej wiedzy z zakresu nauk medycznych, społecznych, teorii               pielęgniarstwa, regulacji prawnych zawodu i opieki zdrowotnej,
    •    wdrażanie uznanych wyników badań naukowych do opieki pielęgniarskiej,
    •    uczestniczenie w badaniach naukowych w celu poszerzenia wiedzy pielęgniarskiej.


    Dodatkowe umiejętności absolwenta kierunku „Pielęgniarstwo”.

    Absolwent powinien być przygotowany do wypełnienia wszystkich zadań wyznaczających rolę pielęgniarki określonych w standardach nauczania dla kierunku studiów: pielęgniarstwo, oraz dodatkowo posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu:
    - posługiwania się językiem łacińskim w stopniu wystarczającym do komunikacji                   w medycynie;
    - posługiwania się językiem obcym zawodowym ułatwiającym podjęcie pracy w krajach Europy, komunikację z poszkodowanymi turystami, korzystanie z zagranicznych wydawnictw;
            Absolwent kierunku  „Pielęgniarstwo” to osoba odpowiedzialna, zdolna do empatii, wrażliwa na ludzkie cierpienie, odporna na stres, umiejąca sobie radzić i podejmować właściwe decyzje w sytuacjach ekstremalnych, wykazująca łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych z życzliwością, ciepłem i zrozumieniem problemów swoich podopiecznych, ciągle doskonaląca techniki swojej pracy. Absolwent po uzyskaniu prawa wykonywania zawodu pielęgniarki może być zatrudniony w publicznych       i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej, w tym: w szpitalach, zakładach podstawowej opieki zdrowotnej, w placówkach nauczania i wychowania, ośrodkach służby medycyny, zakładach pielęgnacyjno – opiekuńczych i opiekuńczo – leczniczych, w ośrodkach opieki paliatywno – hospicyjnej, jednostkach systemu ratownictwa medycznego, sanatoriach.
    Po przejściu całego cyklu kształcenia, zdaniu zaliczeń i egzaminów z poszczególnych przedmiotów, zaliczeniu zajęć praktycznych i praktyk zawodowych, absolwent przystępuje do zdania Egzaminu dyplomowego, dzięki któremu uzyska tytuł licencjata.
    Egzamin dyplomowy składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna egzaminu polega na prezentacji pracy dyplomowej i dyskusji na temat tez pracy oraz odpowiedzi ustnej na dwa pytania losowo wybrane z zestawu znanego studentowi co najmniej na rok przed terminem egzaminu. Część praktyczna egzaminu polega na prezentacji umiejętności zawodowych studenta, dokonywanej w oddziale zakładu opieki zdrowotnej lub w pracowni specjalistycznej.

    Plan studiów stacjonarnych, kierunek: „Pielęgniarstwo”
    stopień I – licencjat.

    A. Przedmioty kształcenia ogólnego


    Język obcy
    Wychowanie fizyczne
    Język łaciński

    Język obcy zawodowy

    B. Przedmioty podstawowe

    Anatomia
    Fizjologia
    Biochemia z biofizyką
    Genetyka
    Patologia
    Mikrobiologia z podstawami parazytologii
    Radiologia
    Zdrowie publiczne
    Farmakologia
    Psychologia
    Socjologia
    Pedagogika
    Zagadnienia prawne
    Badania fizykalne

    C. Przedmioty kierunkowe

    Filozofia i etyka zawodu pielęgniarki
    Podstawy pielęgniarstwa
    Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna
    Podstawowa opieka zdrowotna:
    - opieka domowa,
    - pielęgniarstwo środowiskowo rodzinne
    Położnictwo, ginekologia i pielęgniarstwo położniczo-ginekologiczne
    Pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne
    Interna i pielęgniarstwo internistyczne
    Chirurgia i pielęgniarstwo chirurgiczne
    Rehabilitacja i pielęgnowanie niepełnosprawnych
    Geriatria i pielęgniarstwo geriatryczne
    Neurologia i pielęgniarstwo neurologiczne
    Psychiatria i pielęgniarstwo psychiatryczne
    Anestezjologia i intensywna terapia i pielęgniarstwo w anestezjologii i intensywnej opiece medycznej
    Opieka paliatywna
    Ratownictwo medyczne
    Dietetyka
    Metodologia i seminarium licencjackie
    Przedmiot do wyboru*

    * Przedmioty do wyboru
    •    Choroby zakaźne i pasożytnicze,
    •    Terapia bólu,
    •    Zakażenia szpitalne.

Więcej informacji

Inne informacje związane z pielęgniarstwo

  • Pielęgniarstwo - I-go stopnia

  • Centrum: Elbląska Uczelnia Humanistyczno-Ekonomiczna
  • Więcej informacji
  • Warsztaty neurologiczne - podstawy terapii neurofizjologicznej NDT

  • Centrum: Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusickiego
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Fizjoterapia

  • Centrum: Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusickiego
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Odnowa Biologiczna z Kosmetologia

  • Centrum: Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusickiego
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Organizacja i Zarządzanie w Zakładzie Opieki Zdrowotnej

  • Centrum: WSIiE - Wyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii TWP
  • Więcej informacji
  • STUDIA PODYPLOMOWE OCHRONA ZDROWIA PUBLICZNEGO

  • Centrum: SGGW Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
  • Więcej informacji
  • STUDIA PODYPLOMOWE OGRODNICTWO Z ELEMENTAMI INTEGROWANEJ PRODUKCJI DLA ABSOLWENTÓW NIEROLNICZYCH STUDIÓW WYŻSZYCH

  • Centrum: SGGW Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
  • Więcej informacji